Positiv oplevelse med ordensmagten.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-05-04 20:26

Havde i dag en af de dage hvor der var god tid til det hele. Besluttede
derfor at arrangementet ikke skulle bevæge sin hen over jordens overflade
med over 85 km/t.

Jeg kører fra billetlugen i Rødbyhavn kl. 09:58 med færgeafgang kl. 10:15.
Og hvad må mit øje skue lige indenfor? To betjente på lastvognskontrol.

Den ene vinker mig ind til siden, og følgende samtale udspandt sig:

Moi: Det er mit firmas politik, at vi ikke må samle blaffere op, og desuden
skal jeg nå færgen.

Betjent: Vi kører kun med chauffører med kørekort. Har du sådan et?

Moi: Jow. (Kørekort fremvises)

Betjent: Foreligger der også en gyldig tilladelse til kørsel med gods for
fremmed regning?

Moi: (Med megen bebrejdelse i blikket) Er du klar over at hvis du skal se
den, så skal jeg ned herfra og over på den anden side af bilen, og op igen?

Betjent: Do hedder vel ikk' Jason Watt? (med stort grin på fjæset).

Nå, tilladelser fremvises, og så.................

Betjent: Så mangler vi bare at se skiven.

Moi: Så skal jeg vise dig Danmarks flotteste skive..

Betjent: Nååårh, har du sat den omvendt i? (grine fra øre til øre).

Mens han studerer skiven kan han ikke undgå at høre at der spilles Dr. Hook
på Cd-spillen.

Betjent: (kigger op) Do kommer nok til at holde op med at høre Dr. Hook når
du kører. Do kan jo ikke holde fødderne i ro. Der er flere gange do har
været helt nede på 82 km/t.

Han skriver bag på skiven, og idet han rækker den op til vinduet ønsker han
god tur.

Det er efter min ydmyge mening sådan en lille politiforretning skal
afvikles. I en munter tone fra begge sider, og uden at nogen af parterne på
forhånd tror at den anden part er et notorisk røvhul.

Det er selvfølgelig nemmest hvis man har sine ting i orden. )

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 17-05-04 20:34

Min erfaring siger mig at politibetjente er mennesker som du og jeg -
behandler man dem ordentligt, og ikke stiller spørgsmål ved hvorfor og
hvordan de udfører det arbejde som de er sat til, så plejer det såmænd at
forløbe gnidningløst. Kommer der derimod en "kjøwenhawnersnude" med a bad
attitude, så stiller de sig sgu også på bagbenene - det er såre
menneskeligt.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-05-04 20:36

Folmer Rasmussen wrote:
SNIP...

Det kan sagtens være underholdende at blive holdt ind til siden - også
selvom man kører derfra med en hilsen ventende...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 17-05-04 20:49

On Mon, 17 May 2004 21:36:07 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Det kan sagtens være underholdende at blive holdt ind til siden - også
>selvom man kører derfra med en hilsen ventende...

Jow, jow - har da oplevet lidt på dén front:
En nyudklækket kvindelig betjent, som snublede over min bils
forkofanger således, at hun "smed sig" ind over fronten. Hendes 2
kolleger måtte vende sig, fordi de var ved at flække af grin.

Efterfølgende fik hun under "noteringen" byttet så meget rundt på
fødselsdag og kørekortnummer mm., så hendes kollega sagde til mig, at
de havde, hvad de skulle bruge -> "Så kør du bare igen, min ven"

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@ - og glad for min TT3 :)

Fra : Fam. Olsen

Dato : 17-05-04 21:16

> [...]
> forkofanger således, at hun "smed sig" ind over fronten. Hendes 2
> kolleger måtte vende sig, fordi de var ved at flække af grin.

Nåe... Hun faldt for dig?

MVH Niels
Alfa forever

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 17-05-04 21:33

On Mon, 17 May 2004 22:15:34 +0200, "Fam. Olsen" <dono@newmail.dk>
wrote:

>Nåe... Hun faldt for dig?

He, he - ka' man jo sige... :)

>Alfa forever

Jow, jow :)

Fra : Lars Hørlyck Sørense~

Dato : 17-05-04 21:47

"Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev

> Alfa forever

Skal det tolkes således at når man først har sådan et italiensk automobil ,
så slipper man aldrig af med skiiet igen ?? ))

Mvh Lars

Fra : Aslan

Dato : 17-05-04 23:26

Lars Hørlyck Sørensen wrote:

> Skal det tolkes således at når man først har sådan et italiensk
> automobil , så slipper man aldrig af med skiiet igen ?? ))

Ikke just! Såmænd bare således, at har man først prøvet at KØRE en bil (læs
Alfa) er det SÅ kedeligt at transportere sig i en komfortabel, eksklusiv,
avanceret tysker (læs tysker) med indbygget manglende følelse af kørsel.

Aslan

1998 Alfa 156 2,0
2003 Mercedes E 320 CDI Avántgarde

Fra : Henrik B.

Dato : 18-05-04 01:33

"Lars Hørlyck Sørensen" <Lars@hoerFJERNDETTElyck.dk> skrev i en meddelelse

> "Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev

> Skal det tolkes således at når man først har sådan et italiensk automobil
,
> så slipper man aldrig af med skiiet igen ?? ))

Jep. Det er nemmere at slippe af med en kønssygdom.

M.v.h.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-05-04 05:50

On Tue, 18 May 2004 02:33:14 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

> [...]

Hmm - nu skal vi jo ikke forplumre Folmers posting :)

>Jep. Det er nemmere at slippe af med en kønssygdom.

Du har altså prøvet begge dele, måske.......

Fra : Fam. Olsen

Dato : 18-05-04 21:33

> [...]

,
> så slipper man aldrig af med skiiet igen ?? ))

Det ved jeg sgu ikke. Jeg har aldrig forsøgt at skille mig af med sådan en.

Som jeg ser det pt. skal jeg ikke have andet end Alfa. Nå ja det skulle da
lige være hvis økonomien engang tillod bil nr. 2. )

MVH Niels
Alfa forever

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 17-05-04 21:58

> En nyudklækket kvindelig betjent, som snublede over min bils
> forkofanger således, at hun "smed sig" ind over fronten. Hendes 2
> kolleger måtte vende sig, fordi de var ved at flække af grin.

Hvor meget var det automobil sænket, siden kofangeren befandt sig i
snublehøjde ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-05-04 05:49

On Mon, 17 May 2004 22:58:21 +0200, "Andreas M. Hansen"
<nokke99@hotmail.com> wrote:

>Hvor meget var det automobil sænket, siden kofangeren befandt sig i
>snublehøjde ?

Den var skam helt original
(Ford Sierra 2.3 Ghia aut.)

Fra : Michael

Dato : 17-05-04 22:50

Hey!

> Moi: Det er mit firmas politik, at vi ikke må samle blaffere op

Den var god

--
Mvh.
Michael Bested

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-04 13:00

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
> Havde i dag en af de dage hvor der var god tid til det hele. Besluttede
> derfor at arrangementet ikke skulle bevæge sin hen over jordens overflade
> med over 85 km/t.
Dr. Hook på Cd-spillen.

Fornuftigt valg

> Det er selvfølgelig nemmest hvis man har sine ting i orden. )

jo da.

Da jeg i for 1 år siden blev stoppet på vej hjem fra Kalundborg gik det også
stille og roligt til jeg kom til motorvejen, ikke et øje i miles omkreds,
heller ikke i luften.
Så jeg satte et "1" tal foran din fart, da jeg havde en Mondeo i bakspejlet,
men da han efter en del km kom til tændt juletræet i forruden, jeg mener at
det var blåt, så satte jeg farten lidt ned, og holdt ind til siden, det
kunne jo være, at jeg kunne hjælpe den stakkels mand:
Han: har du travlt.
Jeg: Næ
Han: Må men jeg fik da blæst det gamle bæst ud, det trængte den da vist til
Jeg: Hvad har du under hjælmen,
Han: En almindelig 2,0
Jeg: Nå det var derfor du havde problemer.
Han: Det gik da meget godt da du satte farten ned, men du bør få lavet den
udstødning, for den fangede lige min opmærksomhed, men nu da vi alligevel
holder her, kan vi så ikke blive enig om at du kørte xxx km.
Jeg: jo det lyder da rimeligt nok.
Han: så får du blot en hilsen fra Roskilde politimester, og betaler du den,
er den sag ude ag verden. Men lad vær med at tage dykkersko på næste gang,
og husk udstødningen, den lyder lidt forkert.
Jeg: fortsat god vagt.
Han: Hvis bu bare ikke overhaler mig inden hedehusene, så er det vist i
orden

det kostede X x kkr.

Og så en ny udstødning, så han en anden gang ikke skulle blive vækket af sin
søvn og regne med at nu skulle han ud og have fat i Brian
Og så er det en gråhåret ældre herre, der trisser af sted i sin gøj, der
ruller vinduet ned, selv synet var næsten pengene værd, men omsat i rødvin
havde nu været bedre,
--
Møller