MS Windows
briani 27239
hvilket windows ?
Fra : MVN

Dato : 17-05-04 11:41

hvilket windows kom før XP ?

jeg vil gerne skifte til det foregående nemlig pga jeg ikke kan installere
større programmer i xp

hvad har de enkelte windows af fordele og ulemper ? her tænker jeg på
2000,ME og XP

MVN

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-05-04 11:51

MVN wrote:

> hvilket windows kom før XP ?

Der er to slags Windows, dem der er baseret på dos, og dem der er et
selvstændigt styresystem.

Dos:
Windows 1 til 3.1, Windows 95, 98, ME.

Selvstændigt styresystem:
NT, Windows 2000, XP

> jeg vil gerne skifte til det foregående nemlig pga jeg ikke kan installere
> større programmer i xp

Hvilke programmer, drejer det sig om? Hvis det for eksempel er
dos-programmer, kan det være de kun virker på de dos-baserede
styresystemer, ellers kan jeg ikke rigtigt se, hvorfor du ikke skulle
kunne installere dem på XP - det har i hvert fald ikke noget med
størrelsen at gøre (med mindre du har hardwareproblemer).

> hvad har de enkelte windows af fordele og ulemper ? her tænker jeg på
> 2000,ME og XP

Det er omfattende at svare på, når vi ikke kender dine behov.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : MVN

Dato : 17-05-04 12:15

> [...]
> kunne installere dem på XP - det har i hvert fald ikke noget med
> størrelsen at gøre (med mindre du har hardwareproblemer).

det er office XP og norton systemworks 2004

installationen bliver afbrudt med et "installation fuldført"

MVN

Fra : J.K.Arning

Dato : 17-05-04 12:44

MVN wrote:

> det er office XP og norton systemworks 2004
>
> installationen bliver afbrudt med et "installation fuldført"

Der er intet galt med XP .. hvis du har er problem med at installere
ovennævnte programmer er det et lokalt problem hos dig.

Har du forsøgt at geninstallere Windows XP ?

Regards

Fra : MVN

Dato : 17-05-04 13:29

> Der er intet galt med XP .. hvis du har er problem med at installere
> ovennævnte programmer er det et lokalt problem hos dig.
>
> Har du forsøgt at geninstallere Windows XP ?
>
> Regards

ja men spørgsmålet er bare hvad der er galt.... det er med en helt ny
installation jeg har det problem

kan det være pga jeg køre fat32 i stedet for ntfs ?

MVN

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-05-04 14:44

MVN skrev i et indlæg på usenet:

> ja men spørgsmålet er bare hvad der er galt.... det er med en helt
> ny installation jeg har det problem

Der kan også være gået kludder i en helt ny installation - hvad der er
meget, der tyder på her.

> kan det være pga jeg køre fat32 i stedet for ntfs ?

Nej - det er underordnet - FAT32 er Ok til formålet.

Check også for virus og lign. snavs....

Ellers kunne der være fejl på de programmer, som du prøver at
installere - ikke særlig sansynligt med originale CD'er - men det kan da
forekomme.....

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 17-05-04 15:23

Jan Vestergaard wrote:
> Check også for virus og lign. snavs....

Ja, det kan man endda gøre online:
http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp
http://www.pestscan.com

> Ellers kunne der være fejl på de programmer, som
> du prøver at installere

Eller hardware-fejl, tjek evt. RAM med http://www.memtest.org,
harddiske kan testes med programmer fra producentens
hjemmeside og så bør du holde øje med temperaturer på
bundkort, cpu og harddiske.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : MVN

Dato : 17-05-04 16:28

jeg er lige blevet færdig med at reinstallere XP nu virker det fint

det er original programmer jeg brugte... det var det der undrede mig...

men det virker fint nu både med office,norton og SP1

MVN

Fra : MVN

Dato : 17-05-04 17:27

ups... jeg havde ikke installeret SP1

den skriver at "filen c:\windows\system32\drivers\atapi.sys er åbn eller
andvendes af et andet program
luk alle programmer og prøv igen"

men jeg køre ikke andre programmer

nogle der har erfaringer med det og har en løsning ?

MVN

Fra : MVN

Dato : 17-05-04 17:35

"MVN" <o@o.o> skrev i en meddelelse
> [...]
> luk alle programmer og prøv igen"
>
> men jeg køre ikke andre programmer
>
> nogle der har erfaringer med det og har en løsning ?

har fundet en løsning

http://www.hcma.dk/win_update_probs/win_update_prob2.htm

MVN