Mere linieskift..
Fra : Sinkbæk

Dato : 01-05-01 21:42

Hej igen...

Hvordan laver jeg det sådan at når brugeren indtaster nyt til databasen, så
indsættes der automatisk <br> når han laver nyt afsnit? - altså uden at
brugeren skal indtaste specielle tegn - blot så det ser ud som da han
indtastede det.

Mvh.
Sinkbæk

Fra : Danni Finne

Dato : 01-05-01 21:49

<http://php.net/nl2br>

Fra : Peter Brodersen

Dato : 01-05-01 23:03

On Tue, 1 May 2001 22:48:39 +0200, "Danni Finne" <danni@finne.dk>
wrote:

><http://php.net/nl2br>

Som en lille note kan det nævnes, at den pr. PHP4.0.5 returnerer:

Sådan som det er udformet, gør det dog ikke nogen skade i ældre
browsere, men måske relevant at være opmærksom på, hvis man går op i
doctypes, og ikke mener, man vil skrive i XHTML. Omvendt set; hvis man
er så avanceret, kan man nok godt overkomme at lave sin egen udgave
vha. str_replace() eller preg_replace().

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Sinkbæk

Dato : 02-05-01 20:03

Jeg kan stadig ikke få det til at funke..

Altså, når jeg henter mine data fra mysql, så funkerer dette ikke:
<?
nl2br($tekst); //indeholder mine data fra mysql
echo "$tekst";
?>

Hvad skal jeg gøre i stedet?

-Mvh.
-Sinkbæk

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 02-05-01 20:28

On Wed, 2 May 2001 21:02:57 +0200, "Sinkbæk" <ts@8888nvr.dk> wrote:

><?
>nl2br($tekst); //indeholder mine data fra mysql
>echo "$tekst";
>?>

<?
$tekst = nl2br($tekst);
echo $tekst;
?>

--
Mvh. Stefan
Website: http://ghashul.dk/

Fra : Sinkbæk

Dato : 02-05-01 21:00

> <?
> $tekst = nl2br($tekst);
> echo $tekst;
> ?>

-Endelig ... nu funker det!

Tak for hjælpen!

-Sinkbæk

Fra : Danni Finne

Dato : 02-05-01 22:10

> -Endelig ... nu funker det!

Du fik læst manual siden og kommentarene til denne ikke ??!

Fra : Sinkbæk

Dato : 03-05-01 22:20

> Du fik læst manual siden og kommentarene til denne ikke ??!

Nej, faktisk var det Stefan Bruhn der hjalp mig på vej.

Fra : Danni Finne

Dato : 04-05-01 10:48

> Nej, faktisk var det Stefan Bruhn der hjalp mig på vej.

Hvis du havde læst manual siden kunne du jo måske endda selv havde fundet
løsningen.

Imho kommer man ikke udenom aggressiv selvstudie på http://php.net/manual
hvis man vil lære php...

/dafa

Fra : Mr. Funny

Dato : 04-05-01 16:04

On Fri, 4 May 2001 11:47:33 +0200, Danni Finne <danni@finne.dk> wrote:
>Imho kommer man ikke udenom aggressiv selvstudie på http://php.net/manual
>hvis man vil lære php...

Måske er det bedre for nogle at downloade manualen, det har jeg selv gjordt,
da det ikke er særligt smart, at skulle koble op til nettet konstant. Jeg
kan ikke lige huske linket, men det findes et eller andet sted på
http://www.php.net og den kan downloades i RIGTIG mange formater.

- Chano Andersen

Fra : Danni Finne

Dato : 04-05-01 17:11

> Måske er det bedre for nogle at downloade manualen, det har jeg selv
gjordt,

Jeps, du har helt absolut ret...

Man bliver hurtig forvendt med fast opkobling ;)

Fra : Mr. Funny

Dato : 05-05-01 00:30

On Fri, 4 May 2001 18:11:09 +0200, Danni Finne <danni@finne.dk> wrote:
>gjordt,
>
>Jeps, du har helt absolut ret...
>
>Man bliver hurtig forvendt med fast opkobling ;)

Hehe, her har vi en ADSL kontrakt fra CC og ligger, men den er i min mors
navn, og mangler en underskrift... Men den kommer nok en af de nærmeste
dage, og så kan det da være, at min kopi af manualen ryger ud igen... Det er
trods alt rart med bruger noterne.

- Chano Andersen

Fra : Danni Finne

Dato : 06-05-01 13:44

> dage, og så kan det da være, at min kopi af manualen ryger ud igen... Det
er
> trods alt rart med bruger noterne.

Jeps... der står mange guldkorn i....