Findes sådan en kattepension?
Fra : Brian A.

Dato : 18-05-04 14:08

Hej!

Vi står og skal på ferie i ~12dage (25/6 - 6/7)
Vi overvejer kattepension til vores kat, men efter at have kigget på et par
sider ser vi hvad vi har frygtet. Små burer, ingen "interaktion" med andre
katte, ingen adgang til større områder i fri natur.
Jeg skal da indrømme at jeg ikke har brugt meget tid på at finde en pension,
håbede på at nogen kunne anbefale en pension i Aalborg-området? I vores
hoveder stiller vi desværre krav der nærmer sig utopi, men sådan er det vel
altid. Det bette kræ skal jo have det lige så godt som "mor og far" når de
er på ferie :)
Det ender nu nok med at vi får noget familie / nabo til at komme og kigge
til katten... så er den da i det mindste i vante omgivelser...

Med venlig hilsen

Brian, Gitte og 3D <--- katten :)

Fra : Stine

Dato : 18-05-04 13:31

Hej :)
Jeg havde også også lidt den indstilling at der som min. burde være adgang
til en udendørs løbegård i en kattepension.
Men måtte opgive / kapitulere og sætte min hankat i en "alm." pension, med
et indendørs bur på 5-6 m2.
Tro mig - han havde da absolut ikke travlt med at komme med hjem. Nej, han
skulle lige rundt og sige farvel - også til pensionsejeren :)) Så sæt du
bare katten i pension - de sover hørjst sandsynligt det meste af tiden væk
alligevel :)))
Og har du mere end en kat, skla de jo bare gå sammen.

Jeg foretrækker klart en sikker pension fremfor en kattesitter i privat
hjem - ha rprøvet at min hankat smuttede ud for sitteren og FORSVANDT :((
Han var væk i 3 mdr og kom kun hjem takket være hans tattovering.

Så også på det plan mener jeg at en pension er pengene værd :)

Stine

PS : Men tag ud og kig på et par stykker, snak med de folk der har
pensionen og prøv evt. ,med en weekend - så kan I jo se kattens reaktion
inden den skal være der i 14 dage ...

Fra : Lotte Sylvan, Musplh~

Dato : 18-05-04 16:20

Hej Brian
Interaktion med andre katte er en _meget_ dårlig ide. Der er ingen katte
der bare lige begynder at lege og "snakke" med en fremmed kat. Der er
faktisk meget større chance for at det ender i et gevaldigt slagsmål - bare
se alle de problemer folk render ind i, når de anskaffer sig kat nr. 2 eller
3. Jeg vil helt klart fraråde pensioner, hvor alle kattene bare lukkes ud i
en stor løbegård - der er også større risiko for for at bliver smittet med
noget.

Hilsen
Lotte