Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
EF 75-300 til Canon 300D ??
Fra : Stefan

Dato : 18-05-04 16:52

Hej

Passer en Canon EF 75-300 f:4-5.6 med metalbajonet til en Canon 300D ???
kan den bruges, tænker på lysfølsomhed..

Stefan

Fra : fam. Ager

Dato : 18-05-04 17:02

"Stefan" <Corvetten@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Passer en Canon EF 75-300 f:4-5.6 med metalbajonet til en Canon 300D ???
> kan den bruges, tænker på lysfølsomhed..

hej stefan

jeg ved ikke lige den der, 75-300 usm is gør, på mit 300d
hvis du på tænker at køber så er is en rigtig god ting, specielt men en så
lang tele som denne....
Så mit råd, gi´lidt mere også få en med IS...

torben

Fra : HCS [4000]

Dato : 18-05-04 17:02

Ja! Den passer til. Lysfølsomheden er OK.

Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

Fra : Ole C

Dato : 18-05-04 17:06

"HCS [4000]" <hcstune-no-spam@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Ja! Den passer til. Lysfølsomheden er OK.
>
> Hilsen Hans
> homepage: www.fotofritid.dk
> *Coppermine Photo Gallery*
> "Stefan" <Corvetten@mail.dk> skrev i en meddelelse

Alle EF Objektiver fra Canon passer på 300D/10D - EF-S passer dog kun på
300D.

Mvh Ole

Fra : KNL DtP

Dato : 18-05-04 17:10

"Stefan" <Corvetten@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Passer en Canon EF 75-300 f:4-5.6 med metalbajonet til en Canon 300D ???
> kan den bruges, tænker på lysfølsomhed..

Ja, alle Canon' EF-objektiver kan anvendes til 300D.

Lysfølsomheden på f/4.0 i den korte ende er ok, men f/5.6 ved fuld zoom er
ikke imponerende. Det er desværre standart ved zoomobjektiver i det område, så
der er ikke så meget at gøre ved det. Hvis du ønsker en bedre lysstyrke, skal
du et par prisklasser op - her er Canon EF 70-200 mm f/4.0 og Sigma 100-300
f/4.0 mulige bud, hvis du da ikke vil satse på en fast brændevidde, som ofte
har bedre lysstyrke end tilsvarende zoomobjektiver.

Bemærk at et objektiv som 75-300 f/4-5.6 ikke kan udnytte kvaliteten af
sensoren i et kamera som Canon EOS 300D. Den optiske kvalitet er bare ikke god
nok til at du vil kunne få superskarpe billeder på fuld zoom ved fuld
blændeåbning (altså f/5.6). Du bliver sandsynligvis nød til at blænde ned til
f/8 eller endda f/11 for at få et tilfredsstillende resultat. Dermed ikke
sagt, at objektivet er dårligt - det kan bare ikke udnytte den høje kvalitet,
som nutidens dSLR kameraer.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-05-04 18:52

KNL DtP wrote:
> du et par prisklasser op - her er Canon EF 70-200 mm f/4.0 og Sigma 100-300
> f/4.0 mulige bud, hvis du da ikke vil satse på en fast brændevidde, som ofte
> har bedre lysstyrke end tilsvarende zoomobjektiver.

Eller evt. en Sigma 70-200 f/2.8 EX APO (osv) med en 1.4x TC.

// Hans, der bruger omtalte løsning sammen med et 300D, og er glad
// :)
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : Stefan

Dato : 18-05-04 18:04

takker for svar..