MS Windows
briani 27239
Hjælp mit skrive bord er væk
Fra : Michael Frederiksen

Dato : 17-05-04 19:06

Hej Gruppe

Jeg er ikke den eneste som bruger denne computer og "vi" er kommet til og
slette genvejen til skrivebordet

denne fil mangler

skrivebord.scf

Er der nogle som ved hvor man kan få den, ligger den på XP cdén eller er der
en her som har den ?

MVH
Michael

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-04 19:17

Michael Frederiksen wrote:

> [...]
>
> denne fil mangler
>
> skrivebord.scf
>

> Er der nogle som ved hvor man kan få den, ligger den på XP cdén eller

Hvis du mener "Vis skrivebord.scf" ("skrivebord.scf" findes ikke i min
udgave af Windows XP Home), kan du nok finde den i mappen C:\I386.
Ellers kan du selv oprette den med følgende 5 linjer:

[Shell]
Command=2
IconFile=explorer.exe,3
[Taskbar]
Command=ToggleDesktop

Den skal findes i
c:\Documents and Settings\user\Application Data\Microsoft\Internet
Explorer\Quick Launch

(Ovenstående forudsætter at dit system findes på C: og at du opretter
filen for alle relevante værdier af user.

--
Henrik

Fra : The Grif

Dato : 17-05-04 19:18

"Michael Frederiksen" <mf1@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> denne fil mangler
>
> skrivebord.scf

> Er der nogle som ved hvor man kan få den, ligger den på XP cdén eller er

Hent den her
http://hjem.get2net.dk/Schweizer/Elevafdeling/RS-elevdisk/RS-ElevDisk-Lager/8-Genveje/

--
Mvh..
<<< Lasse The Grif >>>

Fra : John

Dato : 17-05-04 19:22

"Michael Frederiksen" <mf1@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Hej Michael! Hvis alt andet glipper, så prøv system gendannelse. Mvh John

---

Fra : John

Dato : 17-05-04 19:35

> [...]
>
> Hej Gruppe
>
> Jeg er ikke den eneste som bruger denne computer og "vi" er kommet til og

Hej igen!

Min meget bedre halvdel har lige nævnt et Microsoft-værktøj, kaldet Tweak
UI. Det kan blandt medet andet reparere iconer. Du kan læse om det og
downloade det her:
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp

Held og lykke! John

---