Call to unknown function, genstart hjælper
Fra : Leif

Dato : 18-05-04 12:09

Dette er enten et php eller et apache-problem, derfor xpost.

PHP Version 4.1.2
Linux (none) 2.4.20-6um #1 SMP Fri Jun 6 10:15:19 EDT 2003 i686 unknown
Apache/1.3.26

Når jeg inkluderer en fil, der inkluderer en fil, f.ex. class.ezpdf.php, der
require_once class.pdf.php, så kører det fint.

Men pludselig, måske efter et par dage, får jeg en fejlmeddelelse, "call to
undefined function .... in class.ezpdf.php line..."
Men funktionen _findes_ i class.pdf.php.

Kører jeg en apachectl graceful, virker det igen.

Måske memory leak?

MaxRequestsPerChild var sat til 30000, nu har jeg sat den til 100.

Leif

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 18-05-04 12:35

Leif wrote:

Vil bare lige bemærke, at der er forskel på:

> undefined function .... in class.ezpdf.php line..."

og...

> Men funktionen _findes_ i class.pdf.php.

Det er sikkert en typo, men alligevel :)

Mvh
Tonni

Fra : Leif

Dato : 18-05-04 12:36

dk.edb.internet.software.apache,dk.edb.internet.webdesign.serverside.php
Sent: Tuesday, May 18, 2004 1:35 PM
Subject: Re: Call to unknown function, genstart hjælper

> Leif wrote:
>
> Vil bare lige bemærke, at der er forskel på:

> og...

> Det er sikkert en typo, men alligevel :)

Hvad mener du med en typo?

Tingene fungerer, pludselig fungerer det ikke; man får at vide at funktionen
ikke er defineret.
Efter apachectl graceful fungerer det igen.

Leif

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 18-05-04 13:17

Leif wrote:

> [...]
^^^^

^^

> Hvad mener du med en typo?

Det er fint nok at funktionen findes i "class.pdf.php", men det er altså
i "class.ezpdf.php" funktionen ikke findes.

Som sagt enten en typo (skrivefejl) eller en fejl(40) :)

Mvh
Tonni

Fra : Leif

Dato : 18-05-04 20:02

"Tonni Aagesen" <use.my@signature.please> skrev i en meddelelse

> [...]
> i "class.ezpdf.php" funktionen ikke findes.
>
> Som sagt enten en typo (skrivefejl) eller en fejl(40) :)

Du fatter stadig ikke. Gå tilbage til start og læs igen.

Fil a inkluderer fil b, som inkluderer fil c.
Det virker for det meste, men pludselig mangler b en funktion, som er
defineret i fil c.
Efter en apachectl graceful fungerer det igen.

Leif

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 19-05-04 07:15

Leif wrote:

> Du fatter stadig ikke. Gå tilbage til start og læs igen.

Doh, så kan jeg lære det...

> Fil a inkluderer fil b, som inkluderer fil c.

.... den havde jeg misset :)

> Det virker for det meste, men pludselig mangler b en funktion, som er
> defineret i fil c.
> Efter en apachectl graceful fungerer det igen.

Har du tjekket diverse indrapportede bugs for PHP og Apache?

Både PHP og Apache er kommet i nyere versioner - hvis det er en bug, er
den måske fixet i nyeste versioner.

Mvh
Tonni

Fra : Leif

Dato : 23-12-04 11:52

Til arkiverne:

Efter at have fjernet php-cachen php_apc.so forsvandt problemet.

Leif