Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Rensning af frontlinse på digicam
Fra : Gert Medom

Dato : 18-05-04 08:41

Hej NG

Jeg håber at få klarhed over, hvordan man korrekt renser frontlinsen på et
digital kamera.

I går kom jeg til at sætte et fingeraftryk på linsen. Jeg gik ind hos en
fotohandler og købte et rensesæt. Han viste mig at jeg skulle bruge
linsepapiret til at fjerne fingeraftrykket. Er der er fare ved det? Jeg
læste i en bog at hvis der var støv risikerede man at ridse linsen. Jeg
ville også godt vide lidt om rækkefølgen af de forskellige ting, og om man
bruger dem (børste, rensevædske, ,mikrofiber klud,papir.......)

Er der nogen derkan henvise til et sted, hvor det beskrives 100% korrekt, så
er jeg taknemmelig!!

På forhånd tak!

Mvh
Gert

Fra : Peter Schroeder

Dato : 18-05-04 09:54

"Gert Medom" skrev
> Er der nogen derkan henvise til et sted, hvor det beskrives 100% korrekt, så
> er jeg taknemmelig!!

Jeg ville: Puste løst støv væk, børste, med meget let hånd,
det støv væk som ikke kan pustes af. Pudse med linsepapir
evt efter at have givet glasset een enkelt dråbe lenscleaner.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Børge Larsen

Dato : 18-05-04 13:48

Ikke en dråbe på linsen, men en dråbe på det spec. linsepapir. Brug endelig
ikke køkkenrulle el. lign. det gan forårsage ridser.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 18-05-04 10:12

"Gert Medom" <Gert.medom@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bruger dem (børste, rensevædske, ,mikrofiber klud,papir.......)
>
> Er der nogen derkan henvise til et sted, hvor det beskrives 100% korrekt, så

Mikrofiber klus fungerer fint. -max-

Fra : pwa

Dato : 18-05-04 10:26

Jeg håber at få klarhed over, hvordan man korrekt renser frontlinsen på et
digital kamera.

og så husk lige at montere et Uv-filter på dit camera.
det sparer dig for mange senere overraskelser, støv, ridser, fedtede fingre
osv
og det er trods alt billigere at skifte ud end et nyt camera.
v/h pwa

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 18-05-04 12:23

"pwa" <palinux@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
KLIP
> [...]
fingre
> osv
> og det er trods alt billigere at skifte ud end et nyt camera.
++++++++++++++++++++

Hej.

Sådan et Uv-filter er det et man kan købe til de fleste kamera ? Har et
canon powershot S50, kan man få et til det?

--
Mvh. Jørgen Nielsen
E-Mail jorgenbs@NOMORESPAMnielsen.tdcadsl.dk

Fra : pwa

Dato : 18-05-04 14:40

Hej.

Sådan et Uv-filter er det et man kan købe til de fleste kamera ? Har et
canon powershot S50, kan man få et til det?
----------------------------
tag dit camera med til en fotohandler, de fleste vil kunne skaffe dig et.
om det er muligt at bruge på dit camera ved jeg ikke, jeg kender det ikke.
disse filtre findes i fork. fabrikater, som desværre ikke er lige gode.
vælg et anerkendt mærke . for.eks Nikon Nc, dem har jeg på mine camera.
v/h pwa

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 18-05-04 19:54

> [...]
> disse filtre findes i fork. fabrikater, som desværre ikke er lige gode.
> vælg et anerkendt mærke . for.eks Nikon Nc, dem har jeg på mine camera.

Hej.

Det prøver jeg