Ang. Avl.....
Fra : Jessen

Dato : 18-05-04 05:23

Hej Ng.

haves : SølvMolly par + Guppypar

?'et er så :
Hvor længe går de forskellige par inden de føder, syntes at have læst at
molly'en kan gå op til 4-6uger, passer det ?

Guppy'en har jeg desværre ikke rigtigt kunne finde noget om i det jeg har
kigget i, kan nogle hjælpe ????

og hvad med sådanne noget som neon-fisk hvordan får man sådanne nogle til at
yngle, kan man over hoved det ?

Venligst

D. Jessen

Fra : ibber

Dato : 18-05-04 07:32

Guppy kan du få til at føde hver 21 dag der går et sted mellem 21 og 28 dage
for hver fødsel
Mange exportører af fisk har specialiceret sig i at få neon til at yngle der
ville simpelthen ikke være nok i naturen
Så mange der bliver solgt.
Hvordan de gør ved jeg ikke, om de stryger dem ligesom ørred må være lidt af
et pille arbejde.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-05-04 10:32

Jessen skrev i et indlæg på usenet:
> Hvor længe går de forskellige par inden de føder, syntes at have læst
> at molly'en kan gå op til 4-6uger, passer det ?

Lyder sandsynligt - det afhænger bl.a. lidt af temperarturen og andet -
men 4-6 uger er sikkert et rimelig godt gæt..

> Guppy'en har jeg desværre ikke rigtigt kunne finde noget om i det jeg
> har kigget i, kan nogle hjælpe ????

De er så lidt hurtigere - cirka 3 uger mellem hvert kuld.

Guppy'er er lidt specielle - de kan på en parring få op til 10 kuld
unger med cirka 3 ugers mellemrum - der bliver dog færre og færre i
hvert kuld.

Men du skal sørge for at der er gemmesteder til ungerne f.x. mange
fintløvede planter - ellers æder forældrene (og de andre voksne) deres
unger.

Men hvis bare, der er noget de kan gemme sig i, så skal der nok væreen
del, der overlever.

Mht Neon, så har jeg ikke prøvet - men de lægger æg, hvor Molly og Guppy
føder levende unger......

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk