Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Attn: René Asmussen.
Fra : Ole C

Dato : 18-05-04 16:12

Hej René.

Ja, nu kan jeg ikke styre min nysgerighed længere, jeg må simpelthen se om
ikke jeg kan få et fyldestgørende svar fra dig vedr. din nye "popularitet" i
disse fotokredse..

Jeg har kendt til dig som fotograf i godt og vel et halvt års tid. Der kan
næppe herske nogen tvivl om, at du er en dygtig fritidsfotograf og ikke
mindst "grafisk efterbehandler" af billeder.

Jeg har "talt" (mails/forum) med dig et par gange rundt omkring i diverse
fotokredse, det kan godt være vi ikke altid har været enige i vores
opfattelser, men vi er da ihvertfald aldrig kommet op at "slås".. og er som
regel noget til en form for enighed..

Det er derfor med den største undren, at jeg ikke forstår hvorfor i alverden
du nu igennem de snart sidste 14 dages tid har "slået dine folder" her i
dk.fritid.foto - desværre ikke på den mest flaterende måde, hvis jeg skal
sige det pænt. Det kan godt være du har nogle problemer med visse mennesker
i disse kredse, dette er jeg ikke interesseret i, men synes nok det ville
være mere passende at tage det i "privaten" når det begynder at "gribe om
sig"..

Nu er det så gået "for vidt" i mine øjne i dag. Du har modtaget flere
negative kommentarer vedr. din opførsel end positive, men alligevel vælger
du, at fortsætte ufortrødent... Hvorfor dog ? Det kræver ikke en højere
videregående uddannelse for at regne ud, at din popularitet ikke stiger som
resultat af dette, snare tværtimod.

Jeg har mange gange tænkt. "Det kan umuligt være den "rigtige" Asmussen som
skriver alt dette og opfører sig sådan over for andre i denne nyhedsgruppe,
det må simpelthen være en som udgiver sig for dig. Men desværre, dine mails
(ihvertfald ross@cool.dk) er rigtig nok - den har du jo brugt længe.. Da
det tilsyneladende så faktisk ER dig, så er det netop, at jeg ikke længere
forstår hvor det er du er på vej hen.. Især dine sidste indlæg er meget
ubehagelige, du er nu både hånlig, ubehagelig og ligefrem grim overfor
andres arbejde. Det er som om, at de som Hr. Asmussen ikke synes om, de skal
nu rakkes ned i offentligt forum (NG) - Ord som disse: "Hvad mener i om den
professionelle stil der ligger i disse billeder ??? ROFL" - er direkte
ubehagelige og det er netop derfor jeg nu gerne vil spørge dig, hvorfor ?
Kan du slet ikke se hvad det er du laver og at det kun skader dig.. ?

Det kan måske være, at du kun for nyligt har "opdaget" nyhedsgrupper, er
dette tilfældet kan du læse mere om hvordan sådan en som denne bør "gribes
an" - http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.foto

Håber du forstår min undren og forvirring og at du samtidigt kan give mig et
fyldetgørende svar...

Mvh Ole Condrup Boesen.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 18-05-04 18:49

Ole C wrote:

> Det kan måske være, at du kun for nyligt har "opdaget" nyhedsgrupper, er
> dette tilfældet kan du læse mere om hvordan sådan en som denne bør "gribes
> an" - http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.foto

Hej Ole, tag lige et tjek i Google groups, Rene Asmussen er ikke
nybegynder her i news:dk.fritid.foto, denne seance er tredie gang,
hvor han på hektisk vis frekventerer fotogruppen, og li'som de
forrige gange, så møver Rene på li'som en Durecell kanin, og der
bliver helt stille når han løber tør strøm...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Mic Holm

Dato : 18-05-04 19:02

> forrige gange, så møver Rene på li'som en Durecell kanin, og der
> bliver helt stille når han løber tør strøm...

Det glæder mig at der er lys for enden af tunnelen....

--Michael

Fra : Klaus G.

Dato : 18-05-04 19:46

> Det glæder mig at der er lys for enden af tunnelen....

Man skal så bare passe på det ikke er toget som brager en ned :(

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?

Fra : C.Stensgaard

Dato : 18-05-04 20:05

Hej Ole - Håber det er okay at jeg kommer med lidt input til din ganske
udemærkede "vinkling" af den udvikling der er sket i denne gruppe på det
seneste.

Jeg må sige at jeg gennem tiden er snublet over R.A´s billeder i ny og næ -
og på det seneste hans mange kommentarer i dette forum. Jeg bakkede ham op
for noget tid siden hvor han stod med nogle heftige anklager - og folk
begyndte at rode i forgangne tiders dumheder. Alt dette skete nok p.gr.a af
R.A nyligt opståede arrogance og kynisme - og en masse andet. Lad det nu
ligge.

Jeg er ked af at skulle indrømme det, men jeg synes faktisk at R.A har
forandret sig fra at være en flink fyr - til noget jeg ikke helt kan sætte
finger på.

Men jeg er ret sikker på at jeg ikke kan lide hvad jeg ser.

Ingen tvivl om at R.A har en form kreativ evne til at formidle et budskab i
hans billeder - men så er det også sagt. Det er jo ikke sådan jeg sidder og
dåner over hans billeder og bare savler. Senest er det begyndende
storhedsvanvid, arrogancen og kynismen blevet mig for meget - ikke bare fra
R.A´s hånd men i særdeleshed andre personer hér. Og jeg skrev derfor en tråd
hvori jeg opfordrede til Forsoning - med henblik på at vi skulle bistå
hinanden fremfor at nedgøre, beskylde og på anden måde. Jeg klappede i mine
små hænder, fordi jeg oplevede stemningen efterfølgende ændrede sig markant.

Jeg vil ikke blande mig i R.A indblanding i andres sites - og ophav af
disse, men det har hele tiden været min mening at Neputismen levede i
fæleste form på disse sites. Og jeg tror faktisk at jeg kan argumentere for
min påstand. Here we go :

Jeg finder det meget besynderligt at R.A´s billeder på eksempelvis
photoinspiration.dk udstiller hans billeder som værende nogle af de bedst
bedømte billeder - der er jo kommet en del flere billeder til. Vel og mærke
af fotografer som kan deres kram. Ærlig talt så synes jeg de fleste af
billederne kan pakke R.A´s mange billeder ind i vat - og endnu værre, sende
dem lukt ned i bunden af dette sites selvbestaltede kvalitetsindeks - med
fare for nedrykning til 2. division. Men han skal da være velkommen hos os
andre dødelige på FK.

Hvorfor skriver jeg så dette, for jeg kunne egentlig være fløjtende ligeglad
(og er det ret beset også) - men det er vel nok for at give R.A et wakeup
call, for han har undergået en forandring som ikke klær ham. Og nej, det har
intet at gøre med misundelse, malurt i bægeret eller på anden måde et forsøg
på at nedgøre R:A - for han er dygtig til at lave de billeder han laver, men
der er altså fotografer derinde som virkelig har formået at skabe magi.
Fotomagi i ypperste klasse.

Når jeg så smager på ordet Kunstner eller Fotograf - så ser jeg en person
der udstråler ydmyghed for hans/hendes talent og arbejde. Ikke en person der
hver andet øjeblik udbasunerer sig selv som værende blandt eliten - nedgør
andre som værende nogle fatsvage amatører og ikke tåler at andre også kan
varme sig i anderkendelsens lys i ny og næ. Senest Erland. (O.C - Du har
også fået et skud fra boven ser jeg)

I mine øjne er det blevet lidt for meget Karl Lidtfor Smart over R.A´s
attituder - og dét klær ham absolut ikke - og han har som du rigtig nok
pointerer, sin personlighed imod sig i disse tider. Jeg undrer mig også over
den pludselige arragance og måske værst af alt den evindelige reklameren for
hans Neputisme-sites

Næææ - KLASSE eller FORMAT er i mine øjne noget helt andet : Om man har
talent og er god til dét man gør, ER noget man lader andre om at bedømme.

alt imens man holder en tilpas lav profil. Har man talentet så kommer det
helt af sig selv. Måske til "PhotoInspiration" for os andre dødelige
fotografer.

R.A formår ikke at opnå denne egenskab - hverken nu eller senere. For som du
rigtig nok pointerer, så ødelægger han meget mere for sig selv, end han
måske i første omgang aner. Jeg har taget stilling til R.A i sin tid, men
jeg har da ændret den indstilling markant på det seneste - og jeg tror
faktisk at mange følger trop. Og hvad er der ved at sidde og galde op som en
kuet hund, når ingen gider at høre på det længere ?

Måske skulle han ændre adfærd - være en inspiration for andre, være
hjælpsom, venlig - der kommer så meget mere igen. Men det finder han nok ud
af på sigt.

Beklager det tog lidt om sig, men jeg havde noget på hjerte.
Just my 55-cents ô¿ô

SNIP
"Ole C" > blandt andet dette :

Fra : Christer Holte

Dato : 19-05-04 11:46

Har du ingen kommentar, Rene ? Kan se du har postet idag og du må da ha' set
denne tråd ?
Jeg venter også spændt på lidt forklaring om den "nye" Rene....

--
Huske at fjerne "FJERN" i min mailadresse

Fra : Ole C

Dato : 19-05-04 14:30

"Christer Holte" <nospamFJERN@christerholte.dk> skrev i en meddelelse
> Har du ingen kommentar, Rene ? Kan se du har postet idag og du må da ha'
set
> denne tråd ?
> Jeg venter også spændt på lidt forklaring om den "nye" Rene....

Nej, han har tilsyneladede ikke tænkt sig at svare, uden tvivl fordi han
ikke selv kan se han er forkert på den.. Nu har han istedet besluttet sig
for at drive denne "post en masse links" tendens videre inde på Foto-Basen's
forum, her lagde han ud med 2 links til fotobasen, 3 til "hans" site
photoinspiration, samt et til imageratingelite.. - Jeg har nu også spurgt
ham derinde, om vi kan forvente samme tendens der som her i gruppen, dette
vælger han at ignorere, sikkert fordi han ikke selv mener han har et
problem.. Sørgeligt, at en så ellers tidl. flink fyr gik hen og blev
"sådan"...

Mvh Ole

Fra : Deaster

Dato : 19-05-04 14:41

Ole C wrote:

> [...]
> >

> Nej, han har tilsyneladede ikke tænkt sig at svare, uden tvivl fordi
> han ikke selv kan se han er forkert på den..

Jeg tror nu nærmere at det var fordi han fik en lille "hilsen" fra
CyberCity.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 19-05-04 15:16

Deaster wrote:

> Jeg tror nu nærmere at det var fordi han fik en lille "hilsen" fra
> CyberCity.

Jeg håber ikke, at CC's abuse-handlere er blevet så hurtig på
aftrækkeren, at de ubeset reagerer på klager over en UseNet bruger,
for så vidt jeg kan se, så er der ikke sket en formel og seriøs
vejledning, og der er heller ikke postet regulære henstillinger.

Og uanset hvad du, jeg eller andre måtte mene om Rene's postninger
af links til div. fotosites, så er de on-topic i.h.t. gruppens
fundats, som tillader at der postes henvisninger til billeder.

Dette er ikke et forsvar af Rene, men blot et ønske om, at der ikke
ska' være pøbelvælde på UseNet, hvor et flertal klager over en
bruger, blot fordi de ikke kan li' ham eller hans meninger.

FUT: news.dk.admin.netikette

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Erik Aalund

Dato : 19-05-04 16:36

> [...]
> vælger han at ignorere, sikkert fordi han ikke selv mener han har et
> problem.. Sørgeligt, at en så ellers tidl. flink fyr gik hen og blev

Det er jo ganske sørgeligt. Hvad mon der foregår oppe i hoved på denne
Asmussen....?