hvor bliver det af ?
Fra : MVN

Dato : 17-05-04 07:07

min bil (toyota corolla 1.3 xli fra '91 har det med at sluge en del
kølervæske...

nogle der har en ide om hvordan jeg kan tjekke utætheder ?

for jeg går ud fra det er utætheder den taber/bruger ca 1 liter på 200 KM

MVN

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-05-04 07:27

MVN wrote:
> min bil (toyota corolla 1.3 xli fra '91 har det med at sluge en del
> kølervæske...

Ikke godt

> nogle der har en ide om hvordan jeg kan tjekke utætheder ?

Kør den på et værksted og få den trykprøvet (jeg grå ud fra at du har
tjekket slanger og div i maskinrummet).

> for jeg går ud fra det er utætheder den taber/bruger ca 1 liter på
> 200 KM

Ryger bilen meget gråt under kørsel ?
I så fald kunne det være en toppakning der er røget.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 17-05-04 07:39

"MVN" <o@0.o> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> nogle der har en ide om hvordan jeg kan tjekke utætheder ?
>
> for jeg går ud fra det er utætheder den taber/bruger ca 1 liter på 200 KM

Det er flere muligheder.
Start med køleren er den våd eller fugtig udenpå, Corolla kølere af den
årgang har det med at ruste væk.
Kommer der hvid røg ud af udstødningen ?? Hvis der gør er det utætheder i
motoren, sandsynligvis i topstykket.
Kontroller slangerne til varmeapperatet, er de fugtige ? Er måtterne i
kabinen våde eller fugtige, så kan det være utætheder i varmeapperatet.

Mvh. Jesper