MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Kan ikke slette fil fra windows!
Fra : Bjarke Rasmussen

Dato : 18-05-04 19:56

Hej i gruppen!

Jeg har et problem med en fil jeg har haft downloadet som er placeret på
skrivebordet!

Når jeg vil slette den, får jeg en fejlmeddelse om, at filen ikke kan
slettes, da filen bliver brugt af et program der er aktivt! Jeg har så set i
application oversigten, og der er ikke nogen programmer overhovedet der
kører, der er relateret til den omtalte fil!

Så var det jeg hørte fra en kammerat, at han havde haft oplevet noget
lignende. Han kunne heller ikke slette en fil, men fik så ordnet det ved at
slette filen fra DOS.

Han kunne dog ikke huske hvilke commandoer der var tale?!?!

Så her kommer mit spørgsmål: Hvordan får jeg slettet en fil fra DOS med
følgende placering C:\Documents and Settings\Bjarke
Rasmussen\Desktop\filnavn i windows? Hvilke commandoer er der tale?

Jeg kører XP pro!

På forhånd tak for hjælpen,

Mvh. Bjarke Rasmussen

Fra : Viktor Andersen

Dato : 18-05-04 20:01

Hej Bjarke,

Prøv til at starte med at slette filen i fejlsikret tilstand.

Hilsen
Viktor

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 18-05-04 20:25

Hej Bjarke,

> [...]
> så set i application oversigten, og der er ikke nogen programmer
> overhovedet der kører, der er relateret til den omtalte fil!

Det skulle ikke undre mig om det var et videoklip du havde til at ligge på
skrivebordet?

Window XP kan godt lide at læse informationer (størrelse, længde o.s.v.)
omkring videofiler, så mit råd vil være at markere filen og lad den stå
markeret i ét min. eller to og derefter se om du kan slette den.

Har op til flere gange virket hos mig.

/Glenn
(Remove "NOSPAM" in my e-mail to reply.)

Fra : Bjarke Rasmussen

Dato : 19-05-04 07:13

> Det skulle ikke undre mig om det var et videoklip du havde til at ligge på
> skrivebordet?

Det er nu ikke et videoklip, men en endnu ikke færdig downloadet
program-fil!

Mvh. Bjarke Rasmussen

Fra : Søren Nielsen

Dato : 18-05-04 23:25

Bjarke Rasmussen wrote:
> [...]
> med følgende placering C:\Documents and Settings\Bjarke
> Rasmussen\Desktop\filnavn i windows? Hvilke commandoer er der tale?

Det problem oplever jeg jænvligt med .avi-filer. Nogen egentlig forklaring
kan jeg ikke komme med, men prøv at hente DrDelete, det virker for mig.

Søren

Fra : Pico

Dato : 18-05-04 23:51

Søren Nielsen wrote:
> [...]

Nu er der ikke DOS i XP, men brug evt komandopromten og så er komandoen:
del C:\Documents and Settings\Bjarke Rasmussen\Desktop\filnavn i windows?

Kan du ikke gøre det der er fejlsikker tilstand ofte i stand til at klare problemet,
ellers kan du indlæse dos fra disketter ved opstart, men vær helt sikker på det
er den rigtige sti da du ikke kan se hvad du sletter.
Pico

Fra : Rudi Stegen

Dato : 19-05-04 00:29

Hej Pico, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> ellers kan du indlæse dos fra disketter ved opstart, men vær helt
> sikker på det er den rigtige sti da du ikke kan se hvad du
> sletter.

En God Ting (TM) ved sådant er først at lave en dir-kommando.

Fx
dir c:\dir1\dir2\dir3\filnavn.ext

Viser den det ønskede, er man 100% sikker på at slette det ønskede med:
del c:\dir1\dir2\dir3\filnavn.ext

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Bjarke Rasmussen

Dato : 19-05-04 07:23

> dir c:\dir1\dir2\dir3\filnavn.ext
>
> Viser den det ønskede, er man 100% sikker på at slette det ønskede med:
> del c:\dir1\dir2\dir3\filnavn.ext

Virker desværre heller ikke! Prompten skriver også at filen ikke kan slettes
da den bliver brugt af en andet program... æv!

Mvh. Bjarke Rasmussen

Fra : Pico

Dato : 19-05-04 09:01

Rudi Stegen wrote:

> [...]
>
> Fx
> dir c:\dir1\dir2\dir3\filnavn.ext
>
> Viser den det ønskede, er man 100% sikker på at slette det ønskede

Ja det gør jeg også altid, mere fordi jeg er usikker når meg bevæger
mig i den sorte promt
Pico

Fra : PerX ...

Dato : 19-05-04 01:12

In article <2gvireF7ek6jU1@uni-berlin.de>, Selvestemig@hotmail.com
says...

> Nu er der ikke DOS i XP,

Men han kan jo stadig boote fra en disk.

Fra : Bjarke Rasmussen

Dato : 19-05-04 07:36

> Det problem oplever jeg jænvligt med .avi-filer. Nogen egentlig forklaring
> kan jeg ikke komme med, men prøv at hente DrDelete, det virker for mig.

Jep! Det var lige hvad der skulle til! Takker mange gange for hjælpen!

Endnu engang sejrede Nyhedsgrupperne

Mvh. Bjarke Rasmussen

Fra : hcma

Dato : 19-05-04 10:25

> Jep! Det var lige hvad der skulle til! Takker mange gange for hjælpen!
>
> Endnu engang sejrede Nyhedsgrupperne
>
> Mvh. Bjarke Rasmussen

Der er også den lette måde:
Lav en mappe til den uslettelige fil og sæt den derind. Opret så et tomt
tekstdokument og gem det i samme mappe. Marker så både den uslettelige fil
og det tomme tekstdokument og tryk på delete.
m v h
hc

Fra : Bjarke Rasmussen

Dato : 19-05-04 07:02

> På forhånd tak for hjælpen

Tak for hjælpen! Så burde der være lidt at se på når jeg når hjem i
eftermiddag!

Jeg vender tilbage med resultatet!

Mvh. Bjarke Rasmussen

Fra : Janner

Dato : 19-05-04 07:53

Har samme problem med en mappe jeg ikke kan slette.... men det kan DrDelete
ikke klare , mappen er tilsyneladende tom og den indeholder ingen skjulte
filer. Vælges atributter på mappen er den skrive beskyttet .. men fjernes
dette hopper den bare tilbage til være skrive beskyttet igen ????

Den kan ikke slettes fra fejl sikret tilstand eller fra en "dos" prompt

Hjææælp

Hygge

JAn

Fra : Pico

Dato : 19-05-04 09:04

Janner wrote:
> [...]
> skrive beskyttet igen ????
>

> Den kan ikke slettes fra fejl sikret tilstand eller fra en "dos"

Har du prøvet at indlæse ren Dos ved start af maskinen ?
Kræver selvfølgelig man har et sæt disketter og at det ikke
er NFTS partion.
Pico

Fra : Janner

Dato : 19-05-04 13:49

> Har du prøvet at indlæse ren Dos ved start af maskinen ?
> Kræver selvfølgelig man har et sæt disketter og at det ikke
> er NFTS partion.
> --

Er et XP system med NTFS ... så pas forbi desværre

Hygge

Jan

Fra : Edmund

Dato : 20-05-04 09:01

Janner skrev:

> Er et XP system med NTFS ... så pas forbi desværre

Har du prøvet recovery console

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;314058

Citat fra microsoft
"Brug kommandoerne rd og rmdir til at slette en mappe. Disse kommandoer
virker kun i systemmapperne i den aktuelle Windows-installation, i
flytbare medier, i rodmappen på harddiskpartitioner eller i de lokale
installationskilder. "

Så hvis mappen ligger et andet sted skal der ændres i Group Policy
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;310497

Måske det ikke virker med Recovery Console på selve XP cd´en, den skal
måske installeres på harddisken for der står
" If you pre-install the Recovery Console on a computer "

Installer Recovery Console på harddisk
start kør D:\i386\winnt32.exe /cmdcons
Hvor D er = XP Pro CD´en

Jeg har kun XP home så jeg hører gerne om resultatet
--
Mvh Edmund