Skæld ud!
Fra : Mogens Knudsen

Dato : 17-05-04 16:40

Jeg fik skæld ud af en kvindelig medtrafikant idag. Situationen var
dén, at trafikken var gået i stå i 3 spor ved Klampenborg, nordlig
retning. Da vi efter nogen tid er nået til Nærum, tager jeg afkørslen
for at benytte Strandvejen hjem.

Netop som jeg blinker fra og trækker til højre, må en bagfra kommende
Berlingo i nødsporet (!) op på den udramatiske bremse, fordi der ikke
er plads til "alle". Hold da kæft hvor blev hun sur - skææældte ud
kunne man se på ansigtsudtryk og "mund". Synd, siger jeg blot :)

Fin tur iøvrigt - fik derved set Brian Laudrups nye blå A4 cabrio
(2 rør)

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@ - og glad for min TT3 :)

Fra : Henrik

Dato : 17-05-04 17:13

> [...]
> kunne man se på ansigtsudtryk og "mund". Synd, siger jeg blot :)
>
> Fin tur iøvrigt - fik derved set Brian Laudrups nye blå A4 cabrio

Det var da synd du ikke kørte hende ud i botanikken, så kunne hun jo se hvad
sådan et nødspor skulle bruges til.

Henrik

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 17-05-04 17:19

On Mon, 17 May 2004 18:13:07 +0200, "Henrik" <hlt2FJERN@huskes.dk>
wrote:

>Det var da synd du ikke kørte hende ud i botanikken, så kunne hun jo se hvad
>sådan et nødspor skulle bruges til.

Der er helt ud til vejen et "støjværn" på stedet, så hun havde bulet
den relativt nye Berlingo i så fald

Fra : Henrik

Dato : 17-05-04 17:32

> Der er helt ud til vejen et "støjværn" på stedet, så hun havde bulet
> den relativt nye Berlingo i så fald
>
> /Mogens
> Biler fra @lfa til Omeg@ - og glad for min TT3 :)

Ærgerlig ærgerlig de eneste der skal hurtigt frem i nødsporet er blå blink.
Der er efterhånden en hel del der bruger nødsporet til at komme hurtigt
frem, inkl nogle af mine såkaldte kolleger
i lastbiler væk med kortet så ka de lære det.

Henrik

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-05-04 19:17

> Jeg fik skæld ud af en kvindelig medtrafikant idag.

>--

Det var fanneme på tide at du fik en overhaling, sådan som du kører. ))

> [...]

> er plads til "alle". Hold da kæft hvor blev hun sur - skææældte ud
> kunne man se på ansigtsudtryk og "mund". Synd, siger jeg blot :)

<Ironi on>
Synd?? Det er jo nærmest hærværk.

Her kommer Gurli Margrethe (sikkert i lønramme over 30) kørende som hun nu
synes det passer sig, og så kommer du bare brasende i en bil der sikkert er
finere end hendes mands (lønramme 38+).

Du kan s'gu da sige dig selv at der vil falde brænde ned.

Alternativt kunne du også have forstyrret madammen i yngelplejen. Det kan
vanligvis bringe kvinder ud i noget der kunne minde om PMS, hvis man bare så
meget som tænker på at nævne det usmarte i at have børn på bagsædet, hvis de
ikke kan klare sig selv.
<Ironi off>

Mine hentydninger til lønrammer skyldes ikke misundelse, men jeg mener at
have konstateret at mennesker oppe i de lag ikke har sikker kørsel samt
koncentration om samme som 1. prioritet.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 17-05-04 19:24

On Mon, 17 May 2004 20:16:35 +0200, "Folmer Rasmussen"
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Det var fanneme på tide at du fik en overhaling, sådan som du kører. ))

Jep.

>Mine hentydninger til lønrammer skyldes ikke misundelse, men jeg mener at
>have konstateret at mennesker oppe i de lag ikke har sikker kørsel samt
>koncentration om samme som 1. prioritet.

Dét er jeg sgu ked af at høre, du :)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-05-04 19:31

> [...]
))

> Jep.

> Dét er jeg sgu ked af at høre, du :)

>--

Nå for fa'en. ) Tjener du også mange penge?

Jeg skulle nok have tilføjet "og ansat i den offentlige sektor"

Og der er aldrig regler uden undtagelser.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 18-05-04 21:01

Folmer Rasmussen wrote:

> Det var fanneme på tide at du fik en overhaling, sådan som du kører. ))

Der var vel mere tale om forsøg på "inderhaling*"..

[*] Ikke på nogen måde relateret til folk med røde prikker i
panden..

--
Hygge..
Thomas

Fra : martin

Dato : 18-05-04 06:28

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> [...]
> kunne man se på ansigtsudtryk og "mund". Synd, siger jeg blot :)
>
> Fin tur iøvrigt - fik derved set Brian Laudrups nye blå A4 cabrio

he he , så kan hun bare køre pænt.

nødsporet er til ambulancer. !! et lille detalje du glemte da du trak ind
uden at se dig tilbage, der kunne jo komme en ambulance til den ulykke
der var sket længere fremme.

Martin

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-05-04 06:49

"martin" <martin@hotmail.com> skrev :

> nødsporet er til ambulancer.

Hvor står det skrevet ?

>et lille detalje du glemte da du trak ind uden at se dig tilbage

Jeg synes Mogens skrev det var en frakørsel på motorvejen han
benyttede sig af - Når man drejer fra motorvejen, trækker man ikke
ind i noget, men drejer fra.

>der kunne jo komme en ambulance til den ulykke der var sket længere fremme.

Mon dog .....

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Roberto Saldo

Dato : 18-05-04 07:06

jan@stevns.net wrote:

> Hvor står det skrevet ?

> Jeg synes Mogens skrev det var en frakørsel på motorvejen han
> benyttede sig af - Når man drejer fra motorvejen, trækker man ikke
> ind i noget, men drejer fra.

Teknisk set et vognbaneskift.

> Mon dog .....

Hvis man forlader sin vognbane er det under fuldt ansvar, dvs man skal
sikre sig at det kan gøres forsvarligt.

At jeg nok heller ikke ville tjekke krybesporet inden jeg kørte fra er
noget andet ;) man bliver set forfalden til at gå 110% efter bogen.

Hvorfor bliver folk helt paniske bare der er en lille smule kø?
Det er det samme i fex regnvejr, folk begynder at lave de underligste
manøvrer.

--
Roberto Saldo

Fra : Fly Christensen

Dato : 18-05-04 10:01

On Tue, 18 May 2004 08:05:59 +0200, Roberto Saldo <rs@yahoo.dk> wrote:

>Hvorfor bliver folk helt paniske bare der er en lille smule kø?
>Det er det samme i fex regnvejr, folk begynder at lave de underligste
>manøvrer.

Helt grelt bliver det, hvis vi har haft en længere periode uden regn.
Folk går helt fra snøvsen.

Fly

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-05-04 16:20

On Tue, 18 May 2004 07:49:27 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Jeg synes Mogens skrev det var en frakørsel på motorvejen han
>benyttede sig af - Når man drejer fra motorvejen, trækker man ikke
>ind i noget, men drejer fra.

>Mon dog .....

HA !
Når man er vant til at køre lidt stærkt, bruger man spejlene meget.
Jeg ved altid, hvad der sker omkring mig - kø eller freies Farht