Skærme
Fijala 3554
Sikring i monitor.
Fra : Leony

Dato : 17-05-04 18:22

Hej Gruppe.

Jeg har en død monitor, som jeg lige vil prøve at skifte sikringen i
inden den kyles ud.

Er der nogen som ved, om sikringen skal have samme værdi, som den der
sidder i eller kan værdien godt være større (mindre går sikkert ikke).

Så vidt jeg kan tyde, så er det en 4 Amperes sikring som sidder i.
Jeg har en 5 Amperes sikring liggende fra en strømforsyning.

Vil det virke?
Er der et geni til stede eller er der større chance i elektronikgruppen?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-05-04 20:25

On Mon, 17 May 2004 19:21:30 +0200, "Leony"
<leonyremovethis@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>
>Så vidt jeg kan tyde, så er det en 4 Amperes sikring som sidder i.
>Jeg har en 5 Amperes sikring liggende fra en strømforsyning.

4A ?

det lyder forholdsvis af meget, bør nok ikke være mere end 2A

>Vil det virke?

Selvfølgelig vil det virke, sølvpapir virker også. Men chancen for at
kortslutninger og overbelastninger ikke bliver "opdaget" af sikringen
er jo størrere.
Men om monitorern virker, kan jo så være spørgsmålet, for en 4A
sikring springer da ikke lige på primærsiden, uden en fejl.

Fra : Leony

Dato : 18-05-04 15:11

In news:584ia05bdl18nlovgih9c5phf3sperdr2q@4ax.com,
Bjarke Hansen typed:

> 4A ?
> det lyder forholdsvis af meget, bør nok ikke være mere end 2A

Det var egentlig et gæt
Der står T4AH 250V på printet ud for sikringen.

> [...]
> Men om monitorern virker, kan jo så være spørgsmålet, for en 4A
> sikring springer da ikke lige på primærsiden, uden en fejl.

Jeg har prøvet med den sikring jeg har og monitoren er fortsat død.
Så det betyder vel at fejlen ligger et andet sted

Takker for svar.

Fra : N_B_DK

Dato : 17-05-04 20:31

In news:<pw6qc.164592$jf4.8518990@news000.worldonline.dk>
Leony <leonyremovethis@tiscali.dk> wrote:
> Hej Gruppe.
>
> Jeg har en død monitor, som jeg lige vil prøve at skifte sikringen i
> inden den kyles ud.

Hvilken monitor er det ?

> Er der nogen som ved, om sikringen skal have samme værdi, som den der
> sidder i eller kan værdien godt være større (mindre går sikkert ikke).

Du bør prøve med en der har samme værdi påtrykt.

> Så vidt jeg kan tyde, så er det en 4 Amperes sikring som sidder i.
> Jeg har en 5 Amperes sikring liggende fra en strømforsyning.

Ville ikke benytte en 25% større værdi, men det er sikkert heller ikke
sikringen alligevel.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Leony

Dato : 18-05-04 15:11

In news:Vo8qc.164610$jf4.8532975@news000.worldonline.dk,
N_B_DK typed:

> Hvilken monitor er det ?

Sampo.

> Du bør prøve med en der har samme værdi påtrykt.

Som skrevet til Bjarke, så står der T4AH 250V på printet ved siden af
sikringen.
Fortæller det noget om værdien?

> Ville ikke benytte en 25% større værdi, men det er sikkert heller ikke
> sikringen alligevel.

Måske ikke, men det er oplagt og nemt at skifte + at mine evner rækker
ikke længere
Umiddelbart kan jeg ikke se nogle komponenter som helt sikkert er brændt
af.

Takker fro svar.

Fra : pc.rep

Dato : 18-05-04 17:05

Hejsa

T4AH 250V, det betyder at det er en 4A sikring, T står for at det er en
Trrææ Sikring, man kan også få nogle der hedder F ( Flint ) men de kan ikke
holde til en strømspids, som T kan. Håber det er svar nok.

Ang. 5Amp så er det ikke optimal da du kan risikere at brænde noget andet
af, men hvis der er problemer i strømforsyning på din monitor, så skal den 5
Amp nok springe...

--
mvh. Mikael
bemærk: fejl i email.....

Fra : Leony

Dato : 18-05-04 17:35

In news:40aa341b$0$193$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
pc.rep typed:

> T4AH 250V, det betyder at det er en 4A sikring, T står for at det er
> en Trrææ Sikring, man kan også få nogle der hedder F ( Flint ) men de
> kan ikke holde til en strømspids, som T kan. Håber det er svar nok.

Jeg er i hvert fald tilfreds.

> Ang. 5Amp så er det ikke optimal da du kan risikere at brænde noget
> andet af, men hvis der er problemer i strømforsyning på din monitor,
> så skal den 5 Amp nok springe...

Jeg prøver at købe en 4'er.
Den koster jo ikke alverden.

Takker for svar.

Fra : N_B_DK

Dato : 18-05-04 17:41

pc.rep <pc.rep@FJERNMIGpc.dk> wrote:
> [...]
> en Trrææ Sikring, man kan også få nogle der hedder F ( Flint ) men de
> kan ikke holde til en strømspids, som T kan. Håber det er svar nok.

Nu kan det være en tastefejl, men F står for flink ikke flint *S*

--
MVH.
N_B_DK