Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nye billeder fra uge 20 - 2004
Fra : Niels Ebbesen

Dato : 16-05-04 23:06

Jeg har lagt nogle nye billeder on-line, de ligger på flg. URL:
http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_week_20_1of4.html
og alle er velkommen til at ta' et kik, man skal ikke godkendes
som medlem, og det koster heller ikke noget...

Klik på de små thumbnails og få en version i højere opløsning.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ole C

Dato : 17-05-04 11:06

> [...]
> som medlem, og det koster heller ikke noget...
>
> Klik på de små thumbnails og få en version i højere opløsning.

Ønsker du bare vi skal se og købe dem, eller vil du også have kommentarer
til dem ?

Mvh Ole C
www.condrup.dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 17-05-04 11:16

Ole C wrote:

> Ønsker du bare vi skal se og købe dem, eller vil du også have kommentarer
> til dem ?

Læs hvad jeg skriver, jeg har indbudt alle til at ta' et kik, og
hvis det medfører, at du eller andre får en ubendig trang til at
kommentere nogle af billederne, så skal du/I da ikke holde jer
tilbage...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Søren Christensen

Dato : 17-05-04 16:27

"Ole C" <contact@REMOVETHIScondrup.dk> skrev i en meddelelse

> Ønsker du bare vi skal se og købe dem, eller vil du også have kommentarer
> til dem ?

Nej han ønsker du skal bruge dem forkert så han kan sende 1000kr ud i bøde!
Der er sq da ingen der vil give penge for det lort!!
Det er vel sådan han tjener penge på pisset!

Venligst

Fra : Søren Christensen

Dato : 17-05-04 16:56

"Søren Christensen" <Soren@webspeed.uk> skrev i en meddelelse

> [...]
bøde!
> Der er sq da ingen der vil give penge for det lort!!
> Det er vel sådan han tjener penge på pisset!

Må hellere uddybe.
På mobildebat er en bruger kommet til at bruge et af hans billeder som
Avatar. Billedet var fundet via Googles søgetjeneste.
Ebbesen kontakter så Mobildebat og kræver 1000kr og at det bliver fjernet.
Iflg det her nederst:
http://www.photo-gallery.dk/side-12.htm
Nej det var åbenbart ikke nok med en henstilling til at det blev fjernet.
Man finder flere af hans billeder på Google.dk billedsøgning ved at skrive
Niels Ebbesen. Så han får nok travlt med at kræve penge af google nu. gg
Det viser bare at Niels Pengegrisk Ebbesen kun bruger dette forum for at
kunne sælge!

Venligst

Venligst

Fra : emj

Dato : 17-05-04 17:34

On Mon, 17 May 2004 17:55:45 +0200, "Søren Christensen"
<Soren@webspeed.uk> wrote:

> [...]
>Niels Ebbesen. Så han får nok travlt med at kræve penge af google nu. gg
>Det viser bare at Niels Pengegrisk Ebbesen kun bruger dette forum for at

Hvis du tror, at billeder, som du kan finde via google giver dig nogen
som helst ret til at hugge dem og distribuere dem, så tager du gruelig
fejl.
Hilsen emj

Fra : Søren Christensen

Dato : 17-05-04 18:13

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du tror, at billeder, som du kan finde via google giver dig nogen
> som helst ret til at hugge dem og distribuere dem, så tager du gruelig
> fejl.

Har intet med det at gøre!
Jeg mener det er for lavt at prøve at kræve 1000kr fordi en person har
kommet til at bruge det som avatar i et debatforum!
Man kunne i det mindste give en henstilling til at billedet skulle fjernes.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-05-04 19:33

In article <40a8f27d$0$525$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Søren Christensen wrote:

> Har intet med det at gøre!
> Jeg mener det er for lavt at prøve at kræve 1000kr fordi en person har
> kommet til at bruge det som avatar i et debatforum!

Kommet til ? Han har vel bevidst anvendt det. Eller mener du
"kommet til" som ved downlooad af spil og film fra nettet ?
Og salg til vennerne ? ...

Der er ophavsret, og hvis man ikke søger om tilladelse først, så må
man betale. Det ser jeg ikke noget galt i.

> Man kunne i det mindste give en henstilling til at billedet skulle fjernes.

Er ikke sikker på det ville hjælpe.
Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : Søren Christensen

Dato : 17-05-04 20:27

meddelelse news:slrncai1as.uv.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

> Kommet til ? Han har vel bevidst anvendt det. Eller mener du
> "kommet til" som ved downlooad af spil og film fra nettet ?
> Og salg til vennerne ? ...

At komme til at køre for stærkt, er ikke det samme som at være fartgal
hjerneblødning der gør det hver dag med vilje.
Kommet til vil sige han havde bare fundet en Snemand foran et hus og havde
linket til det så han fik det som avatar på hans profil.
Det vil jeg sige at komme til.
Enig i når Niels siger det stjæler hans båndbredde osv. Men han kunne måske
bare lige have bedt folkene bag mobildebat og fjerne billedet og det ville
helt sikkert blive gjort!

> Der er ophavsret, og hvis man ikke søger om tilladelse først, så må
> man betale. Det ser jeg ikke noget galt i.

> Er ikke sikker på det ville hjælpe.
> --

110% på det vil hjælpe! Folkene bag mobildebat fjernede billedet og prøvede
forgæves at få en aftale med Ebbesen!
De gør meget i at undgå sådanne sager. Og det er vidst også sin første af
slagsen.
Men nej han skulle have hans 1000kr i hus!
Jeg brækker mig over sådanne typer!

Venligst

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-05-04 21:25

"Søren Christensen" <Soren@webspeed.uk> skrev i en meddelelse

> Men nej han skulle have hans 1000kr i hus!

Alternativet er, at han skal have de samme penge som overførselsindkomst,
hvilket belaster din og min pengepung, så jeg synes, det er helt ok

> Jeg brækker mig over sådanne typer!

Tja. Niels Ebbesen har gjort det til sin mission i livet at forfølge denne
type "misbrug" af sine billeder. For ikke så lang tid siden startede han en
længere tråd i dk.admin.netmisbrug om det forkastelige i, at nogle
teenagepiger linkede til hestebilleder på hans photo-gallery.dk. Sådan har
vi jo alle vore prioriteter her i livet

Og for lige at imødegå eventuelle spørgsmål om min holdning til ophavsret:
Jo, jeg mener, at ophavsret skal respekteres. Min "bagatelgrænse" er
åbenbart bare noget højere end den, andre har.

--
-Jens B.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-05-04 21:33

Jens Bruun wrote:
> [...]
> længere tråd i dk.admin.netmisbrug om det forkastelige i, at nogle
> teenagepiger linkede til hestebilleder på hans photo-gallery.dk. Sådan har

Ak ja, i sådanne tilfælde af linking kan det anbefales at låne (ok
ok, stjæle) billedet fra http://goat.cx og sætte det ind istedet for den fil
der linkes til, det plejer at hjælpe inden for kort tid

Undlad venligst at kigge på goat.cx hvis der er børn til stede eller
du har svage nerver.

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-05-04 21:37

> Undlad venligst at kigge på goat.cx hvis der er børn til stede eller
> du har svage nerver.

Fy for h*lvede! Jeg kunne selvfølgelig ikke dy mig. Nu går jeg i seng.

--
-Jens B.

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 17-05-04 22:30

On 17 May 2004 20:32:56 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

>Ak ja, i sådanne tilfælde af linking kan det anbefales at låne (ok
>ok, stjæle) billedet fra http://goat.cx og sætte det ind istedet for den fil
>der linkes til, det plejer at hjælpe inden for kort tid

Det må da være taget med et røvdårligt Aldi-kamera..... )

Fra : Rasmus Vestergaard H~

Dato : 17-05-04 23:14

kelds@ofir.dk wrote:

> Det må da være taget med et røvdårligt Aldi-kamera..... )
*LOL*

Rasmus Hansen
http://dualmono.com

Fra : René

Dato : 17-05-04 23:31

Hejsa!

Det må være et Nielses bedste skud

http://goat.cx

Selvportræt Niels Jeg fatter ikke du kan lide sådan noget

Fra : Thomas Corell

Dato : 18-05-04 06:48

Søren Christensen wrote:
> "Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> skrev i en

> At komme til at køre for stærkt, er ikke det samme som at være fartgal
> hjerneblødning der gør det hver dag med vilje.

Og når man bliver fanget i at gøre noget ulovligt, må man betale for sit
fejltrin.

> Kommet til vil sige han havde bare fundet en Snemand foran et hus og havde
> linket til det så han fik det som avatar på hans profil.

Og når han han bliver fanget i at gøre noget ulovligt (overtrådt
ophavsretsloven), må han betale for sit fejltrin. Alternativt sige
undskyld, og håbe på at den forurettede part er forstående og lader
kravet falde, hvis brugen af billedet ophører.

> Men han kunne måske
> bare lige have bedt folkene bag mobildebat og fjerne billedet og det ville
> helt sikkert blive gjort!

Det er ganske normal praksis at fremsende en faktura, til folk der bruger
de ting som man har ophavsret på. Ellers har man ikke noget at gå i
retten med, i de tilfælde hvor folk nægter at betale og/eller stoppe den
uretmæssige brug.

--
Don't waste space

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 17-05-04 18:31

Søren Christensen wrote:

> Må hellere uddybe.

Ja udyb du endelig, så alle kan se og høre hvor dum du er...

Alle fotografier er omfattet af ophavsret, og derfor må man ikke
bare kopiere og bruge andres fotos på forskellige web-sites.

Jeg har givet Google tilladelse til at vise mine billeder, og når de
vises på Google, så står der "This image may be subject to copyright".

Og på mobildebat var det sådan, at billedet tillige blev hentet fra
min server, hver gang det blev vist på mobildebat, så det var også
tyveri af serverkapasitet og min båndbredde...!

Men du er jo nok den type, som går ind for kopiering af musik og
film, og du synes sikkert det er ok at bruge pirat-software.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Søren Christensen

Dato : 17-05-04 20:28

> Ja udyb du endelig, så alle kan se og høre hvor dum du er...

tsk tsk

> [...]
>
> Jeg har givet Google tilladelse til at vise mine billeder, og når de
> vises på Google, så står der "This image may be subject to copyright".

Enig

> Og på mobildebat var det sådan, at billedet tillige blev hentet fra
> min server, hver gang det blev vist på mobildebat, så det var også
> tyveri af serverkapasitet og min båndbredde...!

Enig i det ikke skal gå ud over din serverkapacitet og båndbredde!
Men nu er det jo ikke mobildebat fordi der er en knægt der er kommet til at
linke til din snemand via google. Så må du sq lade være med at bruge google!
En henstilling til folkene på Mobildebat havde nok været mere på sin plads
og så havde det også være blevet rettet!!

> Men du er jo nok den type, som går ind for kopiering af musik og
> film, og du synes sikkert det er ok at bruge pirat-software.

Nu er du jo dum og høre på!!

Fra : Rene

Dato : 17-05-04 12:24

Tjaaa ... det ligner sig selv, kedelige hverdags registreginger. Ikke så
meget nyt under solen her.

Men tak for kigget!

- René

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 17-05-04 12:39

Rene wrote:

> Tjaaa ... det ligner sig selv, kedelige hverdags registreginger. Ikke så
> meget nyt under solen her.

Hva' ta' dig nu lige sammen, ka' du virkelig ikke klare mere end en
halvslasket nedrakning...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Rene

Dato : 17-05-04 13:00

Det er såmænd min ærlige mening jeg giver dig her. Du skal ikke uploade i et
sådan forum som her hvis ikke du kan tåle kritikken.

http://groups.google.com/groups?q=niels+ebbesen+netikette&hl=da&btnG=Google-s%C3%B8gning

- René

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 17-05-04 13:57

Rene wrote:

> Det er såmænd min ærlige mening jeg giver dig her. Du skal ikke uploade i et
> sådan forum som her hvis ikke du kan tåle kritikken.

Jeg kan sagtens tåle kritikken, og jeg efterlyste bare en noget mere
kvalificeret nedrakning, du ved sådan en, hvor du for en gang skyld
gjorde dig umage, og skrev noget rigtig slemt...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Rene

Dato : 17-05-04 15:29

Hvorfor skulle jeg skrive noget slemt ?? De billeder du linker til er ikke
min smag, og hvis du ikke ønsker min mening kan du jo bare lade være med et
linke til dine billeder i et offentligt forum, korrekt ?

- René

Fra : Jan Bøgh

Dato : 17-05-04 13:56

> Hva' ta' dig nu lige sammen, ka' du virkelig ikke klare mere end en
> halvslasket nedrakning...!

Jamen Niels, nu har du stort set siden denne gruppe blev etableret, uge
efter uge meddelt, at du har tilføjet endnu nogle skud til din overvældende
samling af ligegyldige registreringer og vist at du er en ren teflonmand,
når det kommer til anbefalinger af at bruge en opslagsgruppe eller lignende
i stedet.
Hvordan i alverden kan du så forestille dig indlæg med saft og kraft
angående denne aktivitet.

Du beskriver svjh selv dine fotos som stock-fotos med henblik på salg -
altså er din site vel at sammenligne med Harald Nyborgs site med
byggematerialer - blot er dette firma så venligt IKKE hver uge at meddele,
at de nu har tilføjet nye pakker med galvaniserede søm og rundhovede skruer.

Da jeg ikke kan forestille mig at der er mange kunder her i gruppen, har jeg
en skummel mistanke om at do' da vist nok bare er en bette troll
- hvis det da ikke blot handler om at få tællerstatistikken på hjemmesiden
så højt op som muligt.

vh

--
Jan Bøgh
hp: http://jan.boegh.net

Fra : ulla

Dato : 17-05-04 12:50

Fine billeder, men et skrækkeligt højt pris, hvem
vil da betale det? Jeg som er amatør vil påstå jeg har
taget mange lige så gode billeder som dine.
MVH UN

Fra : Martin Gleit

Dato : 17-05-04 12:55

"ulla" <ulinden@worldonline.dk> wrote in message
> Fine billeder, men et skrækkeligt højt pris, hvem
> vil da betale det? Jeg som er amatør vil påstå jeg har
> taget mange lige så gode billeder som dine.

Ja.svært at forestile sig at man ligefrem skal betale noget for disse
billeder...hvor ikke bare stikke hovedet ud af vinduet?

Fra : Rene

Dato : 17-05-04 13:05

he he .. der er sgu da heller ingen der betaler for de billeder. Jeg er selv
medlem af et nordisk billedbureau. De optagelseskrav der der, vurderet udfra
hvad kunderne ønsker er altså teknisk noget anerledes og kreativt noget mere
krævende end det ses her. Niels er blot en hygge fotograf, der kalder sig
"Fotograf" og tror at folk hopper på hans store armbevægelser. Alene det at
han ikke oplyser hvem der er hans reference er da pinligt. Ser du på mange
af de store reklame fotografers hjemmesider som denne :
http://www.profoto-es.dk/ref.html er der altid reference til de kunder man
sælger til og arbejder for.

Niels er ganske alm. hygge/registreringsfotograf. Der gerne vil have en
eller anden titel at læne sig op af her i livet. Så derfor tager han titlen
fotograf. Så kan det jo altid diskuteres om han lever op til den titel.

- René

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 17-05-04 14:04

ulla wrote:

> Fine billeder, men et skrækkeligt højt pris, hvem
> vil da betale det? Jeg som er amatør vil påstå jeg har
> taget mange lige så gode billeder som dine.

Nu skal man jo være debil i middelsvær grad, hvis man forsøger at
sælge sine billeder til andre fotografer, så det var kun et tilbud
om et kik...!

Men du er jo helt "ny" her i gruppen, så det kunne da være meget
interessant, at du viste os nogle af dine billeder...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ulla

Dato : 17-05-04 14:48

Ja men det ville jeg da gerne hvis jeg anede hvor og hvordan.

MVH Ulla

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 17-05-04 15:27

ulla wrote:

> Ja men det ville jeg da gerne hvis jeg anede hvor og hvordan.

Tja, du ka' f.eks. ta' et kik på www.fotokritik.dk - der kan du
gratis udstille dine billeder...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ulla

Dato : 17-05-04 15:57

Har lagt et ud nu, du kan jo kigge på det og sige
hvad du mener. Det er Botanisk tulipan

MVH Ulla

Fra : Rasmus Vestergaard H~

Dato : 17-05-04 21:10

ulla wrote:
> Har lagt et ud nu, du kan jo kigge på det og sige
> hvad du mener. Det er Botanisk tulipan

Hej Ulla. hvis du vil have kritik på dit billede, så prøv at link
direkte til det sådan her:
http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=74682
Det gør det lidt nemmere for os andre.
Fint billede i øvrigt om end et temmelig brugt motiv, men det tekniske
er helt i orden.

Rasmus Hansen
http://dualmono.com

Fra : ulla

Dato : 17-05-04 20:38

Ja jeg venter fortfarende på din bedømmelse af mine billeder,
nu har du jo fået mig til at lægge nogle ud
http://www.fotokritik.dk/ her.

Hilsen Ulla

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 17-05-04 21:23

ulla wrote:

> Ja jeg venter fortfarende på din bedømmelse af mine billeder,
> nu har du jo fået mig til at lægge nogle ud
> http://www.fotokritik.dk/ her.

Nå, tidligere lød du da ellers meget selvbevidt omkring de billeder
du laver, så jeg tænke, at jeg kunne skrive noget, når jeg senere på
aftnen bladrer alle de nye billede på www.fotokritik.dk igennem.

Men jeg kan da kort sige, at billedet af den botaniske tulipan er
nydeligt, men at en stamere beskæring ville nok gi' noget ekstra.

Billedet af sommerfuglen ser ud som om, det er taget i et eller
andet tropehus, hvor der er eksotiske sommerfugle, og baggrunden
virker meget rodet. Prøv at ta' ud i den rigtige natur, og brug så
flere hele dage på at fotografere sommerfugle.

Og den sidste tulipan-billede virker fladt og kedeligt, der er slet
ikke arbejdet med lyset, og det er netop sådan et billede, som
enhver kan ta' med et digicam stillet på auto...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ulla

Dato : 17-05-04 22:40

Ja det var hvad jeg forventede mig af dig, jeg har følgt
med her et stykke tid og har aldrig hørt dig være positiv
mod nogen. Kig på dit gule tulipan billede, det er et meget dårligt
billede, meget sløret.
Jeg har ikke sagt at jeg er dygtig til at tage billeder, kun at mange
af mine er lige så pæne som dine, tag det som du vil om hvad jeg
synes om dine så.
Ulla

Fra : emj

Dato : 17-05-04 21:36

On Mon, 17 May 2004 21:37:39 +0200, "ulla" <ulinden@worldonline.dk>
wrote:

>Ja jeg venter fortfarende på din bedømmelse af mine billeder,
>nu har du jo fået mig til at lægge nogle ud
>http://www.fotokritik.dk/ her.
>
>Hilsen Ulla

Hvordan har du tænkt dig, at vi skal finde dine billeder. Man kan ikke
søge på Ulla.
Hilsen emj

Fra : ulla

Dato : 17-05-04 22:45

Ja nu var det mest for at Ebbesen skulle se,
men her er et link til et af dem.
http://www.fotokritik.dk/visstort.html?pic=74682
Hilsen Ulla

Fra : René

Dato : 17-05-04 22:55

hejsa Ulla!

Det er et flot billede du her har lavet.

Mvh
Rene

Fra : A. Einstein

Dato : 19-05-04 08:44

> Ja jeg venter fortfarende på din bedømmelse af mine billeder,
> nu har du jo fået mig til at lægge nogle ud
> http://www.fotokritik.dk/ her.
>
> Hilsen Ulla

Ngen gange er det "meget" nemt at være kristisk overfor ting... selvom det
er hårdt at gøre hvad man ønsker. Man skal bare tag alle af dem og arbejder
videre på dem:).
Billedet kan jeg godt lide som det er da det er anderledes. Dvs. at det er
blevet taget fra en vinkel, som giver seeren en følelse af selve miljøet
omkring det er dejlig blomst:). Jeg ved ik' hvilken kamera der er blevet
brugt her, men billedet er skarp:). Det vil være interessant hvordan det vil
ser ud i den her tilfælde, med en højre aperture, og mere fokusering på
selve blomsten, for at få baggrunden til at være mere sløjret:).Men gut
stuff :).

Fra : emj

Dato : 17-05-04 15:56

On Mon, 17 May 2004 00:06:27 +0200, Niels Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

>http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_week_20_1of4.html
>og alle er velkommen til at ta' et kik, man skal ikke godkendes
>som medlem, og det koster heller ikke noget...

Det er altid en fornøjelse at se dine billeder. De følger årstidens
motiver og giver mig en masse inspiration. Om du sælger nogen eller ej
er jeg sådanset ligeglad med, jeg kikker nemlig bare

Hilsen emj