Renault Scenic som trækdyr!
Fra : Preben og Charlotte

Dato : 16-05-04 15:26

Er der nogen som har erfaring med en renault scenic 1,6 som trækdyr,- vi
påtænker at købe en CV med en egenvægt på ca.675 kg.

Med venlig hilsen
Preben Nielsen

Fra : [8620] Torben Mondru~

Dato : 20-05-04 08:04

> Er der nogen som har erfaring med en renault scenic 1,6 som trækdyr,- vi
> påtænker at købe en CV med en egenvægt på ca.675 kg.

Ja det har jeg
Jeg fik min Scenic 1,6 omregistreret, så den nu må trække 1175 kg.
Jeg hægtede så min Eifelland tf 595 efter (egenvægt 1000 kg.)
Derefter kørte jeg til sydfrankrig, med to børn på bagsædet. Jeg har på
intetpunkt oplevet problemer, selv i sommers hvor der var 40 grader i
Frankrig.
Bilen er temelig stivi bagenden, og trækket sidder tæt på bagakslen, så jeg
har aldrig oplevet tendens til slinger........
Ok 90 hk. er jo ikke så meget, men med lidt brug af gerstangen går det fint.
Det jeg var mest bange for var koblingen, og temperaturen på motoren. Selv
efter flere timers kø kørsel oplevede jeg ikke problemer. Selvfølge var jeg
forsigtig men.........

Venligst

Torben Mondrup

Fra : Geo

Dato : 10-07-04 02:15

"[8620] Torben Mondrup" <mondrupfjern@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Derefter kørte jeg til sydfrankrig, med to børn på bagsædet. Jeg har på
> intetpunkt oplevet problemer, selv i sommers hvor der var 40 grader i
[KLIP]

Hej Torben

Hvordan gjorde du det. Jeg købte en Scenic for tre uger siden. Forhandleren
skulle montere træk og da jeg kom hjem fra ferie i Holland i forgårs, lå
registeringsattesten i posten. Bilen må trække 950 kg eller 50 kg mindre end
campingvognens totalvægt.

Det vil jeg gerne have lavet om på, da jeg ikke gider sidde og svede hver
gang jeg ser en politibil.

Jeg oplevede forøvrigt ingen problemer med at trække vognen - men nu havde
vi heller ikke 40 grader

Hilsen
Flemming
kaf@fjerndettemail.dk