MS Windows
briani 27239
Ny konto i Win XP
Fra : Søren Nielsen

Dato : 17-05-04 06:50

Når man opretter en ny bruger konto på sin XP pro maskine, hvordan får man
så mulighed for at bruge alle de programmer der er installeret på maskinen i
Adm. tilstand.

Man kan jo som bruger ikke installerer programmer, og sådan skal det også
være, men man skal kunne bruge de programmer der er installeret. Det kan jeg
ikke i øjeblikket, der mangler flere af dem når jeg går ind i
Start/programmer i den ny brugerkonto.

Mvh.

Søren.

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 17-05-04 07:43

On Mon, 17 May 2004 07:50:07 +0200, "Søren Nielsen" <SørenxxN@ofir.dk> wrote:

> [...]
>være, men man skal kunne bruge de programmer der er installeret. Det kan jeg
>ikke i øjeblikket, der mangler flere af dem når jeg går ind i

Du kan altid finde programmerne via "c:\program Files\", højre-klikke på de programmer, du vil lave genvej til (exe-filer) og vælge "Pin to
start menu"!
Startmenuen er delt i to dele: dine private genveje og genveje, som er fælles for alle brugere. Begge kan redigeres vha. stifinder ved at gå
ind under "c:\documents and settings"!

Enkelte programmer fungerer dog ikke med flerbruger-login (nogle skal installeres separat for hver bruger), andre fungerer ikke i det hele
taget. Andre igen fungerer på alle konti, som har adm.rettigheder, men f.eks. Coreldraw 10,11 (12?) fungerer meget dårligt på en konto med
"begrænsede rettigheder"!

Held og lykke!

Lars

Fra : Søren Nielsen

Dato : 17-05-04 09:25

Hej Lars, tak for dit svar.

Er der ikke en der kan berige mig med lidt informationer om hvordan
administratoren tildeler programrettigheder til en bruger. Hjælpe
oplysningerne i Windows er umiddelbart meget besværlige at læse, det
omhanler ikke lige det jeg vil vide noget om. Pu ha...

Kan det være rigtigt at nogle programmer slet ikke kan fungerer ordenligt
når man kobler sig på som bruger?

Hilsen

Søren.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 17-05-04 09:27

"Søren Nielsen" <SørenxxN@ofir.dk> wrote in news:40a876b2$0$207
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> [...]
> omhanler ikke lige det jeg vil vide noget om. Pu ha...
>
> Kan det være rigtigt at nogle programmer slet ikke kan fungerer ordenligt

Ja, et eksempel på dette er Microsoft PhotoDraw fra Office 2000. Det virker
kun, hvis man mindst er "Power User".
--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 17-05-04 08:00

wrote:

> [...]
>være, men man skal kunne bruge de programmer der er installeret. Det kan jeg
>ikke i øjeblikket, der mangler flere af dem når jeg går ind i

Gå ind i Stifinder og find mappen Documents and Settings på dit
boot-drev (normalt C:)
Kopiér genvejene til de manglende programmer fra
Menuen Start/Programmer i den konto, hvorfra programmerne blev
installeret, til Menuen Start/Programmer i den nye konto.

Hvis du vil undgå problemet næste gang du opretter en ny bruger, kan
du kopiere genvejene til Menuen Start/Programmer i mappen Default
User.

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen