Baggrunden............
Fra : Tinna Jakobsen

Dato : 17-05-04 07:56

Hejsa

Er der en som kan fortælle mig hvordan man indsætter / laver en
baggrund som skal se sådan her ud :

3 firkanter centreret inden i hinanden på en sådan måde at
miderste firkant ligner en ramme.

Eller 2 firkanter så yderste firkant ligner en ramme ?

Jeg har / er ved at lave en hjemme side i HTML, og bruger frames,
men sætter jeg en bagggrund ind i en ramme virker det ikke
hvorfor ?

Jeg er rimelig ny i det her HTML, og er ikke så god til de her
betegnelser, men er godt på vej, hele siden virker også med en
baggrund, men vil gerne have en af de ovenstående til at virke.

På forhånd tak Tinna

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian Epstein

Dato : 17-05-04 08:22

Tinna Jakobsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> betegnelser, men er godt på vej, hele siden virker også med en
> baggrund, men vil gerne have en af de ovenstående til at virke.

Kære Tina

Det kan næmt gøres med CSS og jeg vil anbefale dig at læse den
glimrende tutorial på html.dk's side
(http://www.html.dk/tutorials/css) og så er frames iøvrigt noget
forældet og iøvrigt irriterende skrammel (og det er ikke kun mig der
synes således)

Held og lykke
/Christian

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-05-04 11:27

Jeg mener det samme. Se i øvrigt http://html-faq.dk/2009.asp

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Tinna Jakobsen

Dato : 17-05-04 12:36

Allan Vebel wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Jeg mener det samme. Se i øvrigt http://html-faq.dk/2009.asp
>
> --
> Allan Vebel
> http://html-faq.dk

Hejsa igen

Tak for jeres ærlige svar.
Artiklerne forklare virkeligt sagen

Men er det alle siderne som laves i css eller kun "index" ?
Har en diskution med en veninde, jeg siger at alle sider laves
sådan, hun at det kun er "index" altså det som er fast for alle
siderne.
og at resten af siderne laves i HTML. feks i notepad

Fra : Tinna Jakobsen

Dato : 17-05-04 12:36

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 17-05-04 12:55

On 17 May 2004 11:36:02 GMT, Tinna Jakobsen <vralte@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> siderne.
> og at resten af siderne laves i HTML. feks i notepad

Umiddelbart tror jeg ikke, nogen af jer har ret.
Alle siderne laves i html, og så bruger man css - på alle sider - til at
style siden.

Dvs. når du "normalt" i html skriver <p id="overskrift"><b><font
skrive <h1>Overskriften</h1>.
Og så i css angive at h1 vises sådan:
h1 {
font-weight:bold;