Km/l Saab 9000 2,3t ~1990
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-05-04 01:46

Hej!

Hvad bør jeg forvente, at sådan en render km/l?

Herunder tænkes morfarkørsel samt "ræs".

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : bme

Dato : 17-05-04 01:55

> Hvad bør jeg forvente, at sådan en render km/l?
>
> Herunder tænkes morfarkørsel samt "ræs".

ca 10-11 km/l ved blandet kørsel, op til 13-13,5 ved ekstrem morfarkørsel.
Med klampen i kælderen sandsynligvis et godt stykke under 10 km/l

/bo

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-05-04 09:41

On Mon, 17 May 2004 02:55:17 +0200, bme wrote:

> ca 10-11 km/l ved blandet kørsel, op til 13-13,5 ved ekstrem
> morfarkørsel. Med klampen i kælderen sandsynligvis et godt stykke under
> 10 km/l

Det lyder meget okay.

Min gamle ZX'er 2-liter lå på 9 km/l med pedalen i kælderen over en hel
tankfuld på motorsti. Samme gik den ved morfarkørsel i by.

Når du siger "et godt stykke" hvad vil det sige? 9? eller 6?

Fra : Henrik B.

Dato : 17-05-04 09:47

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev i en meddelelse
> Når du siger "et godt stykke" hvad vil det sige? 9? eller 6?

Nok tættest på det sidste.

M.v.h.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-05-04 10:01

On Mon, 17 May 2004 10:46:37 +0200, Henrik B. wrote:

> "Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Nok tættest på det sidste.

Ugh - jeg må beherske mig

Fra : bme

Dato : 17-05-04 09:47

> Når du siger "et godt stykke" hvad vil det sige? 9? eller 6?

nok 7-9 km/liter, du skal være noget af et svin for at få den til at rende 6
km/liter.

/bo

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-05-04 10:01

On Mon, 17 May 2004 10:47:19 +0200, bme wrote:

> nok 7-9 km/liter, du skal være noget af et svin for at få den til at
> rende 6 km/liter.

Hmm.. jeg kan godt være et svin LOL

Fra : Snavox

Dato : 17-05-04 13:08

Hejsa.

> ca 10-11 km/l ved blandet kørsel, op til 13-13,5 ved ekstrem morfarkørsel.
> Med klampen i kælderen sandsynligvis et godt stykke under 10 km/l

Få den chiptunet. Så sparer du brændstof, når du kører pænt/almindeligt, og
har ekstra kraft, når du virkelig vil sparke til den (i Tyskland eller på en
startbane....).

Hilsen Poul

---

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-05-04 16:22

On Mon, 17 May 2004 14:08:04 +0200, Snavox wrote:

> Få den chiptunet. Så sparer du brændstof, når du kører
> pænt/almindeligt, og har ekstra kraft, når du virkelig vil sparke til
> den (i Tyskland eller på en startbane....).

(eller i lyskrydset)

Believe me - når jeg får den indkøbt så går min første ferietur til
Sverige

Fra : Henrik B.

Dato : 17-05-04 09:47

> Hej!
>
> Km/l Saab 9000 2,3t ~1990

Fortæl, fortæl, fortæl.....

M.v.h.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-05-04 10:04

On Mon, 17 May 2004 10:47:02 +0200, Henrik B. wrote:

> "Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev i en meddelelse

> Fortæl, fortæl, fortæl.....

Stadig i mine drømme, dvs. jeg er i sparefasen - bilen har dog ikke
ændret sig - det skal stadig være sådan en

Jeg er ved, at dreje hovedet af led hvergang jeg passerer en 9000'er...

Jeg er dog blevet lidt i tvivl om, om jeg skal importere en eller om jeg
skal købe en herhjemme og så hente en reservebil og tage det gode fra
den fx. læderkabine og det den anden måske ikke har.

Prismæssigt ender jeg nok på det samme.. det er så bare lige hvad jeg
bliver mest glad for!

Fra : bme

Dato : 17-05-04 10:12

">
> [...]
> den fx. læderkabine og det den anden måske ikke har.
>
> Prismæssigt ender jeg nok på det samme.. det er så bare lige hvad jeg

gå efter en cs - de er bedre rustbeskyttet (men så er vi vist også oppe i en
'92er). Dørene på min gamles 9000 cd er ved at få en omgang røde myrer i
kanterne - et generelt problem.

/bo

Fra : Henrik B.

Dato : 17-05-04 10:24

"bme" <bme@fritid.tele.hej> skrev i en meddelelse

> [...]
en
> '92er). Dørene på min gamles 9000 cd er ved at få en omgang røde myrer i

Enig! CS kom sidst i '91.

Derudover er CS'eren mere sikker.

M.v.h.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-05-04 16:23

On Mon, 17 May 2004 11:23:37 +0200, Henrik B. wrote:

> Enig! CS kom sidst i '91.
>
> Derudover er CS'eren mere sikker.

Hvordan er det nu... allerhelst vil jeg have en sedan, men de er vist
svære, at finde.

Hvad betyder CC, CD, CS og hvad vi har?

Fra : bme

Dato : 17-05-04 16:29

> Hvordan er det nu... allerhelst vil jeg have en sedan, men de er vist
> svære, at finde.
>
> Hvad betyder CC, CD, CS og hvad vi har?

CC er den gamle 5-dørs model, tit bare betegnet som 9000i, produceret fra
1985~1992.
CD er sedanudgaven med fire døre, produceret 1989~1997.
CS er 5-dørsmodellen fra 1991~1997-98stykker.

/bo

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-05-04 16:41

On Mon, 17 May 2004 17:29:21 +0200, bme wrote:

> CC er den gamle 5-dørs model, tit bare betegnet som 9000i, produceret fra
> 1985~1992.
> CD er sedanudgaven med fire døre, produceret 1989~1997. CS er
> 5-dørsmodellen fra 1991~1997-98stykker.

Dvs. jeg får en bedre bil i en CS, altså 5dørs hatchback? Synes bare
den er knapt så køn som en sedan... :-/

Fra : bme

Dato : 17-05-04 16:59

> Dvs. jeg får en bedre bil i en CS, altså 5dørs hatchback? Synes bare
> den er knapt så køn som en sedan... :-/

CD'eren er baseret på CC, og som sådan bare en CC uden stor bagsmæk. CS'eren
er en faceliftet afløser for CC'eren og væsentligt bedre rustbeskyttet, især
i dørene. Den er desuden også væsentlig mere praktisk, fold bagsædet ned og
du kan have en middelstor kummefryser. I CD'eren er der kun en skiluge,
bagsædet kan ikke lægges ned.

/bo

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-05-04 18:37

On Mon, 17 May 2004 17:59:23 +0200, bme wrote:

> [...]
> praktisk, fold bagsædet ned og du kan have en middelstor kummefryser. I
> CD'eren er der kun en skiluge, bagsædet kan ikke lægges ned.

Ja det har hver sine fordele. Kan huske de gamles gamle CD'er med den
skiluge. Det var lidt begrænset med muligheder.

Fra : Torben E

Dato : 17-05-04 16:46

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> wrote in message

> Hvordan er det nu... allerhelst vil jeg have en sedan, men de er vist
> svære, at finde.

Næda, de er endda betydeligt billige end de 5 dørs.

Torben E

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-05-04 18:38

On Mon, 17 May 2004 17:45:49 +0200, Torben E wrote:

> Næda, de er endda betydeligt billige end de 5 dørs.

Hvis jeg søger på mobile.de så er 9 ud af 10 fundne biler en
hatchback... og den sidste sedan har en motorskade.. måske jeg bare er
uheldig

Fra : Torben E

Dato : 17-05-04 18:44

> Hvis jeg søger på mobile.de så er 9 ud af 10 fundne biler en
> hatchback... og den sidste sedan har en motorskade.. måske jeg bare er
> uheldig

Prøv at søg her i DK, de kan findes _meget_ billigt

Torben E

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-05-04 21:45

On Mon, 17 May 2004 19:44:04 +0200, Torben E wrote:

> Prøv at søg her i DK, de kan findes _meget_ billigt

Men er det så ikke en 2,0 fra ~1988 med en shitload af kilometer?

Synes nemlig jeg har søgt og mange af dem er ikke en 2,3t 200HK model og
endnu færre har læder som er et must.

Fra : Henrik B.

Dato : 18-05-04 01:51

> Men er det så ikke en 2,0 fra ~1988 med en shitload af kilometer?
>
> Synes nemlig jeg har søgt og mange af dem er ikke en 2,3t 200HK model og
> endnu færre har læder som er et must.

Hér er sgu da den du leder efter - dog igen med automatgear. Men den har
bl.a. Speedparts Steg1 tuning, læder, klima m.m.m.
http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=992936.9&id=dajirz1lcer

Og så er prisen kun: 13.500,- kroner.

Eller hér:
http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=992936.9&id=xur1djcmsrq
Har dog den mest forfærdelige blå farve i kabinen - og igen med tomatgear.
Pris: 15.000,-

Hvor mange vil du ha'??

Er det ikke snart på tide at vi slår hovederne sammen?

M.v.h.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-05-04 07:20

On Tue, 18 May 2004 02:51:17 +0200, Henrik B. wrote:

> Hér er sgu da den du leder efter - dog igen med automatgear. Men den har
> bl.a. Speedparts Steg1 tuning, læder, klima m.m.m.
> http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=992936.9&id=dajirz1lcer

Yes, den er nice

> Eller hér:
> http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=992936.9&id=xur1djcmsrq
> Har dog den mest forfærdelige blå farve i kabinen - og igen med
> tomatgear. Pris: 15.000,-

Knap så nice - enig i, at det er den mest forfærdelige farve :-/

> Hvor mange vil du ha'??

Altså jeg kan godt nøjes med en, men smid endelig links, så jeg kan
vælge den rigtige

> Er det ikke snart på tide at vi slår hovederne sammen?

Jo - så snart finanserne er til det, så er jeg klar

Fra : Henrik B.

Dato : 18-05-04 13:00

> Jo - så snart finanserne er til det, så er jeg klar

Det koster altså ikke penge at møde mig - det skulle lige være en togbillet
til Fredericia. )

M.v.h.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-05-04 17:59

On Tue, 18 May 2004 13:59:32 +0200, Henrik B. wrote:

> "Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev i en meddelelse

> Det koster altså ikke penge at møde mig - det skulle lige være en
> togbillet til Fredericia. )

Ahh jeg troede du mente jeg/vi snart skulle til Sydtyskland

Fredericia er ikke så langt - jeg låner bare de gamles Saab 900 hvis
ikke det er scootervejr

Fra : bme

Dato : 18-05-04 07:53

> Har dog den mest forfærdelige blå farve i kabinen - og igen med tomatgear.

yyyrrrrkkk, hvordan holder tomatkassen på saab'erne egentligt? jeg mener 200
heste og ~250 kkm, er det ikke lige i overkanten?

> Hvor mange vil du ha'??

Han kan vel kun tøffe i en af gangen....

> Er det ikke snart på tide at vi slår hovederne sammen?

avvv, avvv, avvv

/bo

Fra : Henrik B.

Dato : 18-05-04 13:01

> yyyrrrrkkk, hvordan holder tomatkassen på saab'erne egentligt? jeg mener
200
> heste og ~250 kkm, er det ikke lige i overkanten?

Alt efter hvordan du kører.

Jeg ved ikke om det er i overkanten. Se bare en VW Touareg, den har 315
Hk.....men okay, det holder heller ikke.

M.v.h.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-05-04 18:00

On Tue, 18 May 2004 08:52:44 +0200, bme wrote:

> Han kan vel kun tøffe i en af gangen....

Jeg har på fornemmeren, at konen gerne vil køre i den også... hmm det
får hun squtte lov til!!

Fra : bme

Dato : 18-05-04 18:05

> Jeg har på fornemmeren, at konen gerne vil køre i den også... hmm det
> får hun squtte lov til!!
>
> --

Da vi fik en polo for fire år siden var konens kommentar efter den første
prøvetur (uden mig) "vidste du at den kan lave hjulspin i 2.?"

jeg har opgivet alt håb siden da !

/bo

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-05-04 18:35

On Tue, 18 May 2004 19:05:15 +0200, bme wrote:

> Da vi fik en polo for fire år siden var konens kommentar efter den
> første prøvetur (uden mig) "vidste du at den kan lave hjulspin i 2.?"

LOL - jeg kan lige forestille mig den tomatrøde farve du fik i
ansigtet...

> jeg har opgivet alt håb siden da !

Hehehe

Kort efter min kone (kæreste er mere korrekt) fik kørekort var det
hvordan man lavede hjulspin hun var mest interesseret i... kan godt ske
jeg gloede!?

Nå, det er 3 år siden og hun kan stadig kun lave koblingskoger

Fra : bme

Dato : 18-05-04 20:14

> LOL - jeg kan lige forestille mig den tomatrøde farve du fik i
> ansigtet...

jeg blev, når jeg selv skal være ærlig, egentlig imponeret - det var en 1,3
med 55 hypper til 950 kg.

> [...]
> jeg gloede!?
>
> Nå, det er 3 år siden og hun kan stadig kun lave koblingskoger

mener du file koblingen?, så skal hun vist køre en tur i min bil - min
kobling rusker lidt, den kunne godt trænge til at blive brændt af engang.

/bo

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-05-04 20:44

On Tue, 18 May 2004 21:14:02 +0200, bme wrote:

> jeg blev, når jeg selv skal være ærlig, egentlig imponeret - det var en
> 1,3 med 55 hypper til 950 kg.

Hehe "hvordan faen?!?"

> mener du file koblingen?, så skal hun vist køre en tur i min bil - min
> kobling rusker lidt, den kunne godt trænge til at blive brændt af
> engang.

Ja præcis... masser af omdrejninger og tilpas langsom tilkobling... :-/

Så slip dog den kobling kvindemenneske..

Fra : Henrik B.

Dato : 19-05-04 02:41

> Da vi fik en polo for fire år siden var konens kommentar efter den første
> prøvetur (uden mig) "vidste du at den kan lave hjulspin i 2.?"

*LOOOOOOL* Gad godt have set din kæbe ramme gulvet, da du fik dén
serveret.

M.v.h.

Fra : Henrik B.

Dato : 17-05-04 10:25

> [...]
> skal købe en herhjemme og så hente en reservebil og tage det gode fra
> den fx. læderkabine og det den anden måske ikke har.

Jeg ville hente en i (syd) Tyskland - som jeg f.eks. har gjort. Så har du
bilen hjemme og den er betalt. Så får du et overslag over afgiften og kan så
stille og rolig gå og spare til den.

M.v.h.

Fra : bme

Dato : 17-05-04 10:34

> Jeg ville hente en i (syd) Tyskland - som jeg f.eks. har gjort. Så har du
> bilen hjemme og den er betalt. Så får du et overslag over afgiften og kan

> stille og rolig gå og spare til den.

Den du hentede - havde du været en tur nede og kigge først, eller fandt du
den over nettet og stolede så på ejers udsagn?

Hvad kostede eksportpladerne egentligt?

/bo
som tænkte på Henrik B.'s turbo, da han forleden stod og kiggede på en
udkørt 93'er cs 2,3 med 300 kkm til den nette sum af 100 kkr.

Fra : bme

Dato : 17-05-04 10:37

> /bo
> som tænkte på Henrik B.'s turbo, da han forleden stod og kiggede på en
> udkørt 93'er cs 2,3 med 300 kkm til den nette sum af 100 kkr.

arh, ret skal være ret - det var en 94'er CSE, men sgu ikke en turbo....
http://bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=315400259&page=1

/bo

Fra : Henrik B.

Dato : 17-05-04 10:45

> Den du hentede - havde du været en tur nede og kigge først, eller fandt du
> den over nettet og stolede så på ejers udsagn?

Nope, stolede på ejer (tidligere Saab-mekker). Han e-mailede mig 12 billeder
af bilen i MEGA-opløsning, så jeg virkelig kunne zoome ind og se standen.

> Hvad kostede eksportpladerne egentligt?

De tyske kostede ca. 500,- (5-tage schilder). Dertil kommer så et sæt
danske, som lejes på motorkontoret for 100,- per dag (+1000 i depositum).

M.v.h.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 17-05-04 18:17

> (+1000 i depositum).

På Sjælland bruger man ikke depositumet, men får blot prøveplader printet på
klistermærker.

--
Thomas Krath
http://tkrath.dk/bilimport/ - importguide

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-05-04 16:24

On Mon, 17 May 2004 11:24:45 +0200, Henrik B. wrote:

> Jeg ville hente en i (syd) Tyskland - som jeg f.eks. har gjort. Så har du
> bilen hjemme og den er betalt. Så får du et overslag over afgiften og
> kan så stille og rolig gå og spare til den.

Det var også min første plan. Har kigge på flere til omkring 1000Euro
og op til 2000Euro - virkelig fine biler (på papiret forståes).

Fra : Henrik B.

Dato : 17-05-04 10:37

> [...]
> skal købe en herhjemme og så hente en reservebil og tage det gode fra
> den fx. læderkabine og det den anden måske ikke har.

Hér er et rigtig godt bud:
http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=4126034&id=wtwcoxdfjmp

Den er fra 6. måned '94 med ALT i udstyr. Den er "desværre" med automatgear.
Og den har nok en defekt toppakning, men det er jo hvad det er. Prisen er:
17.000,- kroner! Plus lidt til hjemtransport.

Den ser vældig fin og velholdt ud. Vi kan jo tage min bil ned og kigge på
den. )

M.v.h.

Fra : bme

Dato : 17-05-04 10:42

> [...]
> Og den har nok en defekt toppakning, men det er jo hvad det er. Prisen er:
> 17.000,- kroner! Plus lidt til hjemtransport.

puha, får det helt dårligt at se prisen - f***** tage de
registreringsafgifter.

/bo

Fra : Henrik B.

Dato : 17-05-04 10:46

> puha, får det helt dårligt at se prisen - f***** tage de
> registreringsafgifter.

Ja, det er sgu svineri. Sikke biler vi kunne køre i, hvis vi ikke havde dem.
Jeg har forøvrigt fået min forhåndsvurdering sat 8.000,- ned. )))))))

Så min kommer til at stå i ca. 90.000,- mit alles.

M.v.h.

Fra : bme

Dato : 17-05-04 10:56

> [...]
> Jeg har forøvrigt fået min forhåndsvurdering sat 8.000,- ned. )))))))
>
> Så min kommer til at stå i ca. 90.000,- mit alles.

ja,ja det er jo ikke slut endnu

spøg til side - det er sgisme en fin bil til billige penge, er nødt til at
se den en dag.

/bo
som kunne have kørt saab. Kiggede efter ny bil - konen dikterede
familiebil - laguna stcar blev indkøbt, hvorefter konen sagde "vi kunne da
også godt have kigget på en 9000cs'er"

Fra : Henrik B.

Dato : 17-05-04 12:32

> /bo
> som kunne have kørt saab. Kiggede efter ny bil - konen dikterede
> familiebil - laguna stcar blev indkøbt, hvorefter konen sagde "vi kunne da
> også godt have kigget på en 9000cs'er"

*Bvvaaahahahahahaha* )))

Og 9000'eren har vel lige så meget bagageplads?

M.v.h.

Fra : bme

Dato : 17-05-04 12:43

> *Bvvaaahahahahahaha* )))
>
> Og 9000'eren har vel lige så meget bagageplads?

njae, stationcar'en er nu meget fin når der både skal være klapvogn og
barnevogn på een gang - det tror jeg ikke der kan være under hattehylden på
en cs'er.

Så indtil videre kører vi laguna st.car - men når barnevognen ikke skal med
mere, så tror jeg nok der skal lidt sjov i gaden.

/bo

Fra : Henrik B.

Dato : 17-05-04 12:34

"bme" <bme@fritid.tele.hej> skrev i en meddelelse

> ja,ja det er jo ikke slut endnu

Nej, men jeg kommer til at have argumenterne i orden. *G*

> spøg til side - det er sgisme en fin bil til billige penge, er nødt til at
> se den en dag.

Hvor er "man" bosiddende?

M.v.h.

Fra : bme

Dato : 17-05-04 12:41

> Nej, men jeg kommer til at have argumenterne i orden. *G*

perfekt

> Hvor er "man" bosiddende?

50 km nord for klisterkanalen (a.k.a. limfjorden)

Fra : Henrik B.

Dato : 17-05-04 12:48

> 50 km nord for klisterkanalen (a.k.a. limfjorden)

Kæresten bor i Århus og svigerforældrene i Nørresundby.

M.v.h.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-05-04 16:26

On Mon, 17 May 2004 11:37:06 +0200, Henrik B. wrote:

> [...]
> automatgear. Og den har nok en defekt toppakning, men det er jo hvad det
> er. Prisen er: 17.000,- kroner! Plus lidt til hjemtransport.

Automatgear gør ikke så meget... ville faktisk være dejligt ikke, at
skulle røre i kassen hele tiden

Men.. er den ikke for dyr? Dem jeg har set har ligget på max 2000Euro og
de fleste omkring 1000Euro godt nok et par år ældre.

Jeg tænker her på afgiften som nok stiger ret meget når vi snakker en
94'er... :-/

> Den ser vældig fin og velholdt ud. Vi kan jo tage min bil ned og kigge
> på den. )

HEhe, så "tvinger" du mig jo til, at købe når jeg er blevet afhængig
på turen derned LOL

Fra : Henrik B.

Dato : 18-05-04 01:52

> HEhe, så "tvinger" du mig jo til, at købe når jeg er blevet afhængig
> på turen derned LOL

You got it dude..... ))

M.v.h.