Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Jeg vakler -300D eller PS Pro 1
Fra : Henrik Jansen

Dato : 17-05-04 13:18

Hejsa
Jeg skal have et digitalcamera og vakler imellem
Canon EOS 300 D Opløsning: 6.0Mpixels / 3088x2056 pixels
Memory: pics 16-132
Ramtype: CompactFlash
Display: 1,8 LCD TFT
Zoom: 18-55mm
Interface: USB
Vægt: 560 g
Garanti: 2 år
Prisen er inkl. objektiv.
Prisen er inkl. dansk manual
pris 8367 kr.

og

Canon PS Pro 1 Opløsning: 8,0Mpixels / 3264x2448 / 640x480 AVI
Ramtype: CompactFlash
Display: 2.0" LCD TFT
Sensor: 2/3" CCD
Zoom: 7X Optical / 3,2X Digital
Interface: USB
Video Out: PAL/NTSC
Vægt: 545 g
Garanti: 2 År
pris 8126 kroner

Prisen er jo ca den samme og opløsningsmæssigt opfylder begge cameraer til
fulde mine krav. EOS 300D har mulighed for skift af objektiv, men det har
jeg ikke brug for da jeg ikke har andre Canon objektiver og nok heller ikke
påtænker at købe. Pro1 har en lækker design, imens 300D virker tungere. På
den anden side er jeg van til SLR cameraer, så det er måske 300D vejen jeg
skal gå?
Men er der et eller andet der taler for at jeg skal vælge det ene frem for
det andet? Har I nogle råd?

Mvh og tak
HJ

Fra : HKJ

Dato : 17-05-04 13:24

"Henrik Jansen" <duerIkke@duerikke.dk> wrote in message

> Men er der et eller andet der taler for at jeg skal vælge det ene frem for
> det andet? Har I nogle råd?

To fordele ved SLR (pga. større sensor):

Bedre mulighed for dybde uskarphed.

Mindre støj ved høje ISO værdier.

Fra : Henrik Jansen

Dato : 17-05-04 13:39

Jeg glemte lige links til hvor jeg vil købe cameraet:

http://www.digital-nord.com/index.php?view=moreinfo&productid=450&s=2
og
http://www.digital-nord.com/index.php?view=moreinfo&productid=138&s=2

-er der nogen der kender til digital-nord?
HJ

Fra : ;o\)-max-

Dato : 17-05-04 13:43

"Henrik Jansen"
> [...]
> http://www.digital-nord.com/index.php?view=moreinfo&productid=138&s=2
>
> -er der nogen der kender til digital-nord?

Det ser fint ud.. Hvordan har du fundet frem til dem?? -max-

Fra : LA2

Dato : 17-05-04 14:35

> -er der nogen der kender til digital-nord?
> HJ

Hej
Jeg har handlet printer hos dem. Alt gik fint. Ændrede ordre uden
problem.Prøv at søge på google og se om der skulle være noget.

LA2

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 17-05-04 18:04

Henrik Jansen wrote:

> [...]
> http://www.digital-nord.com/index.php?view=moreinfo&productid=138&s=2
>
> -er der nogen der kender til digital-nord?

Jeg har lige i dag fået mit 300d fra digital-nord, bestilte i fredags så
det må man sige er hurtig levering.

Skal måske lige siges at den er leveret med Tysk manual istedet for dansk.

Hilsen Tommy

Fra : Børge Larsen

Dato : 17-05-04 18:00

Hvorfor skal det absolut være Conon og ikke Olympus med en bedre
billedkvalitet????

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-05-04 19:25

In article <40a8ef71$0$301$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Børge Larsen wrote:
> Hvorfor skal det absolut være Conon og ikke Olympus med en bedre
> billedkvalitet????

Hvad hedder Olympus' konkurrent til 300D som koster max 8500 kr ?

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : Thomas Corell

Dato : 18-05-04 07:13

Povl H. Pedersen wrote:

> Hvad hedder Olympus' konkurrent til 300D som koster max 8500 kr ?

Hvorfor skal den koste det samme, hvis man (angiveligt) får et bedre
kamera ? Man kan konkurere på andre parametre end pris; f.eks kvalitet
eller pris i forhold til kvalitet.

E1 fås til £999 incl. VAT. Den benytter 4/3'rd objektiver, som er en
aftale på tværs af mange producenter af bl.a. objektiver. Jeg tror vi
vil se meget mere til den standard indenfor de næste par år.

--
Don't waste space

Fra : Martin Gleit

Dato : 17-05-04 21:12

hej Henrik...

hvis du er interesseret i et brugt 300D (100% ok) så send en mail til mig.
postkasse59@hotmail.com

Fra : Bon

Dato : 17-05-04 22:13

"Henrik Jansen" <duerIkke@duerikke.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
> Jeg skal have et digitalcamera og vakler imellem
> Canon EOS 300 D Opløsning: 6.0Mpixels / 3088x2056 pixels

Husk lige på at 300D ikke har LCD søger. Var en af grundene til jeg
valgte Pro 1.
--
BA

Fra : Bjarke Feldt-Rasmuss~

Dato : 17-05-04 22:23

Hej Henrik

Jeg har stået med det samme dilemma og det er dig selv, der skal give
svaret.

Det er to meget forskellige kameraer, der er lavet ud fra forskellig
filosofi omkring fortografering.

EOS 300D er startmodellen for dslr mens Pro 1 er topmodellen for kompakt
digicam.

Pro 1s force er, at den er et kompakt let kamera, der kan en masse. På
www.dpreview.com forums canontalk er der flere, der mener, at de får bedre
billeder med deres Pro 1 end med deres EOS spejlrefleks.
Pro 1 laver glimrende billeder og hvis du ikke har tænkt dig at
efterbehandle billederne er det formentlig det bedste valg. Også fordi det
er et kamera du bare altid har med.
Der findes tricks til at slippe uden om, at det kun er ISO 50, 100 der er
støjfrie på Pro 1.
I mine øjne er det største problem med Pro 1, at den elektroniske søger
"fryser" billedet mens den autofokuserer. Det gør det meget vanskeligt at
lave gode actionbilleder, men også her er der tricks.

EOS 300D er et dejligt kamera men, hvis jeg skulle have et dslr ville jeg
vælge Nikon D 70. Men uanset hvilket spejlrefleks, er det efter min mening
kun det rigtige køb, hvis man vil udnytte det man får. Dvs. flere
objektiver, evnen til at følge bevægelige objekter, pga. den optiske søger.

Ud fra det du skriver, vil jeg sige, at du bør prøve Pro 1 og finde ud af om
den elktroniske søger irriterer dig for meget.

Bare min mening.

NB, jeg vælger nok Pro1 og lever med de irritationsmomenter der er,
simpelthen fordi et dslr er for stor til de ting jeg laver.

Vh
Bjarke

Fra : fam. Ager

Dato : 18-05-04 07:12

"Henrik Jansen" <duerIkke@duerikke.dk> skrev i en meddelelse

hej henrik..

jeg har et eos 300d og er meget glad for det.....

der er kun en ulempe, det fylder noget.

Og hvis du skal have en god begynder objektik med så hedder den 28-135
mm...Men tag den medfølgende objektiv med,den kan ikke købes i
løsvægt...også ringe er den heller ikke....
Det er godt til actions billeder og er godt indedørs, faktisk har jeg på nu
værende tidpunkt ikke mødt noget det ikke kunne klare med den medfølgende
obtik...

Så er der det med lcd-skærmen, tja jeg savner den slet ikke!!!du kan jo
alligevel ikke regne med det du ser på denne skærm...Grunder til denne
fumktion ikke er der, er at det er et spejrefleks.Du se ud igennem
objektivet, når du så trykker på knappen,så vipper spejlet op og sensoren
får sine billed informationer...Derfor ingen lcd-skærm...

Det er et rigtig godt "begynder" d-slr...
HUSK, hvis du syntes det måske vil være en stor mundfuld med alle de
indstillinger, ja så kan du køre på fuld automatik!!!!!Tænd-og tryk,klik og
billedet er taget..

Du får alle slr funktioner på dette kamera,det samme gælder nikons d70.Men
dette kender jeg ikke...

mit råd, køb 300D eller 70D...

torben ager

p.s
hvis du vil se billed taget med 300d og standard objektiv,
http://www.imagerating.dk/minside.asp?sted=357&nr=5
disser er komprimerede jpg filer...