Støddæmpere, motorophæng eller bø
Fra : Roberto Saldo

Dato : 18-05-04 07:31

Når jeg starter potten rusker det lidt frem og tilbage idet starteren
trækker motoren rundt. Når den så er startet og går i tomgang kan man
dårligt mærke at noget kører.

Hvad kan det skyldes?

Hvordan kan man nemt afgøre om feks bøsningerne i ophænget trænger til
fornyelse?

--
Roberto Saldo (Carina 1996)

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-04 07:49

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad kan det skyldes?

Motorophæng vil jeg sige, jeg har det på samme måde. Men deterfordet jeg har
sat blødere ophæng i.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 18-05-04 08:17

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Motorophæng vil jeg sige, jeg har det på samme måde. Men deterfordet jeg har
> sat blødere ophæng i.

Måske er det bare er lavet sådan, hvad ved jeg ...
Det mærkes kun de halvanden omdrejning det tager motoren at vågne.

Jeg tænkte bare at efter 145.000km må der da være noget der har taget
et par bump og trænger til lidt opmærksomhed og mindedes en bemærkning
om at gamle bøsninger gav sig til udtryk i sådan noget.

--
Roberto Saldo

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-04 09:14

> [...]

> Det mærkes kun de halvanden omdrejning det tager motoren at vågne.
>
> Jeg tænkte bare at efter 145.000km må der da være noget der har taget
Right, det kan tænkes. Det var ikk sån' med std.ophæng, men jeg udsk et
vitalt, med et fra en wun med tomatkasse, for at dæmpe vibrationer. Og det
kan da tænkes du har et,flere som er slidt, men 145 kkm. er nu ikk nogen
alder, m.mindre at den er brugt til markræs' .

Fra : A K.

Dato : 18-05-04 16:38

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan da tænkes du har et,flere som er slidt, men 145 kkm. er nu ikk nogen
> alder, m.mindre at den er brugt til markræs' .

Det er de 2 nederste, som sidder mellem forbro og gearkasse, men det skal
være sådan, jeg har selv haft en Carina E med 300.000 km. på klokken og den
gjorde deet samme, jeg havde så ophænget af for at skifte bundkar, ophængene
var meget bløde, jeg ville så købe 2 nye, men ved Toyota sagde de at nye
ville være ligesådan efter 10.000 km. så jeg satte de gamle i igen, så kør
du roligt videre, din er jo kun lige tilkørt.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 19-05-04 07:19

A K. wrote:
> [...]
> ville være ligesådan efter 10.000 km. så jeg satte de gamle i igen, så kør
> du roligt videre, din er jo kun lige tilkørt.

Heh heh :)

Jeg bliver nød til at købe en gammel kadett til at skrue på ved siden
af hvis der ikke er noget der kan mekkes på Yodaen.

--
Roberto Saldo (der må være noget galt hvis der ikke er noget galt?)

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 19-05-04 09:34

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> wrote in message news:c8eu56$e4c$1@news.net.uni-c.dk...

> Roberto Saldo (der må være noget galt hvis der ikke er noget galt?)

Hedder det ikke "if it ain't broken - break it - then fix it"?

/Jakob

Fra : Roberto Saldo

Dato : 19-05-04 10:17

Jakob Jeppesen wrote:

> Hedder det ikke "if it ain't broken - break it - then fix it"?

Jeg gør alt hvad jeg kan ...

--
Roberto Saldo