Fladfisk mm. ved Århus?
Fra : Ukendt

Dato : 17-05-04 19:32

Hejsa.

Jeg skal torsdag/fredag ud og fiske med en kammerat og vores 4-årige drenge.
Vi vil jo gerne fange et par fisk og sidder nu og snakker om, hvilken agn,
der er bedst til vores forfang. Er der nogle bud her?

Hvis vi skulle fange andet end fladfisk, hvad skal vi så fiske med?

Slutteligt ville det være fedt, om der var nogen, som kender stederne i
Århus, hvor både voksne og børn kan have en god dag?

John Quist

Ved svar erstat 'snabelA' med @

Fra : Brian

Dato : 18-05-04 18:34

Hej John,

> Hvis vi skulle fange andet end fladfisk, hvad skal vi så fiske med?
Tja, hvis i er så heldige at kunne fange et par fladfisk, ville jeg nok
skrive.
Det er vist ikke fordi bestanden er så vild stor mere :O|.

Men mht. hvad i skal fiske med / efter, så vil et par drenge på 4 år nok
blive
ellevilde hvis der kom et par hornfisk på krogen. De er faktisk rimelig
sjove at fange.
Om i så vælger at gøre det med blink eller boble flod + sildestrimler er
mere
op til jeres smag, og hvor meget drengene skal være med i fiskeriet.
Fiskeriet med blink er ikke nær så "social", som bobleflods fiskeriet efter
min mening.

Mht. Århus så kan jeg ikke hjælpe.

Knæk og bræk.
Brian.

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-04 19:46

Hej Brian

> Tja, hvis i er så heldige at kunne fange et par fladfisk, ville jeg nok
skrive.
> Det er vist ikke fordi bestanden er så vild stor mere :O|.

Ok - tak for info.

> [...]
være med i fiskeriet. Fiskeriet med blink er ikke nær så "social", som

Også tak for denne info. Jeg har googlet lidt omkring angående bobleflåd og
hornfisk og har vist fundet en god side, der beskriver det godt.
(http://www.fiskemagasinet.dk/altomlystfiskeri/kystfiskeri/fang_flere_hornfi
sk.php)

Derfor tak for hjælpen...

/John