Biler uden afgift.
Fra : Frank Hansen

Dato : 18-05-04 19:46

Hejsa,

jeg var lige inde på bilpriser.dk, for at regne ud hvad min bil ville koste
uden afgift, da jeg har planer om at købe den i Danmark, og derefter
eksportere den til Sverige. Så stødte jeg på følgende ordlyd:

---
BEMÆRK:
Bilen er under seks måneder gammel eller har kørt mindre end 6.000 kilometer
og kan derfor ikke indføres uden betaling af dansk moms af bilens
afgiftspligtige værdi (Udsalgspris uden dansk registreringsafgift).
---

Her bider jeg særligt mærke i ordet indføres.

Følgende eksempel er taget i en Audi A4 Cabrio, V6 2.4, med en udsalgspris
på 574.100,- kr.:
Udsalgspris uden registreringsafgift: 218.590,-
Vurderet registreringsafgift: 355.510,-

Vil det så sige, at jeg YDERLIGERE skal betale 25% af de 355.510 kr, som jeg
skulle ha betalt i afgift for at få den på plader herhjemme? Dvs. at bilens
pris bliver forhøjet med 90K, for... ingenting?

Eller har jeg misforstået et eller andet?

Frank.

Fra : alexbo

Dato : 18-05-04 20:34

"Frank Hansen" skrev

> [...]

> Vurderet registreringsafgift: 355.510,-
>
> Vil det så sige, at jeg YDERLIGERE skal betale 25% af de 355.510 kr,

Nej.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-04 11:55

"Frank Hansen" <mailto:fhansen@spinner_JUNK.dk> skrev i en meddelelse
"Biler uden afgift."

> [...]
> pris bliver forhøjet med 90K, for... ingenting?
>
> Eller har jeg misforstået et eller andet?

Hvis du køber en ny bil i Danmark, og tager den med til Sverige, skal du ikke
betale moms i Danmark, men derimod i Sverige. Køber du en meget lidt brugt bil
(<6mdr eller <6K km) som der allerede er betalt moms af i Danmark, skal du
stadigvæk også betale Svensk moms.
I øvrigt skal du ikke betale moms af registreringsafgiften i dk, men til gengæld
skal du betale reg. afgift af momsen, hvis du vil have danske plader på.

Mvh
Christian

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:194.239.66.43)

Fra : Fly Christensen

Dato : 19-05-04 18:15

On Tue, 18 May 2004 20:45:44 +0200, "Frank Hansen"
<fhansen@spinner_JUNK.dk> wrote:

>Hejsa,
>
>jeg var lige inde på bilpriser.dk, for at regne ud hvad min bil ville koste
>uden afgift,

Hvor fandt du det henne?

FLy

Fra : Frank Hansen

Dato : 19-05-04 23:52

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> wrote in message
> Hvor fandt du det henne?

Well, af en eller anden grund virker siden bilpriser.dk ikke på min PC lige
nu ... Men fandt det vidst under 3. faneblad, og tog så bare nyeste mulige
dato for min model.

Men hvis du ønsker at beregne prisen for din bil uden afgift kan du bruge
følgende formel:

Pris u. afgift = ((bilens pris - 103.730) * 0.357143) + 50.600

Ex: 138.554 = ((350.000 - 103.730) * 0.357143) + 50.600

-Hvis vel at mærke din bil er fra 2004 ... Ellers går grænsen for de 105%
afgift nemlig et andet sted end ved 50.600,-

Frank