benzin priser i udlandet
Fra : Tournesol

Dato : 17-05-04 18:21

Hejsa

Er der en der kender en web hvor man kan se benzin priserne i udlandet eller
en der kender lidt til det ???
Er de på samme niveua som de danske eller billiger/dyre????

Jeg er nemlig død træt af det danske regn vejr så nu hvor jeg har fundet ud
af at det er ok at køre med cv ,også at bakke (og at bilen fint kan
trække den når konen sider ved rattet >fnis<), ovevejer vi at holde ferien i
udlandet istedet for den planlagte jyllandstur. Men vi ville jo godt lige
vide lidt om bla benzin priserne,for i DK lige nu er det jo det rene guld
man hælder i tanken ,skulle man tro!

Camping priserne i udlandet er vist meget op og ned der har jeg fundet en
god web at kigge på http://www.eurocampings.net/da/ de er vist ikke så meget
dyre rundt omkring end i DK lige med undtagelse af italien altså.

Jeg kan godt lide at være lidt forberedt, selv om selve turen bare bliver ud
i det blå, men enkelte ditinationer så som Heidel park eller måske Disney
world men hvem ved så langt er jeg ikke endnu

MVH
Henriette.

Fra : Arne Midtbø

Dato : 17-05-04 19:27

On Mon, 17 May 2004 19:21:26 +0200, "Tournesol"
<bankehytten@kattebakkeyahoo.dk> wrote:

>Hejsa
>
>Er der en der kender en web hvor man kan se benzin priserne i udlandet eller
>en der kender lidt til det ???
>Er de på samme niveua som de danske eller billiger/dyre????

Her i Norge koster bensinen ca. NOK 9,50. Diesel er litt billigere.

--
Arne Midtbø
http://www.midtboe.net

No animals were harmed in the writing and/or production of this document.
Except those which were eaten.

Fra : sj

Dato : 17-05-04 19:47

"Arne Midtbø" <arnemidtbo@sinnssyk.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> «Du finner meg ved tastaturene»
>
> No animals were harmed in the writing and/or production of this document.

Hvorfor koster alting mere i Norge ?? Vi var der oppe sidste sommer, Pizza
90 Kr, Kød i supermarket PUHHA, at Spise på restaurant var dobbelt så dyr
som her hjemme. Tjener folk i Norge dobbelt så meget eller hvad ??

Søren

Fra : Arne Midtbø

Dato : 17-05-04 20:05

On Mon, 17 May 2004 20:46:46 +0200, "sj" <sj@sj.com> wrote:

> [...]

>90 Kr, Kød i supermarket PUHHA, at Spise på restaurant var dobbelt så dyr
>som her hjemme. Tjener folk i Norge dobbelt så meget eller hvad ??

Det har nok noe med inntektsnivået å gjøre. Dere dansker har en høy
inntekt på arbeid (50 %?), det har ikke vi. Her i Norge er skatten på
inntekt ca. 30- 35 % og kapitalinntekten (eksempelvis inntekt av
avkastning på investert kapital) er på 28 %.
Med vårt system så betaler vi en høyere avgift på /forbruk/. Vi har
også flere og mer egenandeler på f.eks. det å få offentlige tjenester
som å få seg et pass, egenadel på legebesøk, medisiner osv. Staten tar
derfor inn det den taper på arbeidsinntekt via avgifter.
Bensin, tobakk, bilavgift og alkohol er typiske vare grupper som
staten tjener inn mye.
Svakheten ved vårt system er at de fattige bærer en forholdsmessig
større del av skattebyrdene siden avgifter rammer dem mest.
Norge er altså landet for de rike, vellykkede menneskene som er i godt
gasjert arbeid. De har det gjengjeld /veldig/ bra. De fattige (ca.
250.000) har det desto verre..

Fra : Tournesol

Dato : 17-05-04 19:50

Hejsa

> Her i Norge koster bensinen ca. NOK 9,50. Diesel er litt billigere.

ok det er såvidt jeg kan regne ud lidt ala det samme som i dk .

Tak for oplysningen

MVH
Henriette.

Fra : Kim Olsen

Dato : 17-05-04 19:42

Tekst-tv side 451 på DR.

Fra : Tournesol

Dato : 17-05-04 19:50

Hejsa

> Tekst-tv side 451 på DR.

det var jo nemt takker

MVH
Henriette .

Fra : Gismo

Dato : 17-05-04 19:47

Tournesol wrote:
> Hejsa
>
> Er der en der kender en web hvor man kan se benzin priserne i
> udlandet eller en der kender lidt til det ???
> Er de på samme niveua som de danske eller billiger/dyre????

Det stå på DR's tekst-tv side 451
Priserne er stort set ens, med undtagelse af nogle få lande så som
Østrig, Luxemburg, Slovenien,

> [...]
> fundet en god web at kigge på http://www.eurocampings.net/da/ de er
> vist ikke så meget dyre rundt omkring end i DK lige med undtagelse af

Italien er det dyreste land i europa at campere i, skarpt forfulgt af DK,
det er selvfølgelig muligt at finde ligeså dyre pladser i andre lande.

Fra : Harry

Dato : 17-05-04 22:20

> Er der en der kender en web hvor man kan se benzin priserne i udlandet eller
> en der kender lidt til det ???

Ja, her ligger en:
http://www.hanses-campingsider.dk/trafik/benzinpriser.htm, den er godt
nok fra februar måned, men der kommer snart en ny.

Fra : Tournesol

Dato : 18-05-04 06:15

Hejsa

> Ja, her ligger en:
> http://www.hanses-campingsider.dk/trafik/benzinpriser.htm, den er godt
> nok fra februar måned, men der kommer snart en ny.

Tak for den den er lagt i fortukkene, den giver mig da en lille ide om
hvordan benzin priserne er i det store udland sammeen med tekst tv

MVH
Henriette.

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 18-05-04 17:59

"Tournesol" <bankehytten@kattebakkeyahoo.dk> wrote in

> Tak for den den er lagt i fortukkene, den giver mig da en lille
> ide om hvordan benzin priserne er i det store udland sammeen med
> tekst tv

Er du medlem af FDM?

http://www.fdm.dk/dinferie/europa/feriebase/benzinpriser.asp

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Tournesol

Dato : 18-05-04 18:16

Hejsa

> Er du medlem af FDM?
>
> http://www.fdm.dk/dinferie/europa/feriebase/benzinpriser.asp

Nix dcu medlem
Men et familie medlem er så måske jeg kan få lov at smug kigge

Tak for linket

MVH
Henriette.

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 19-05-04 07:09

FDM er en bedre klub for campister, end campingbranchens club, den er nemlig
til for medlemmernes skyld, og ikke for branchens skyld.

Fra : Flemming Udbj?rg

Dato : 19-05-04 10:42

Man behøver ikke at være medlem af FDM for at se på denne side:

http://www.fdm.dk/dinferie/europa/feriebase/benzinpriser.asp

/Flemming

Fra : [BitSeN]

Dato : 18-05-04 19:39

> [...]

>en der kender lidt til det ???
>Er de på samme niveua som de danske eller billiger/dyre????

www.trafikken.dk er rigtig god, under europatrafikken kan du
yderligere se lidt om den aktuelle trafiksituation....
Her er et direkte link til benzinpriser
http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=14758

mvh
Brian