MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Automatisk nedlukning og åbning af compute~
Fra : Erik Andersen

Dato : 18-05-04 11:37

Styresystemet er XP.

Jeg klarer nedlukningen ved at bruge funktionen planlagte opgaver og bruge
shutdown.exe -s i System32.

Hvilken kommando skal jeg bruge for at åbne computeren automatisk f. eks.
kl. 08.00.

mvh

Erik

Fra : No1

Dato : 18-05-04 12:13

"Erik Andersen" <erik_a@post3.tele.dk> wrote in message
> [...]
> shutdown.exe -s i System32.
>
> Hvilken kommando skal jeg bruge for at åbne computeren automatisk f. eks.

Ingen ..
Du har jo ikke længre noget operativsystem kørende.

Men på nogle computere kan man sætte automatisk opstart op i BIOS.
Ellers kan man sende en wake-on-lan pakke fra en anden computer ( der er
kørende ),
hvis dit netkort mm. understøtter det.

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 18-05-04 12:56

On Tue, 18 May 2004 13:13:15 +0200, "No1" <No1@sol.no> wrote:

>Ingen ..
>Du har jo ikke længre noget operativsystem kørende.

Der kan jo afkrydses (noget i stil med): "væk computeren for at køre denne opgave!"

Det må da betyde, at windows kan starte opgave selvom PC'en er slukket???

Lars

Fra : Henrik Dissing

Dato : 18-05-04 19:14

On Tue, 18 May 2004 13:56:24 +0200, Lars Holm Thomsen wrote:

>Der kan jo afkrydses (noget i stil med): "væk computeren for at køre denne opgave!"
>
>Det må da betyde, at windows kan starte opgave selvom PC'en er slukket???

Jeg læser det nu som at den pågældende opgave udføres ved næste eller hver
genstart.

Under alle omstændigheder er det helt sikkert at når computeren er slukket,
er der ingen Windows, og hvordan skulle ingenting kunne starte computeren på
et bestemt tidspunkt?

Måske kan dit bundkort gennem BIOS sættes til at starte på et bestemt
tidspunkt.
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)