MS Windows
briani 27239
Startkonto i XP
Fra : Pico

Dato : 17-05-04 10:56

Formoder det er den rigtige gruppe. SO Win XP pro med SP 1.
På en PC har bekendte oprettet en konto udover Administrator kontoen
der også har administratorretigheder. Det er de 2 eneste kontoer.
Hvergang maskinen starter er det i Administratorkontoen hvorefter de må
logge over på den anden konto.
Er der en mulighed for at få den til at starte på den anden konto ? Jeg kan
ikke finde det i hjælp og heller ikke i gruppen eller på Google, måske mig
der ikke kan søge ordentlig

Hvis man opretter en brugerkonto vil det så være den der starter op i
stedet for administratorkontoen ?

Jeg er ikke inde i det med kontoerne da jeg bruger en single maskine der
kun bruges af mig, den starter bare i min konto med administratorretigheder.

Pico

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-05-04 15:26

Pico skrev:

> [...]
> eneste kontoer. Hvergang maskinen starter er det i
> Administratorkontoen hvorefter de må logge over på den anden

Det undrer mig, for den rigtige administratorkonto er normalt
ikke synlig på logon-skærmen i WinXP. Vil det sige at de
automatisk bliver logget ind på administratorkontoen uden at
skulle indtaste kodeord?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Pico

Dato : 18-05-04 16:11

Thomas G. Madsen wrote:

> Det undrer mig, for den rigtige administratorkonto er normalt
> ikke synlig på logon-skærmen i WinXP. Vil det sige at de
> automatisk bliver logget ind på administratorkontoen uden at
> skulle indtaste kodeord?

Ja, jeg havde i sin tid lavet den til dem så der naturligvis var
Administrator der ikke sås og så det normale med de 2 oprettede
bruger der bare kunne vælge hvem af dem der skulle bruge den.
Imidlertid ønskede de kun at have en konto og ændrede på det,
jeg ved ikke hvad, men nu starter den op i Administratorkontoen
uden noget login eller andet, så skal de logge sig over til deres
normale konto gennem det sædvanlige Log Af. Det er ret iriterende
og jeg ved ikke hvordan jeg får den til at starte i den anden konto.
Jeg har heller ikke meget erfaring da jeg kun bruger en konto.
Pico

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-05-04 16:25

Pico skrev:

> [...]
> uden noget login eller andet, så skal de logge sig over til deres
> normale konto gennem det sædvanlige Log Af.

Start > Kør: control userpasswords2, hvor de så placerer et flueben
ud for 'Users must enter a user name and password...', vil måske
resultere i, at administratorkontoen ikke længere er synlig på
logon-skærmen. Hvis det virker, så kan de efterfølgende prøve at
starte control userpasswords2 igen og fjerne fluebenet ud for den
brugerkonto, som de ønsker at bruge i det daglige, hvis de bliver
for trætte af at indstaste et kodeord hver gang for at komme ind.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Pico

Dato : 18-05-04 17:07

Thomas G. Madsen wrote:

> [...]
> brugerkonto, som de ønsker at bruge i det daglige, hvis de bliver
> for trætte af at indstaste et kodeord hver gang for at komme ind.

Jeg vil prøve at lade det gå videre. Hvis jeg får nogen tilbagemelding
i løbet af et par dage vil jeg for vende tilbage.
Pico

Fra : Pico

Dato : 23-05-04 23:50

Pico wrote:

> Jeg vil prøve at lade det gå videre. Hvis jeg får nogen tilbagemelding
> i løbet af et par dage vil jeg for vende tilbage.

Jeg lovede at vende tilbage når jeg fik en tilbagemelding, bedre sent end
aldrig
Problemet er blevet løst med nedestående fremgangsmåde har jeg lige hørt
i dag.

http://www.supportweb.dk/forum/visemne.asp?id=2458&kategori=Windows%20XP
Pico