MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Problem med Explorer / Spyware
Fra : Belial

Dato : 18-05-04 12:35

Efter at have besøgt en hjemmeside har det efterfølgende været således, at
når jeg genstarter computeren og åbner Explorer, så er der ude i venstre
side af browseren en "search" fra et firma som hedder noget i retningen af
Searchxml. Dette er i sig selv irriterende nok, da jeg ikke har bedt den om
at være der. Dernæst efter ca. 10. sekunder åbner der sig i nyt vindue med
Searchxml, som åbner i hele skærmens vindue, således at man ikke har andre
muligheder end at trykke alt+ctrl+delete for at komme ud af det. Det gør mig
super rasende!

Er der nogen der ved hvordan jeg kan fjerne det? Jeg skal vel ind i reg.
databasen? Har prøvet med Pest Patrol for at fjerne spyware, men det virker
ikke på dette problem.

Fra : Gevaldi

Dato : 18-05-04 12:48

Belial skriblede:
> [...]
>
> Er der nogen der ved hvordan jeg kan fjerne det? Jeg skal vel ind i
> reg. databasen? Har prøvet med Pest Patrol for at fjerne spyware, men

Hent CWShredder her:
http://www.spywareinfo.com/~merijn/cwschronicles.html

--
/Gevaldi

Fra : John

Dato : 18-05-04 12:52

"Belial" <666_NOSPAM@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
mig
> super rasende!
>
> Er der nogen der ved hvordan jeg kan fjerne det?

Kig i msconfig (Start/Kør, skriv msconfig), se, om der ligger noget
"fremmed" i start-listen, fjern evt. flueben. Der findes flere gode
værktøjer mod crapware, her er nogle af dem:

http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html
http://www.staff.uiuc.edu/~ehowes/resource.htm
http://download.com.com/3000-2144-10045910.html?part=69274&subj=dlpage&tag=button

Mvh John

---

Fra : Asle Bjerva

Dato : 18-05-04 12:56

"Belial" <666_NOSPAM@esenet.dk> skrev i melding
> [...]
>
> Er der nogen der ved hvordan jeg kan fjerne det? Jeg skal vel ind i reg.
> databasen? Har prøvet med Pest Patrol for at fjerne spyware, men det

Jeg anbefaler :
Ad-aware http://www.lavasoft.de/
Spybot search&destroy http://www.safer-networking.org/
Spyware blaster (som faktisk forhindrer søppelet i å bli lastet ned og
installert) http://www.javacoolsoftware.com/
Liten OBS ! Hvis man installerer alle programmene og lar de sette maksimal
spyware sperre, vil man kunne få problemer med enkelte "lovlige" websider,
som enkelte banker, aviser etc, som benytter seg av teknologi som oppfattes
som spyware.
--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no