106'er - lyder ligesom plæneklipper der er~
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 18-05-04 10:01

Hello,
Idag da jeg skulle lige et kort ærinde i arbejdstiden begyndte bilen og
lyder UNDERLIGT.
Den kørte fint men det raslede ude fra motorrummet - lyden kan bedst
beskrives med en plæneklipper hvor det lyder som om alle skruger er ved at
falde ud af den.
Nogen der har et bud på hvad det kunne være?

Bilen er dog kørt i pit for idag og tid er bestilt til afhentning ved falck.

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : bme

Dato : 18-05-04 10:30

"> Nogen der har et bud på hvad det kunne være?

remskive eller komponenter beslægtet dertil

/bo

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 18-05-04 11:24

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message
> Hello,
> Idag da jeg skulle lige et kort ærinde i arbejdstiden begyndte bilen og
> lyder UNDERLIGT.

Jeg glemte at sige ->den har for ~1000km fået skiftet tandrem.
Måske det kan være noget følgevirkning deraf?

Fra : bme

Dato : 18-05-04 11:34

"> Jeg glemte at sige ->den har for ~1000km fået skiftet tandrem.
> Måske det kan være noget følgevirkning deraf?

det kunne da vække mistanke. Min mors hedengangne ibiza smed tandremmen
efter et skift, lærlingen havde vist ikke fået remstrammeren spændt korrekt.

/bo

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 18-05-04 11:38

"bme" <bme@fritid.tele.hej> wrote in message

> [...]
> >

> det kunne da vække mistanke. Min mors hedengangne ibiza smed tandremmen
> efter et skift, lærlingen havde vist ikke fået remstrammeren spændt

Hm okai..
Det må vel stå for meggers egen regning hvis den har ædt remmen efter
godt~1000km ?

Jeg har også en lunsk mistanke til det er den lærling der løber rundt og
fejer gulv derude der har haft sine sorte fingre i min bil =)(#¤=)#(.
Men havde det været remmen den havde spist burde motoeren vel være død med
at brag? - den kører fint men lyder ikke sund..

Fra : bme

Dato : 18-05-04 11:43

> [...]
> Men havde det været remmen den havde spist burde motoeren vel være død med
> at brag? - den kører fint men lyder ikke sund..

tjoe, men for at skifte tandremmen, skal han vel have remme til generator
mm. af? Du må have hovedet under hjelmen og lokaliseret lyden.

/bo

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 18-05-04 11:47

> tjoe, men for at skifte tandremmen, skal han vel have remme til generator
> mm. af? Du må have hovedet under hjelmen og lokaliseret lyden.

Det ved jeg ikke - det blev gjort mens jeg var på djævleøen :)
Men nu er bilen kastet ud til meggeren så må han komme med et bud på hvad
den fejler føst.
Tak for input :)

Fra : bme

Dato : 18-05-04 11:51

> Det ved jeg ikke - det blev gjort mens jeg var på djævleøen :)
> Men nu er bilen kastet ud til meggeren så må han komme med et bud på hvad
> den fejler føst.
> Tak for input :)

vi hører vel nærmere ?

/bo

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 18-05-04 11:54

> vi hører vel nærmere ?

yup
Regner med der falder dom senere idag, eller i morgen tidlig.

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-04 16:48

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:40a9d0d2$0$221$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Nogen der har et bud på hvad det kunne være?

Har du tjekket om der er olie på....?

Thomas

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 18-05-04 18:04

"Thomas Olsen" <no spam> wrote in message
> "Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
> meddelelse news:40a9d0d2$0$221$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Har du tjekket om der er olie på....?

Jep - der er masser af olie på

Fra : Jimmy

Dato : 19-05-04 17:04

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:40aa430f$0$276$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> "Thomas Olsen" <no spam> wrote in message

> Jep - der er masser af olie på

Er du sikker på, at det er din pug, du har startet?

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 20-05-04 19:34

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message
> Hello,
> Idag da jeg skulle lige et kort ærinde i arbejdstiden begyndte bilen og
> lyder UNDERLIGT.

Så kom den tilbage fra mekanikus.
Det var en bolt der var knækket og lå og irreterede tandremmen.
Bolten blev skiftet og nu spinner pugen igen. Så det var HELDIGVIS bare en
detalje :)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 20-05-04 21:01

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:40acf9c5$0$222

> Så kom den tilbage fra mekanikus.
> Det var en bolt der var knækket og lå og irreterede tandremmen.
> Bolten blev skiftet og nu spinner pugen igen. Så det var HELDIGVIS bare en
> detalje :)

Meget heldigt at den bolt ikke kom mellem tandrem og hjul.
Så havde der vist ikke været så meget motor tilbage.

Fint for dig at det ikke gik galt

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 20-05-04 21:55

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Meget heldigt at den bolt ikke kom mellem tandrem og hjul.
> Så havde der vist ikke været så meget motor tilbage.

MEGET heldigt :)
Men jeg fik også en ny køler U/B

For at få bolten ud skulle motoeren vippes - der smuttede donkraften for
meggeren og klippede min køler. Så jeg fik en ny U/B - det skal man jo ikk
klage over :)