Vi skal flytte :D
Fra : Ninna Sørensen

Dato : 17-05-04 15:14

Hej NG!!

Vi skal flytte nu her om en lille måneds tid. Men vi ved ikke hvordan vi
skal gøre med Iben og Lauritz, så de bliver vænnet til den nye lejlighed.
Skal de være de første som kommer der over, eller skal deres ting der over
først eller hvordan skal man gøre?

mvh.

Ninna

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 17-05-04 16:01

Hej Ninna

Nogle ganges øvelse har efterhånden lært mig hvordan mine katte klarer det
bedst. Jeg tømmer et rum i fraflytningslejligheden så der kun er
kattekasser, bakker
vand og madskåle og nogle af deres tæpper tilbage, der
er kattene så til det sidste er læsset, så de og deres ting kommer til
allersidst, i den nye lejlighed er det så det første der kommer ind i et rum
sammen med min dyne
og ting der lugter af mig og dem, der bliver fyldt mad og
vandskåle og kattene bliver så lukket ud, døren bliver låst og alt andet
bliver sat i øvrige rum, så den første dag/dage
er kattene kun i det rum, indtil at jeg har fået flyttet/stablet så jeg
vurdere at det er "kattesikkert" at de ikke kan vælte noget ned over sig
o.s.v, så kan de så få lov at udforske i deres eget tempo med det første rum
som "sikker" base, jeg vælger altid det der skal være mit soveværelse, så
har de mig om natten, det er så det sidste rum der bliver "beboeligt" men
det kan jeg godt leve med,
i en god sags tjeneste

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Kate

Dato : 17-05-04 22:20

"Ninna Sørensen" <stump@stumpling.dk> wrote in

> eller hvordan skal man gøre?

Nu hører jeg ikke til dem der flytter ret ofte, hader det af et godt
hjerte
Men da jeg flyttede her 1. april, gjorde jeg det, at jeg satte kattene
i køkkenet i den gamle lejlighed, med mad og toilet og transportkasser,
mens vi tømte lejligheden. Da jeg kun flyttede ca 10-12 km væk var det
nemmest at lade kattene blive der til alt var sat op i min nye
lejlighed. Da flyttefolkene var kørt og kun en enkelt veninde v<r
tilbage, hentede vi kattene.
De fik altså en kold tyrker. Det var meget forskelligt hvordan de tog
det.
De to racekræ, Doughnut (Aby) og Lante (Somali), tog det med ophøjet ro
og indtog hele hjemmet med det samme. Johan (Gammel huskat) skulle lige
bruge et døgnstid på at sluge den, og Mowgli (ung huskat) var hele 2
uger om at falde til. Faktisk lå han det meste af tiden oppe på
klædeskabet i den først uge. Alle de nye lyde, specielt fra trappen
gjorde ham enormt utryg.
Om der er en "rigtig" måde at gøre det på ved jeg ikke, men mine 4
katte tog det meget forskelligt synes jeg.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Ninna Sørensen

Dato : 20-05-04 15:53

Hej begge to!!

1000 tak for jeres råd, vi har også haft tænkt i de baner, men vidste ikke
helt om det var rigtigt.. Men det lyder somom at der er mange forskellige
måder at flytte på når man har kat. Vi har så lige fundet ud af at vores ene
kat bliver meget nemt stresset, så det bliver nok noget i stil med at de får
et værelse i den nye lejlighed, indtil vi er kommet lidt på plads.
Men mange tak for hjælpen.

mvh
Ninna