Form med text area
Fra : Ninzen

Dato : 01-05-01 21:24

Hej

Jeg har indsat et text area felt i en form, der er placeret i en tabel.
Feltet skal kunne tage en vilkålig tekstmængde men skal wrappe med
text-feltets bredde.
Jeg har altså brug for en vertikal scrollbar men ikke en horisontal.
Hvordan slipper jeg af med den horisontale.
--
Venlig hilsen Ninzen

Fra : Jette Nielsen

Dato : 01-05-01 22:20

"Ninzen" skrev:
> [...]
> Jeg har altså brug for en vertikal scrollbar men ikke en horisontal.
> Hvordan slipper jeg af med den horisontale.

Hvilken browser benytter du? Jeg kan se at problemet opstår i NS4, men i NS6
og IE er det ikke et problem da disse automatisk ombryder teksten.

--
Jette Nielsen
http://www.webtip.dk

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 02-05-01 12:57

"Ninzen" <Ninzen@ofir.dk> wrote in <9cn604$h5s$1@news.inet.tele.dk>:

> [...]
>Jeg har altså brug for en vertikal scrollbar men ikke en horisontal.
>Hvordan slipper jeg af med den horisontale.

Sæt wrap="soft" hvis du ønsker, at teksten ombrydes i dit <textarea> men
IKKE når den submittes.

Sæt wrap="hard" hvis du ønsker at teksten skal submittes med den samme
ombrydning som den har i dit <textarea>.

Kasper Damkjær

Fra : Ninzen

Dato : 02-05-01 20:16

"Kasper Damkjær" <kd42@hotmail.com> skrev

> [...]
>
> Sæt wrap="hard" hvis du ønsker at teksten skal submittes med den samme
> ombrydning som den har i dit <textarea>.

Tak for det, og ja det var netop i NS4 problemet var.
Hvor meget fylder en scrollbar egentlig i bredden og kan man selv styre det.
Jeg kan kun finde noget om at give den farver.
--
Venlig hilsen Ninzen

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 03-05-01 09:56

"Ninzen" <Ninzen@ofir.dk> wrote in <9cpmdv$e2k$1@news.inet.tele.dk>:

>"Kasper Damkjær" <kd42@hotmail.com> skrev

>Tak for det, og ja det var netop i NS4 problemet var.
>Hvor meget fylder en scrollbar egentlig i bredden og kan man selv styre
>det. Jeg kan kun finde noget om at give den farver.

Jeg mener ikke, at du kan styre scrollbarens bredde hos klienten. Man kan
visuelt få den til at "fylde" mindre med en masse css - det virker bare ikke
i NS4.x og du risikerer at felterne slet ikke vises.

Kasper Damkjær

Fra : Ninzen

Dato : 03-05-01 18:41

> [...]

> visuelt få den til at "fylde" mindre med en masse css - det virker bare ikke
> i NS4.x og du risikerer at felterne slet ikke vises.

OK - Tak skal du ha' - det retter jeg mig efter indtil andet viser sig.
--
Venlig hilsen Ninzen