Forbrugs/start-batteri
Fra : Jørgen Holmgaard

Dato : 18-05-04 16:35

Er der noget forkert i at bruge et startbatteri til forbrug? (hvis man nu
lige har 2 startbatterier til rådighed)

Fra : Lars K.

Dato : 18-05-04 19:15

In article <40aa2d34$0$318$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
holmgaard@post3.tele.dk says...
> Er der noget forkert i at bruge et startbatteri til forbrug? (hvis man nu
> lige har 2 startbatterier til rådighed)

Startbatterier er lavet til at levere meget strøm meget kortvarigt (og
blive opladet hurtigt igen) og brugsbatterier er lavet til at levere
lidt strøm over lang tid (og kan beder holde til ikke at være 100%
opladet i længere tid)

Det eneste forkerte der er i at bruge et startbatteri er at det slides
hurtigere, men hvis du nu har et så brug det indtil det ikke kan mere.
Jeg bruger selv startbatterier da de er meget billigere og jeg har ikke
det store strømforbrug.

--
Lars - 9000 Østbyen
Mit legerum :) http://www.evt.dk

Fra : john lundsgaard

Dato : 19-05-04 08:49

"Jørgen Holmgaard" <holmgaard@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Er der noget forkert i at bruge et startbatteri til forbrug? (hvis man nu
> lige har 2 startbatterier til rådighed)

Hej Jørgen

Nej ikke spor.

Et forbrugsbatteri er dog bedre til langsom afladning og dermed mere
effektivt til forbrug, ligesom det formentlig også holder lidt længere til
det brugsmønster.

Et startbatteri er dog meget billigere,så hvis ikke meget lang levetid,
eller absolut top effektivitet er vigtige egenskaber, så kan et start
batteri sagtes bruges.

Jeg har selv to start batterier, et til start og et til forbrug. Fordelen
er, at jeg i en snæver vendig kan bytte dem om, eller koble dem sammen hvis
det kniber med strøm til start. At anvende et forbrugsbatteri til start vil
være en meget dårlig ide.

Hilsen John

Fra : Jørgen Holmgaard

Dato : 22-05-04 17:15