Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Overføre billeder til extern HD
Fra : .Kody

Dato : 18-05-04 09:24

Kan det lade sig gøre at overføre billeder fra kamera til en extern HD i en
skuffe med USB, som f.eks
http://aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_21/OFF14.HTM, der vil jo ikke være et
styresystem på HDén

..Kody

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-05-04 09:27

..Kody wrote:
> Kan det lade sig gøre at overføre billeder fra kamera til en extern HD i en
> skuffe med USB, som f.eks
> http://aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_21/OFF14.HTM, der vil jo ikke være et
> styresystem på HDén

Kun hvis du gør det via en computer, ellers skal du have fat i en
X-drive fra Vosonic eller en af de andre photowallets.

// Hans, der håber på at få en Archos Gmini 220
// Photowallet/mp3-afspiller idag :)
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=43

Fra : .Kody

Dato : 18-05-04 09:58

> Kun hvis du gør det via en computer, ellers skal du have fat i en
> X-drive fra Vosonic eller en af de andre photowallets.

Okay...
Kan man få en X-drive lignende dims, som kan sættes på en 3,5" HD ?

..Kody

Fra : ;o\)-max-

Dato : 18-05-04 10:11

".Kody"

> "Hans Joergensen"
> i en

> Okay...
> Kan man få en X-drive lignende dims, som kan sættes på en 3,5" HD ?
>
> .Kody

Et af de amerikanske flashkort producenter er lige kommet med
en lille box der kan forbinde og overføre data mellem feks kamera
og harddisk, eller harddisk til harddisk, via usb, uden brug af computer,
desværre har de ikke været smarte nok til at bruge usb2 highspeed, så
det kan blive en langsommelig affære.. -max-

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-05-04 10:16

-max- wrote:
> [...]
> desværre har de ikke været smarte nok til at bruge usb2 highspeed, så
> det kan blive en langsommelig affære.. -max-

Og desværre skal man stadig bruge ekstern strøm ? ;)

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Fra : ;o\)-max-

Dato : 18-05-04 10:18

> Og desværre skal man stadig bruge ekstern strøm ? ;)
>
> // Hans
> --
> Gumminumser == Champignons

Batterier.. -max-

Fra : .Kody

Dato : 18-05-04 10:35

> --
> Gumminumser == Champignons

Camping Nosser ?

..Kody

Fra : .Kody

Dato : 18-05-04 10:32

> [...]
> desværre har de ikke været smarte nok til at bruge usb2 highspeed, så
> det kan blive en langsommelig affære.. -max-

Har du et link ?

..Kody

Fra : khs

Dato : 18-05-04 10:34

> [...]
> desværre har de ikke været smarte nok til at bruge usb2 highspeed, så
> det kan blive en langsommelig affære.. -max-

Kunne du ikke lige lægge en reklamelink? Det lyder spændende

--
Karsten Hartmann Sørensen

khsblåbærgrødazlandk
(fjern det spiselige og indsæt
punktum før land)

Fra : ;o\)-max-

Dato : 18-05-04 11:34

"khs" <khs@spam.spam> skrev i en meddelelse

> Kunne du ikke lige lægge en reklamelink? Det lyder spændende
>

> --
> Karsten Hartmann Sørensen

Cmon jeg kan ikke huske det, men hvor mange kendte
amerikanske flash kort producenter kan der være,
den var omtalt på et af kamera review sitene.. -max-

Fra : khs

Dato : 18-05-04 11:47

> Cmon jeg kan ikke huske det, men hvor mange kendte
> amerikanske flash kort producenter kan der være,
> den var omtalt på et af kamera review sitene.. -max-

Ok ok, godt ord igen

Jeg googlede lidt men fandt ikke noget. Jeg søger videre via review sitene

Fra : ;o\)-max-

Dato : 18-05-04 12:02

> Ok ok, godt ord igen
>
> Jeg googlede lidt men fandt ikke noget. Jeg søger videre via review sitene
>

> --
> Karsten Hartmann Sørensen

Du har nok selv fundet frem til den, ellers er den her:
http://www.robgalbraith.com/bins/content_page.asp?cid=7-6455-6965
-max-

Fra : khs

Dato : 18-05-04 12:13

Tak Max.

Jeg havde ikke fundet den endnu

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-05-04 12:32

-max- wrote:
> Du har nok selv fundet frem til den, ellers er den her:
> http://www.robgalbraith.com/bins/content_page.asp?cid=7-6455-6965
> -max-

Altså skal man bare klemme noget batteriværk, den dér lille adapter
og en usbskuffe ned i fototasken ? :) lyder det ikke lovligt
besværligt at bakse omkring med... ?

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - still smoking

Fra : khs

Dato : 18-05-04 12:37

> Altså skal man bare klemme noget batteriværk, den dér lille adapter
> og en usbskuffe ned i fototasken ? :) lyder det ikke lovligt
> [...]

Det kommer vel an på hvad man har af gammelt hardware i skuffen.... Det kan
være en billig løsning om end ikke rigtig fiks

Fra : .Kody

Dato : 18-05-04 13:18

> Det kommer vel an på hvad man har af gammelt hardware i skuffen.... Det
kan
> være en billig løsning om end ikke rigtig fiks

Ja hvis man køber harddiskskuffen fra aldi til 199, og usb dimsen til 70$,
og selv har en gl. harddisk, er man jo igang for under 800,-

..Kody

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-05-04 13:23

..Kody wrote:
> Ja hvis man køber harddiskskuffen fra aldi til 199, og usb dimsen til 70$,
> og selv har en gl. harddisk, er man jo igang for under 800,-

Tjoe, og så et batteri med udtag på der kan sættes til
harddiskskuffen ?

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Fra : khs

Dato : 18-05-04 16:50

> Tjoe, og så et batteri med udtag på der kan sættes til
> harddiskskuffen ?
>
> // Hans

Jeps. USB dims, hardisk med skuffe og batteri i en lille blød taske der lige
passer. Så er den hjemme. En rigtig klunserløsning der vil blive afskyet at
dem med hang til blærrerøvsting og elsket af de kreative klunsere. Sådan en
løsning må jeg have

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-05-04 17:23

khs wrote:
> [...]
> dem med hang til blærrerøvsting og elsket af de kreative klunsere. Sådan en

Jeg synes nu det er smartere med den Archos Gmini 220 jeg lige har
modtaget idag, der kostede 2300kr :)

http://www.archos.com/products/prw_500452.html

Den fylder næsten intet, og har det hele ;)

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Fra : TommyBoy

Dato : 18-05-04 23:17

> Jeg synes nu det er smartere med den Archos Gmini 220 jeg lige har
> modtaget idag, der kostede 2300kr :)

Hvor har du mon fundet den til 2300,- henne?! I udlandet?!

Jeg har haft kig på den lille lækkerbisken i laang tid og går og venter på
at prisen falder

MVH Tommy

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-05-04 23:41

TommyBoy wrote:
> Hvor har du mon fundet den til 2300,- henne?! I udlandet?!
> Jeg har haft kig på den lille lækkerbisken i laang tid og går og venter på
> at prisen falder

En Ebay-shop

Men kig på edbpriser.dk, den er faktisk ikke ret dyr mere.

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Fra : Kell Christensen

Dato : 19-05-04 09:48

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> wrote:

> Archos Gmini 220

Hej Hans

Til lykke med instrumentet. Jeg har haft den i kikkerten et stykke tid
og har et par spørgsmål da jeg også skal bruge den til lydoptagelse.
Hvordan er lydkvaliteten ved optagelse fra analog-ind?
De lover op til 192kb/s men hvordan er A/D converteren?

Viser skærmen kun fotos i grå?

mvh kell

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-05-04 10:20

Kell Christensen wrote:
> [...]
> Hvordan er lydkvaliteten ved optagelse fra analog-ind?
> De lover op til 192kb/s men hvordan er A/D converteren?

Har jeg ikke testet. Det lød overraskende godt da jeg legede med den
indbyggede mikrofon igår dog.. men det er jo svært at sammenligne
det med line-in

> Viser skærmen kun fotos i grå?

Ja den er kun sort/hvid.

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Fra : TommyBoy

Dato : 18-05-04 23:26

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in message

> "khs" <khs@spam.spam> skrev i en meddelelse

> Du har nok selv fundet frem til den, ellers er den her:
> http://www.robgalbraith.com/bins/content_page.asp?cid=7-6455-6965
> -max-

Super genialt hvis man har en Creative Muvo2 med 4 gigabyte, og gider at
pille harddisken ud, fordi man egentlig gerne vil bruge den til musik! Så
kan man bare lige koble dem sammen, og vupti har man en photowallet! Fedt
produkt!

MVH Tommy

Fra : ;o\)-max-

Dato : 19-05-04 06:17

"TommyBoy"
> [...]
> kan man bare lige koble dem sammen, og vupti har man en photowallet! Fedt

Ja det er smart, men 4GB er nu ikke så til de store udflugter,
men i en day to day situation helt fint.. Bemærk lige at den
kun er usb 1,1 så man skal være en tålmodig sjæl.. -max-

Fra : Lars Chr. Christense~

Dato : 18-05-04 21:26

Har I overvejet en Imagetank G2?

http://www.imagetank.dk/ -kig under imagetank

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-05-04 21:36

Lars Chr. Christensen wrote:
> Har I overvejet en Imagetank G2?
> http://www.imagetank.dk/ -kig under imagetank

Hvorfor så ikke bare købe en Archos Gmini ? den er da betydeligt
mindre, og kan også bruges som mp3-afspiller.

// Hans
--
Fantastiske pandekager: http://www.ph33r.dk/pancakes.shtml

Fra : Lars Chr. Christense~

Dato : 18-05-04 22:05

Du har ganske ret, den er mindre og har mange features - jeg kendte den
ikke. Det eneste der taler for Imagetanken er, at den kan tage mere end blot
CF-kort.

Fra : emj

Dato : 18-05-04 23:07

On Tue, 18 May 2004 23:04:35 +0200, "Lars Chr. Christensen"
<lcc@lct.dk> wrote:

>Du har ganske ret, den er mindre og har mange features - jeg kendte den
>ikke. Det eneste der taler for Imagetanken er, at den kan tage mere end blot
>CF-kort.
Jeg synes ikke rigtigt at det fremgår, at den kan læse kortene uden
brug af PC
Hilsen emj, som ikke er stiv i engelsk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-05-04 23:40

emj wrote:
> Jeg synes ikke rigtigt at det fremgår, at den kan læse kortene uden
> brug af PC

Archos'en ? det kan den godt, faktisk, kan man vist ikke bruge den
som flashkort-læser når den er tilsluttet PC'en

// Hans
--
Hi! I'm a .signature virus!

Fra : TommyBoy

Dato : 19-05-04 07:31

Hov - nu vi har fat i dig Hans: Kan man også kopiere fra Archos og over på
kortet?! Det ville give mening hvis man havde sin PDA med og så havde en
kæmpe bunke film/serier/programmer/mm. på Archos'en, som man kunne smide på
sit (lille) kort, og bruge i sin PDA!

MVH Tommy

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-05-04 09:02

TommyBoy wrote:
> [...]
> kæmpe bunke film/serier/programmer/mm. på Archos'en, som man kunne smide på

Hm, næh, den mulighed har de da vist overset da de lavede
apperatet.

Man kan kun kopiere ind fra kortet :o/

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Fra : Lars Chr. Christense~

Dato : 19-05-04 11:56

Det kan Imagetanken. Jeg håber ikke jeg støder nogen, men heg har lige
kopieret den danske beskrivelse ind:

www.imagetank.dk:

Photo Tank
Med en kapacitet på 30 GB kan Image Tank G2 lagre tusindvis af digitale
billeder lavet af et 6 megapixel kamera.

Computer Tank
Aldrig mere brug for cardreader mere da Image Tank G2 kopierer memory
cardets data direkte fra kort til computer. Udstyret med USB 2,0 overførsel
er Image Tank G2 en god løsning til at overføre filer fra en computer til en
anden.

Multi Media Tank
Ganske enkelt kan du kopiere dine video projektor præsentationer, MP3 filer
eller navigations data ud til dit memory card. Det kræver blot et tryk på en
knap at overføre data til memorycardet.

4-in-1 Tank
MMC-, SD-, SM og Sony Memory Stick kort kan benyttes med 4-in-1 adapteren
(leveres med Image Tank G2). Compact Flash I, Compact Flash II og Microdrive
bruges direkte.

Den nemme Tank
Med det baggrundsbelyste multi display får du alle relevante informationer
om Image Tank G2. Batteri-, harddisk- og flash card-status. Den viser hvor
langt den er i processen med at overføre og hvor mange filer der er
overført.

Medfølgende tilbehør
Image Tank med 30 GB kapacitet, 220V konverter og 12V kabel, USB-kabel, 4in1
adapter,
driver og manualer som PDFfil på CD-ROM

Fra : TommyBoy

Dato : 19-05-04 17:47

> Hm, næh, den mulighed har de da vist overset da de lavede
> apperatet.
>
> Man kan kun kopiere ind fra kortet :o/

ÆV! Det havde jeg ellers lige gået og forestillet mig jeg skulle lege med...
Nå, så må jeg jo bare vente til der er nogle andre der laver noget
tilsvarende, eller der kommer en bios-update... Og Image-tank er stor og
grim og dyr og æv...

MVH Tommy