En tur i Touareg V10 TDI i dag....
Fra : Henrik B.

Dato : 16-05-04 22:18

Hejsa roots.

Så fik jeg muligheden for at prøve en kort tur i en VW Touareg V10 TDI mitt
den ganzen molevitten.....

Mit umiddelbare indtryk af kabinen er, at alt er i en fin finish (med
undtagelse af et par enkelte af knapperne til klimareguleringen).

Motoren starter op med et lille brøl. Generelt under accel. kan man tydeligt
høre motoren og dens brummen. Ikke noget der kan få mit pis i kog. Den
brummer nærmest bare. Kunne lige så godt have været en V8. Udemærket træk
fra 0 km/t. De første 2 gear rykker den ganske pænt afsted - specielt
størrelsen taget i betragtning. Fra 3. gear flytter den sig bare. Ingen
tvivl om at det går stærkere end det umiddelbare indtryk - det fremgår af
speedometeret. Bundtrækket kunne ikke umiddelbart mærkes efter, da den
6-trins autokasse hele tiden ville geare ned, når man trykke mere end en
halv centimeter mod gulvet.

Ang. bremser, så var de til stede. Prøve en fuldbremsning fra 150+ km/t.
Kunne uanset pedaltryk ikke få ABS'en til at træde i funktion. Og
bremselængden bar TYDELIGT præg af at egenvægten er tæt på 2,5 ton.

Bilen er til salg, hvis nogen er interesseret. Den tidligere ejer kørte
førhen Landcruiser. Efter 68.000 km i Touareg'en blev han træt af
reperationer - bl.a. gearkassen to gange (kostede kassen) - så han er
tilbage i en Landcruiser.

M.v.h.

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 17-05-04 06:40

> Ang. bremser, så var de til stede. Prøve en fuldbremsning fra 150+ km/t.
> Kunne uanset pedaltryk ikke få ABS'en til at træde i funktion. Og
> bremselængden bar TYDELIGT præg af at egenvægten er tæt på 2,5 ton.

Hvis ikke ABS'en træder i funktion når du står på bremsen, burde bilen slet
ikke køre på vejene. Men det er desværre nok ikke usædvanligt for denne type
biler. Rystende, når man tænker på at folk i disse biler ofte ligger helt
oppe i bagruden på andre. Man tør jo slet ikke tænke på hvad der kan ske.

MVH Klaus
(der kører i en bil der kan BREMSE)

Fra : Jonas R.

Dato : 17-05-04 09:23

Klaus Rejkjær wrote:
SNIP
> [...]
> usædvanligt for denne type biler. Rystende, når man tænker på at folk
> i disse biler ofte ligger helt oppe i bagruden på andre. Man tør jo

Den bil bremser helt fint ikke noget problem der, har prøvet at bremse ned
massere af gange og den virker helt fint .... Og jeg har fået ABS'en til at
virke ....

/Jonas

Fra : Henrik B.

Dato : 17-05-04 09:33

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> massere af gange og den virker helt fint .... Og jeg har fået ABS'en til

Gi' mig den på våd vej, så skal jeg også få ABS'en til at virke - det er
ikke noget problem.
Og m.h.t. at bremse, så kunne jeg godt tænke mig at se en bremsemåling på
bilen, altså hvor mange meter den skal bruge.

M.v.h.

Fra : Henrik B.

Dato : 17-05-04 09:32

"Klaus Rejkjær" <rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> oppe i bagruden på andre. Man tør jo slet ikke tænke på hvad der kan ske.

Næææh. Jeg havde lidt samme fornemmelse, som når man forsøger at bringe et
vogntog på 48 ton til standsning på kortest mulig strækning. Jeg trådte
pedalen ud gennem bunden, hvorefter bilen bremsede. Ingen blokering, hvilket
jeg tilskriver de forholdvis brede dæk og den knas tøre asfalt. Kun 2 gange,
lige inden total stilstand, kunne jeg ane et par bitte vibrationer i
pedalen - uden tvivl ABS'en der "gav lyd" fra sig.

M.v.h.

Fra : Jonas R.

Dato : 17-05-04 10:01

Klaus Rejkjær wrote:
SNIP
Men det er desværre nok ikke
> usædvanligt for denne type biler. Rystende, når man tænker på at folk
> i disse biler ofte ligger helt oppe i bagruden på andre. Man tør jo
> slet ikke tænke på hvad der kan ske.

Og hvad faen er det for noget underligt noget at sige??? Fordi man kører i
en Touareg så ligger man i røven på folk! Øhhh det svarer jo til at sige at
opel folk er dumme....

/JOnas

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-04 10:06

> [...]
> en Touareg så ligger man i røven på folk! Øhhh det svarer jo til at sige

Såså! :)

Omend jeg godt kan nævne mindst en dum Opel-ejer...

--
Mvh Bjørn,
Pt. kørende i Avensis 1.8 '98

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 17-05-04 10:07

"Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse news:40a87fea$0$501$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Omend jeg godt kan nævne mindst en dum Opel-ejer...

Ok - der er godt nok ikke hver dag man ser folk svine sig selv
til på dén måde

/Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-04 10:30

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse

> Ok - der er godt nok ikke hver dag man ser folk svine sig selv
> til på dén måde

Det var så faktisk dig, jeg tænkte på

Fra : Henrik B.

Dato : 17-05-04 10:47

> Det var så faktisk dig, jeg tænkte på

Skal i slås herinde, så kan i gå udenfor.....

M.v.h.

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 17-05-04 10:53

"Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse news:40a8858a$0$523$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> "Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det var så faktisk dig, jeg tænkte på

Satans - men jeg regnede jo nok med den kom tilbage

/Jakob

Fra : Jonas R.

Dato : 17-05-04 10:08

Bjørn wrote:
SNIP
> Såså! :)
>
> Omend jeg godt kan nævne mindst en dum Opel-ejer...

Og dette var kun et eksempel har intet imod opel ejere, synes bare at det er
noget underligt noget at sige. :)

Fra : Henrik B.

Dato : 17-05-04 10:20

> [...]
> en Touareg så ligger man i røven på folk! Øhhh det svarer jo til at sige

Det er ikke så underligt et udsagn. Som Klaus skriver, så sker det ofte med
"den slags biler", at de ligger heeeelt op i røven på andre. Det må være et
eller andet macho-kompleks........eller en lille tap. Altså her kommer jeg,
jeg har den største bil, vig for mig....

M.v.h.

Fra : Jonas R.

Dato : 17-05-04 10:24

Henrik B. wrote:
SNIP
> [...]
> Det må være et eller andet macho-kompleks........eller en lille tap.
> Altså her kommer jeg, jeg har den største bil, vig for mig....

Mener stadig det er noget pis, at fyre af....

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 17-05-04 15:44

> Mener stadig det er noget pis, at fyre af....

Du har ret til at have din mening, men du bør stadig forsøge at holde en
sober tone.

MVH Klaus R

Fra : Jonas R.

Dato : 17-05-04 21:05

Klaus Rejkjær wrote:

> Du har ret til at have din mening, men du bør stadig forsøge at holde
> en sober tone.

Hvem holder en sober tone? Det er Henrik B som siger, at folk der kører
Touareg har en lille pik eller et macho problem. Det kalder jeg IMO noget
pis og fyre af.
Så tag du det bare roligt....

/Jonas

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 17-05-04 21:19

> Hvem holder en sober tone? Det er Henrik B som siger, at folk der kører
> Touareg har en lille pik eller et macho problem. Det kalder jeg IMO noget
> pis og fyre af.
> Så tag du det bare roligt....

Jeg tager det helt roligt kære Jonas. Prøv du at gøre det også, så går det
hele meget lettere

Men dit gerelle sprogbrug bærer ikke præg af at du selv går forrest hvad
angår at holde et bare nogenlunde niveau i den retning. Måske et udtryk for
en lidt umoden holdning, som man da må håbe ikke kommer for voldsomt til
udtryk når du låner fars bil

MVH Klaus

Fra : Cosworth POWER

Dato : 17-05-04 22:26

> [...]
> udtryk for en lidt umoden holdning, som man da må håbe ikke kommer
> for voldsomt til udtryk når du låner fars bil

Kære Klaus,

hvor er du dog dum at høre på. Og jeg har set din smiley, men det indlæg du
netop har postet, overgår da det meste!

Mvh/Thomas Krath

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 18-05-04 05:27

> hvor er du dog dum at høre på. Og jeg har set din smiley, men det indlæg
du
> netop har postet, overgår da det meste!

Jeg melder fra her. Dit indlæg har nået bunden for acceptabelt debatniveau.

MVH Klaus

Fra : Cosworth POWER

Dato : 18-05-04 17:36

> Jeg melder fra her. Dit indlæg har nået bunden for acceptabelt
> debatniveau.

Du har fået mail!!

--
Thomas Krath
http://tkrath.dk/bilimport/ - importguide

Fra : Jonas R.

Dato : 18-05-04 08:49

Klaus Rejkjær wrote:
SNIP
> Jeg tager det helt roligt kære Jonas. Prøv du at gøre det også, så
> går det hele meget lettere

Jeg er helt rolig og jeg har sådan set lov til at have en mening.

> [...]
> udtryk for en lidt umoden holdning, som man da må håbe ikke kommer
> for voldsomt til udtryk når du låner fars bil

Har du ondt i røven over noget?
Der kommer ikke noget til udtryk når jeg låner min fars bil, har sådan set
min egen bil.

Fra : Jens

Dato : 17-05-04 18:46

Henrik B. <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> eller andet macho-kompleks........eller en lille tap. Altså her kommer jeg,
> jeg har den største bil, vig for mig....

.... og så måske det forhold, at førerne - fra deres ophøjede position -
kan se hen over den de ligger i røven af.

Just my 0.02¤
--

/ Jens

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-04 13:20

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> wrote in message
> Klaus Rejkjær wrote:

SNIP

>Øhhh det svarer jo til at sige at opel folk er dumme....

Er det da ikke en uomtvistelig sandhed
--
Møller

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 17-05-04 15:38

> [...]
> en Touareg så ligger man i røven på folk! Øhhh det svarer jo til at sige

For det første skal du lære at tale ordentligt. Der er ingen grund til
hverken at bruge store ord eller overdrevent mange ekstrategn. For det
andet, ville det være en stor fordel, hvis du rent faktisk havde læst - og
forstået - hvad der stod skrevet, inden du farer frem med kommentarer af
denne slags.

Der står intet om specifikke bilmærker, blot en konstatering om "at folk i
disse biler ofte ligger helt oppe i bagruden på andre". Dette er et
selvoplevet faktum, og desværre kan disse biler forrette endog meget store
skader, da de notorisk ikke har hverken styre- eller bremseegenskaber som
almindelige biler. At en skribent i gruppen oplever det samme, kan jo kun
bestyrke dette.

Jeg fastholder, at disse biler bør køres under hensyntagen til deres
manglende køre/styre/bremse egenskaber, hvilket de desværre meget sjældent
bliver gjort. Specielt oplevet fra førersædet i en 1,14 m. lav sportsvogn
med bremseegenskaber ud over standardbilers, er det skræmmende med sådanne
oplevelser.

MVH Klaus R

Fra : R&P

Dato : 17-05-04 17:31

> [...]
> Jeg fastholder, at disse biler bør køres under hensyntagen til deres
> manglende køre/styre/bremse egenskaber, hvilket de desværre meget sjældent

Det er korrekt at disse biler kan forurette store skader ved uheld, men det
er nok nærmere pga. deres store vægt.

Mener du at alle store SUV'er bremser, styrer og kører dårligere end
standard vogne?

Nu har jeg ikke prøvet Toureq, men kan ihvertfald fortælle at det ikke gør
sig gældende for porche cayenne.

Om folk i disse biler ikke kan finde ud af at holde afstand, skal jeg ikke
gøre mig klog på. Jeg kan...

Hygge

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 17-05-04 18:11

> Det er korrekt at disse biler kan forurette store skader ved uheld, men
det
> er nok nærmere pga. deres store vægt.

Vægten er den altdominerende faktor. Det gør alt andet lige mere ondt at få
2 ton i nakken. At de generelt ikke har samme sikkerhedszoner m.m. betyder
vel også en del. Om ikke andet, så får dem de rammer.

> Mener du at alle store SUV'er bremser, styrer og kører dårligere end
> standard vogne?

Generelt ja. Men jeg er da med på, at der er kommet nogen nye med bedre
køreegenskaber. Men flertallet af såkaldt SUV'er kører ikke på samme niveau
som almindelige personbiler. Hvordan skulle de også det? Høj vægt, højt
tyngdepunkt, grovere dæk m.m. er altså ikke den bedste måde at få en bil med
god køreegenskaber.

> Nu har jeg ikke prøvet Toureq, men kan ihvertfald fortælle at det ikke gør
> sig gældende for porche cayenne.

Der er som før nævnt undtagelser, men selv Cayenne kører altså ikke som en
rigtig Porsche.

> Om folk i disse biler ikke kan finde ud af at holde afstand, skal jeg ikke
> gøre mig klog på. Jeg kan...

Det er da rart at nogle kan holde afstand. Jeg har bare dårlige erfaringer,
og måske bemærker man også mere de der ikke kan finde ud af det, når de
kommer bragende i en såkaldt SUV

> Hygge
Selv tak

MVH Klaus R

Fra : Cosworth POWER

Dato : 17-05-04 19:03

> For det første skal du lære at tale ordentligt.

ROFL!

> Der står intet om specifikke bilmærker, blot en konstatering om "at
> folk i disse biler ofte ligger helt oppe i bagruden på andre". Dette
> er et selvoplevet faktum

Jeg tror nærmere det er dig selv der føler dig provokeret af disse biler,
blot fordi en større bil idag kan præstere tilsvarende en alm. personbil.
Jeg oplever ikke det du skriver og kan kun drage samme konklusion som Jonas
herom!

> [...]
> sjældent bliver gjort. Specielt oplevet fra førersædet i en 1,14 m.
> lav sportsvogn med bremseegenskaber ud over standardbilers, er det

Jeg oplevede ingen problemer hermed, da Jonas gav mig en tur forleden...

De informationer jeg kunne finde om bremselængden på nettet siger 38-39
meter for at bremse bilen fra 100-0 km/t. Det er da ret godt klaret! Der
er gigantiske skiver på den og jeg er overbevist om at der er en fejl på den
Henrik B. har været ude at køre i.

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 17-05-04 20:39

> [...]
> blot fordi en større bil idag kan præstere tilsvarende en alm. personbil.
> Jeg oplever ikke det du skriver og kan kun drage samme konklusion som

Nu er det jo ikke specifikt VW eller Porsche jeg beskriver, men derimod
generelt den samlede bestand af denne type biler. Og der må jeg stadig
fastholde, at de ikke kører, styrer eller bremser lige op med en almindelig
bil. Hvis du er i tvivl, så prøv bare Suzuki, Nissan, LandCruiser og hele
slænget fra endnu længere mod øst - for slet ikke at tale om dem fra guds
eget land.

Disse biler kan altså ikke præstere noget der bare ligner det en almindelig
bil kan når talen falder på køre- og bremseegenskaber. Eller er det bare
alverdenens raceringeniører der har taget fejl ?

Jeg føler mig i øvrigt ikke provokeret af disse biler, men kan da godt føle
mig provokeret af deres inkompetente chaufører, der ikke lige har overvejet
hvilken effekt såden en lastvogn har i et evt. ulykkestilfælde.

MVH Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 18-05-04 01:59

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> blot fordi en større bil idag kan præstere tilsvarende en alm. personbil.
> Jeg oplever ikke det du skriver og kan kun drage samme konklusion som

Jeg må tilslutte mig Klaus' udsagn. Jeg ser næsten dagligt disse store
SUV'er, hvad enten det er Touareg'er, X5'ere, ML'ere o.s.v. ligge heeeelt
oppe i røveren på andre biler, i overhalingsbanen.

M.v.h.

Fra : Jonas R.

Dato : 17-05-04 21:12

Klaus Rejkjær wrote:
SNIP
> For det første skal du lære at tale ordentligt. Der er ingen grund til
> hverken at bruge store ord eller overdrevent mange ekstrategn.

For det første, bruger jeg ikke store ord nogen steder. De tre ??? skyldes,
at jeg synes det er noget fis at fyre af og en underlig generalisering.

For det
> andet, ville det være en stor fordel, hvis du rent faktisk havde læst
> - og forstået - hvad der stod skrevet, inden du farer frem med
> kommentarer af denne slags.

Jeg har læst hvad du skriver og du skriver at:

"Rystende, når man tænker på at folk i disse biler ofte ligger helt oppe i
bagruden på andre."

Det synes jeg er noget fis og jeg gider fx ikke ryge ind under de kategori
om at fordi man kører touareg eller anden SUV så ligger man i røven på folk.
Jeg gør ikke.

Da de notorisk ikke har hverken styre- eller
> bremseegenskaber som almindelige biler. At en skribent i gruppen
> oplever det samme, kan jo kun bestyrke dette.

Ja men Henrik B ved så åbenbart ikke hvad han taler om, idet at en touareg
styrer og bremser helt fint.

> Jeg fastholder, at disse biler bør køres under hensyntagen til deres
> manglende køre/styre/bremse egenskaber, hvilket de desværre meget
> sjældent bliver gjort.

Igen sludder Touareg bremser og styrer fint.

Specielt oplevet fra førersædet i en 1,14 m.
> lav sportsvogn med bremseegenskaber ud over standardbilers, er det
> skræmmende med sådanne oplevelser.

Jeg har sjovt nok ikke nogen problemer i min sportsvogn med bremseegenskaber
ud over standardbiler. Jeg har aldrig oplevet at have en SUV i bakspejlet,
jeg har oplevet et par andre mærker, og så har jeg trukket ind til højre

Fra : Henrik B.

Dato : 18-05-04 02:01

> [...]
>
> Det synes jeg er noget fis og jeg gider fx ikke ryge ind under de kategori
> om at fordi man kører touareg eller anden SUV så ligger man i røven på

For fa'en Jonas, så fat det dog: Ingen siger at du, din far eller andre i
din familie gør det. Men Klaus (og jeg), ser det næsten dagligt - og jeg
kører trods alt noget der ligner 80.000 km om året. Derfor skriver Klaus at
man OFTE oplever. Ofte betyder ikke hele tiden og alle....og slet ikke dig.

> Igen sludder Touareg bremser og styrer fint.

Det med styringen kan så diskuteres. Når man hæver 2,5 ton op i en meters
højde, vil f.eks. undvigemanøvrer alt andet lige hurtigt blive en speget
affære.

M.v.h.

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 18-05-04 05:37

> [...]
at
> man OFTE oplever. Ofte betyder ikke hele tiden og alle....og slet ikke

Takker venligst. Jeg har opgivet at få det ind på lystavlen

> Det med styringen kan så diskuteres. Når man hæver 2,5 ton op i en meters
> højde, vil f.eks. undvigemanøvrer alt andet lige hurtigt blive en speget
> affære.

Jeg har lige - tvunget af den lidt hidsige debat - fundet nogle Auto, Motor
& Sport blade med test af diverse SUV'ere. Til sammenligning fandt jeg i
samme blad test af bl.a Nissan Micra og Renault Clio. Meget få SUV'ere
(bl.a. Porsche og AMG ML55) kunne udbremse småbilerne, og når det kommer til
slalomtest og andre typer af dreje- og undvige manøvrer, må alle disse SUV
biler se sig slået af noget af det mest basale indenfor småbiler. Jeg skal
med glæde føre yderligere dokumentation for mine påstande, hvis der stadig
er en enkelt (eller to) der anfægter dem.

MVH Klaus

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-05-04 05:54

On Tue, 18 May 2004 06:37:07 +0200, "Klaus Rejkjær"
<rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> wrote:

> Jeg skal med glæde føre yderligere dokumentation for mine
> påstande, hvis der stadig er en enkelt (eller to) der anfægter dem.

Mon det nu er rigtigt?

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@ - og glad for min TT3 :)

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 18-05-04 06:12

> Mon det nu er rigtigt?

Antallet af anfægtere eller det med dokumentationen? Er du klar over
hvor mange sider jeg skal scanne ?

Efter alt hvad jeg er blevet beskyldt for, har jeg stået på hovedet i mine
Auto, Motor & Sport. Bare for at have argumenterne i orden til en saglig
debat. Men pyt da - de blev samtidig lagt i orden

MVH Klaus

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-05-04 06:18

On Tue, 18 May 2004 07:11:40 +0200, "Klaus Rejkjær"
<rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> wrote:

>Antallet af anfægtere eller det med dokumentationen?

Det er jo lige dét :)

>Er du klar over hvor mange sider jeg skal scanne ?

Jep

>Efter alt hvad jeg er blevet beskyldt for, har jeg stået på hovedet i mine
>Auto, Motor & Sport. Bare for at have argumenterne i orden til en saglig
>debat. Men pyt da - de blev samtidig lagt i orden

He, he - dét sætter din bedre halvdel sikkert pris på....

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-04 07:42

> når det kommer til
> slalomtest og andre typer af dreje- og undvige manøvrer, må alle disse SUV
> biler se sig slået af noget af det mest basale indenfor småbiler.

Hvad med Cayenne Turbo..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-04 10:14

> Hvad med Cayenne Turbo..?

Lad mig tilføje, at jeg er ret sikker på, at den bil med 4 mand klarer et
katastrofe-vognbaneskifte med 130 - og en efterfølgende nedbremsning til
stilstand væsentligt bedre end de fleste alm. biler på vejen i dag.

Den kører hamrende godt, når man tæsker den rundt i sving etc.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-04 13:19

"Jan W Nielsen" <intet svar> wrote in message

> [...]
> stilstand væsentligt bedre end de fleste alm. biler på vejen i dag.
>
> Den kører hamrende godt, når man tæsker den rundt i sving etc.

Ja alt er jo relativt, man kan også lave en skævert med en hammer

Så din sammenlignet med andre SUV'er, jeg synes at CX90 kører mindst
tilsvarende
Men 2,5 t har altså mere tilbøjelighed med at fortsætte lige ud end 1,2 t.
Nu kommer der sikkert en skov af mails med udregninger af
friktionskoefficienter m.v.
Og det kræver sine bremser at stoppe sådan et futtog
Men det er og bliver en Boulevardracer, og der er den da fremragende, men
der er da andre biler der fås billigere og kan det samme eller mere.
Offroader bliver det aldrig, da jeg prøvede Cyannen, røg der mindst to
bundplader, man laver altså ikke bundplader i plast på en offroader.

Man betaler meget for del lille skjold på fronthjelmen.
Men det skal da ikke afholde mig for at køre i den igen, og se om de ting vi
"testede" sidst er blevet bedre.
--
Møller

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-04 14:25

> Så din sammenlignet med andre SUV'er, jeg synes at CX90 kører mindst
> tilsvarende

Den er slet ikke på højde - hvad angår sportslighed. Slet ikke.

> Men det er og bliver en Boulevardracer

Har du læst offroadtest af den eller Touareg - kun Range Rover var bedre.

(Nu taler jeg altså Turbo-versionen med den dertil hørende undervogn.)

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-05-04 16:42

On Tue, 18 May 2004 11:14:08 +0200, "Jan W Nielsen" <intet svar>
wrote:

>Lad mig tilføje, at jeg er ret sikker på, at den bil med 4 mand klarer et
>katastrofe-vognbaneskifte med 130 - og en efterfølgende nedbremsning til
>stilstand væsentligt bedre end de fleste alm. biler på vejen i dag.

Dét klarer en Range Rover V8 også - jeg har set det!
Roveren havde ikke set en kø på motorvejen (lige efter et sving), men
reddede det hele ved at smide bilen til højre (lige ind foran mig) og
fortsætte ud af en afkørsel !!
(mit og minie passagerers hjerter havde det ikke særligt godt efter
dén oplevelse - de var oppe i halsen...)

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-04 17:10

> Dét klarer en Range Rover V8 også - jeg har set det!

Så du den testkørsel, som BBC lavede med BMW X5, Rover og Cayenne...?

BMW var klart bedre end Rover - men Cayenne fik de to andre til at ligne
gamle hestevogne.

Cayanne Turbo er fuldstændig suveræn i klassen. Jeg har kun erfaring med
Landcruiser og BMW X5 og Cayenne lever i luftlag, de andre kun kan drømme
om.

> [...]
> fortsætte ud af en afkørsel !!
> (mit og minie passagerers hjerter havde det ikke særligt godt efter
> dén oplevelse - de var oppe i halsen...)

Puha, ja.. Den slags er grimt.. Godt der ikke skete noget..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 18-05-04 13:04

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
SUV

> Hvad med Cayenne Turbo..?

Hvornår var det du gik glip af denne sætning: "Meget få SUV'ere

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-04 14:34

> Hvornår var det du gik glip af denne sætning: "Meget få SUV'ere
> (bl.a. Porsche og AMG ML55) kunne udbremse småbilerne"

Hvad har det med sagen at gøre..?

Der står at "alle disse" i *dreje- og undvige manøvrer* må se sig slået
af...

Dette er jo en anden disciplin end bremsning.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 18-05-04 15:48

> Hvad med Cayenne Turbo..?

Den testede bil er en Cayenne S

MVH Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-04 16:10

> Den testede bil er en Cayenne S

Ok, den har ikke samme undervogn som turbo-modellen - medmindre du smider
yderligere 30.000 kroner.

I øvrigt - store biler har altid handicap, når keglerne står tæt og farten
er lav.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 18-05-04 17:15

> I øvrigt - store biler har altid handicap, når keglerne står tæt og farten
> er lav.

Jeg ved det. I den lille klub hvor jeg dyrker mine biler, er der altid stor
diskussion om afstanden mellem keglerne Os med de lidt længere biler og
mest vægt på baghjulene vil jo helst have den stooooor.

MVH Klaus

Fra : Jonas R.

Dato : 18-05-04 09:09

Henrik B. wrote:
SNIP
> [...]
> dagligt - og jeg kører trods alt noget der ligner 80.000 km om året.
> Derfor skriver Klaus at man OFTE oplever. Ofte betyder ikke hele

Men jeg oplever bare ikke at det specielt/ofte er folk i SUV nok nærmere en
masse forskellige biler.
Samt at Klaus begynder, at snakke om sober tone. Der var ikke noget
"usobert" over det jeg skrev, vel ikke ikke mere end det du selv skrev.

> Det med styringen kan så diskuteres. Når man hæver 2,5 ton op i en
> meters højde, vil f.eks. undvigemanøvrer alt andet lige hurtigt blive
> en speget affære.

Seføli kan det det, men Touareg og Cayenne er så nok noget af det bedre du
kan få indenfor det område.

Fra : Henrik B.

Dato : 18-05-04 13:05

> Seføli kan det det, men Touareg og Cayenne er så nok noget af det bedre du
> kan få indenfor det område.

Jeg vil ikke tage en Touareg med i en sammenligning med Porsche'n, da det er
to vidt forskellige biler.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-04 14:42

> Jeg vil ikke tage en Touareg med i en sammenligning med Porsche'n, da det
er
> to vidt forskellige biler.

Vidt forskellige ligefrem...?

Fortæl..

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 18-05-04 15:05

> er
>
> Vidt forskellige ligefrem...?
>
> Fortæl..

Lad mig spørge på en anden måde: Mener du ikke at Opel Vectra og Saab 9-3 er
to vidt forskellige biler?

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-04 16:08

Henrik B skrev:

> Lad mig spørge på en anden måde: Mener du ikke at Opel Vectra og Saab 9-3
er
> to vidt forskellige biler?

Jo - men jeg troede ikke, der var så stor forskel på Cayenne og Touareg, at
man kunne kalde den vidt forskellige.

Jeg har selv kørt en del i en Cayenne Turbo, men kun været passager en i
Touareg V10.

Kan du fortælle noget mere om, hvad du mener med, at de er vidt forskellige
biler..?

Her er i øvrigt lidt tekst om de to biler. Den første er sjov - de næste er
mere seriøse:

Morgenavisen Jyllands-Posten skrev for eet år siden:

"VW's topchef Ferdinand Piëch har fået ny bil. Hans kærlighed er faldet på
Porsches nye firehjulstrækker, Cayenne. Men nu har det visse fordele at være
chef. Ferdinand har nemlig bestilt sin Cayenne med et interiør fra
søstermodellen VW Touareg"

Fyens Stiftstidende skrev om Cayenne og Touareg:

"Porsche Cayenne er i øvrigt lidt af en multikunster. Den kan køre rundt i
de små gader i storbyerne og med lidt held bakses på plads foran cafeerne.
På landevejene kører den med fin komfort, og på motorvejen reducerer den med
sin overlegne attitude de andre trafikanter til små ligegyldige prikker. Og
så er der terrænet. Bilen kravler gennem modbydelige huller, bider sig fast
på de stejleste skråninger og skræver uanstrengt hen over de værste pukler.
Teknikken, som Cayenne deler det meste af med Touareg, er af høj klasse.
Firhjulstrækket er permanent. Der er reduktionsgear og spærredifferentiale
midt på. Porsche er naturligvis den sportslige og mest velkørende. Og den
hurtigste. Men også den dyreste, mest forslugne og så bliver det med garanti
en dyr fornøjelse af køre den på værksted."

B.T i en gruppetest med Touareg, Landcruiser, Patrol etc., etc.:

VW Touareg er teknisk identisk med Porsche Cayenne. Det er også imponerende,
at Touareg træder så let på asfalten, som den gør. Den store VW har
køreegenskaber, der kan sammenlignes med selv meget velkørende personbiler,
på snoede veje kører den fra mange personbiler, og selvfølgelig alle sine
4x4 kolleger, og på en motorvej, ikke så fjernt fra snærende danske
fartgrænser, kørte vi lige op med en Maserati under maksimal acceleration,
indtil Maseratien mistede modet ved 180 km/t.)

Flere har i øvrigt sagt, at Cayenne Turbo med luftaffjedring er fuldt
kapabel i det værste off road-halløjsa...

--
/Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-05-04 16:36

On Tue, 18 May 2004 17:08:03 +0200, "Jan W. Nielsen" <intetsvar>
wrote:

> [...]
>fartgrænser, kørte vi lige op med en Maserati under maksimal acceleration,
>indtil Maseratien mistede modet ved 180 km/t.)

SERIØS? - HAAAA. Den smutter skutte fra en Maserati - glem ALT om det.

De 2 biler er ganske rigtigt meget ens, men som Autobild skrev:
Utroligt at Porsche kan få "samme" bil op på så forskelligt et stade!
(langt højere og bedre)

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-04 16:50

> SERIØS? - HAAAA. Den smutter skutte fra en Maserati - glem ALT om det.

Nej, men du ved... Sådan er det jo, når folk "kører om kap".

Så tror de nogle gange alverden..

--
/Jan W Nielsen

Fra : bme

Dato : 18-05-04 16:11

> Lad mig spørge på en anden måde: Mener du ikke at Opel Vectra og Saab 9-3
er
> to vidt forskellige biler?

<ironi on> Helt ærlig Henrik, de er da som snydt ud af næsen på
hinanden<ironi off>

/bo

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 18-05-04 15:54

> Samt at Klaus begynder, at snakke om sober tone. Der var ikke noget
> "usobert" over det jeg skrev, vel ikke ikke mere end det du selv skrev.

Med den sobre tone hentyder jeg nu primært til dit brug af diverse
kraftudtryk (Fanden, pis m.m.) og ekstra tegn. Alle har lov til at have
deres meninger - navnlig hvis de kan argumentere fornuftigt for dem. Når
argumenterne går over i at man synes "det er noget pis af fyre af", så
holder de ikke så godt længere. Du kender nok det gamle ordsprog: Når
argumentet svækkes, hæves stemmen.

MVH Klaus

Fra : Jonas R.

Dato : 18-05-04 20:21

Klaus Rejkjær wrote:
SNIP
> [...]
> fyre af", så holder de ikke så godt længere. Du kender nok det gamle
> ordsprog: Når argumentet svækkes, hæves stemmen.

Det var da lige godt utroligt, der er altså intet forkert i at skrive: Folk
med SUV har små pikke og et macho problem? Hertilsvarer jeg "Mener stadig
det er noget pis, at fyre af...." Her hentydes til henriks bemærkning.

Hvad har det med dårlig argumentation? Du mener måske, at det er et godt
argument at folk som kører oppe tæt bagved andre har små tappe og et macho
problem! Det mener jeg så ikke....

Men lad os ende diskusionen her for jeg gider egentlig ikke mere.........

EOD

/Jonas

/Jonas

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 18-05-04 22:00

> Men lad os ende diskusionen her for jeg gider egentlig ikke mere.........

Der er vi i hver fald helt enige. Den er for længst kørt af sporet.

MVH Klaus

Fra : Henrik

Dato : 17-05-04 21:37

"Klaus Rejkjær" <rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> med bremseegenskaber ud over standardbilers, er det skræmmende med sådanne

Nu vil jeg jo mene at en Hi-Ace bremser så godt som nogen standardbil, med
meget læs på og våd vej enda bedre end mange standardbiler.
Hvorfra har du erfaret at biler med en højde ober 1,80 og en totalvægt på
2-3 tons bremsern og styrer dårligere end en ford focus?

Henrik

Fra : Henrik

Dato : 17-05-04 21:55

"Henrik" <hbl@12move.dk> wrote in message

> [...]
> Hvorfra har du erfaret at biler med en højde ober 1,80 og en totalvægt på
> 2-3 tons bremsern og styrer dårligere end en ford focus?

Bare lige for at understøtte mig selv lidt søgte jeg lige 5 minutter
http://www.fdm.dk/presse/pdf/Brems2.pdf
Bremsetest i to bimmere
http://www.toyota4x4.dk/Toyota_stortest_8sider.PDF
på side 7 i denne test er tallene for 4 forskellige 2 tons biler.

Klaus, er du helt sikker på at det ikke bare er fordi du ikke kan træde
bremsepedalen ned når du ikke sidder helt nede på gulvet?

Henrik
GSX750F -92, den kan bremse ( i tørvejr)
Hi-Ace -98, den kan bremse (i alt vejr)
Jeep -60, den kan overhovedet ikke bremse (da det ikke ansås som en
nødvendighed da den blev produceret)

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 18-05-04 06:03

> Klaus, er du helt sikker på at det ikke bare er fordi du ikke kan træde
> bremsepedalen ned når du ikke sidder helt nede på gulvet?

Spændende teori ) Mine forudsætninger et et massivt tryk burde ellers
være tilstede (iflg. min kone)

Bortset fra det viser bremseteste med BMW vel egentlig kun hvor dårligt
almindelige folk kører og bremser. Auto, Motor & Sport har bremset 4
småbiler fra 100-0 i en test. Citroen C3: 39,8 (varm 39,0), Ford Fiesta:
39,0 (varm 38,2), Renault Clio: 38,6 (varm 42,9) og endelige Nissan Micra:
37,1 (varm 38,2). Samme blad bremsede AMG ML55: 40,6 (varm 40,6), BMW X5
4,6is: 38,6 (varm 38,6) og Porsche Cayenne S: 37,8 (varm 37,5) Desværre er
det ikke SUV'ere af deres kaliber der kører flest af.

Når det kommer til slalomtesten, er hurtigste bil blandt de nævnte: Renault
Clio og Citroen C3. Suverænt dårligst i denne øvelse er AMG ML 55, men
hverken Cayenne eller X5 formår at komme gennem slalombanen hurtigere end
nogle ret kedelige minibiler.

MVH Klaus

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-05-04 06:21

On Tue, 18 May 2004 07:02:45 +0200, "Klaus Rejkjær"
<rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> wrote:

>Suverænt dårligst i denne øvelse er AMG ML 55

Hmm - måske "forsvaret for testkøreren hos MB" kan bruge det...

>men hverken Cayenne eller X5 formår at komme gennem slalombanen
>hurtigere end nogle ret kedelige minibiler.

Åh Gud - jeg troede lige fysikkens love var sat over styr

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 18-05-04 06:35

> Åh Gud - jeg troede lige fysikkens love var sat over styr

Så har alveredens raceringeniører altså ret ) og gode gamle Lotus-Colin
behøver ikke at rotere i sin grav.

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-04 11:34

> [...]
> Clio og Citroen C3. Suverænt dårligst i denne øvelse er AMG ML 55, men
> hverken Cayenne eller X5 formår at komme gennem slalombanen hurtigere end

Det siger jo ikke en pind i sig selv. Jo tættere keglerne står, jo større
fordel vil de helt små biler have.

En Morris Maskot på brede dæk vil også kunne udkøre en Audi RS6 eller en ny
M5 på sådan en lille slalombane.

Men hvilken tror du, der klarer sig bedst i katastrofevognbaneskifte med 130
km/t - og optimal nedbremsning.

Tilsæt evt 3 passagerer og to sportstasker.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 18-05-04 16:03

> Det siger jo ikke en pind i sig selv. Jo tættere keglerne står, jo større
> fordel vil de helt små biler have.

Korrekt. Men hvor tæt skal de står for at få en god sammenligning? Auto,
Motor & Sport kører altid med keglerne i samme afstand (18 meter), og på den
måde får man så et godt sammenligningsgrundlag. Om det er en BMW M3 eller
X3.

> En Morris Maskot på brede dæk vil også kunne udkøre en Audi RS6 eller en
ny
> M5 på sådan en lille slalombane.

Igen korrekt - omend keglerne nok skulle sættes lidt tættere

> Men hvilken tror du, der klarer sig bedst i katastrofevognbaneskifte med
130
> km/t - og optimal nedbremsning.

Tja - man kunne jo spørge sig selv om Mercedes ikke burde have overvejet
samme spørgsmål før de sendte A-klassen ud på vejen. Hvor meget plads har du
til at udføre dit katastrofevognbaneskift? Hvis du ikke når det, er det jo
lige meget hvor godt bilen bremser Måske det var bedre at køre i en bil
der ikke vælter - selv uden alverdenens tekniske hjælpemidler.

> Tilsæt evt 3 passagerer og to sportstasker.

Uanset mængden af passagerer og bagage

MVH Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-04 16:12

> Korrekt. Men hvor tæt skal de står for at få en god sammenligning? Auto,
> Motor & Sport kører altid med keglerne i samme afstand (18 meter).

Jeg er mere intereseret i, hvordan den undgår en uforudset hindring på
motorvejen, end om bilen er en anelse mindre hurtig mellem kegler, der står
så tæt, at man snegler sig ind og ud mellem dem.

> ny

> Igen korrekt - omend keglerne nok skulle sættes lidt tættere

Det er jeg ikke engang sikker på - men det kunne være interessant at se.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 18-05-04 02:03

"Henrik" <hbl@12move.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvorfra har du erfaret at biler med en højde ober 1,80 og en totalvægt på
> 2-3 tons bremsern og styrer dårligere end en ford focus?

Selvfølgelig spiller vægten en afgørende rolle for bremselængden. Ellers vil
min påstand være, at et 48 ton vogntog bremser lige så godt som en Porsche
Carrera GT.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-04 11:35

> Selvfølgelig spiller vægten en afgørende rolle for bremselængden.

Ja - alt andet lige.

Men 37 meter på standard-dæk (Cayenne S) er da helt fint - næsten uanset
mærke og størrelse.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 18-05-04 16:09

> Men 37 meter på standard-dæk (Cayenne S) er da helt fint - næsten uanset
> mærke og størrelse.

Det er en flot bremselængde. Mere overraskende er det, at fra 190-0 bruger
Cayenne 163,3 meter. Her er BMW nede på 138,1 meter.

MVH Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-04 16:23

> Det er en flot bremselængde. Mere overraskende er det, at fra 190-0 bruger
> Cayenne 163,3 meter. Her er BMW nede på 138,1 meter.

Flot - hvillken BMW taler vi om..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-05-04 16:52

On Tue, 18 May 2004 17:23:21 +0200, "Jan W. Nielsen" <intetsvar>
wrote:

>Flot - hvillken BMW taler vi om..?

1502 ?

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 18-05-04 17:17

> Flot - hvillken BMW taler vi om..?

Sorry - X5 4,6 is

MVH Klaus

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 18-05-04 05:43

> [...]
> Hvorfra har du erfaret at biler med en højde ober 1,80 og en totalvægt på
> 2-3 tons bremsern og styrer dårligere end en ford focus?

Alene dækvalget til de fleste varebiler gør, at de på forhånd har dårligere
kort på hånden. At de styrer dårligere behøver jeg vel ikke gå i dybden med
? Eller skal vi lige repetere det med tyngdepunkt m.m.

I øvrigt har jeg da selv en god del kørselserfaring med både SUV og
varevogne.

MVH Klaus

Fra : Henrik

Dato : 18-05-04 16:53

> [...]
> ? Eller skal vi lige repetere det med tyngdepunkt m.m.
>
> I øvrigt har jeg da selv en god del kørselserfaring med både SUV og

"Alene dækvalget"? Det sæt Nokian 195/70R15 der sidder på min Hi-Ace
(standard størrelse for denne bil)
er ligeså bredt og med ligeså god klisterevne som ethvert andet dæk af denne
bredde, og du skal op i nogle alvorlige mellemklassebiler før end
standardmonteringen er bredere en 195 vil jeg mene.
Du sætter _ikke_ lige 4 "viborgdæk" på en bil der har totalvægt på over 2T.
Men ok, der er selvfølgelig nogle offroadere der kører med knopdæk hele
året, det har ikke helt så god trædeflade, tilgengæld er de ofte mindst
10,5" bredde.

At høje biler styrer dårligere ved højhastigshed undvigemanøvrer er der
ingen grund til at diskutere, det er en kendsgerning.

Venlig Hilsen
Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-04 09:51

> [...]
> førhen Landcruiser. Efter 68.000 km i Touareg'en blev han træt af
> reperationer - bl.a. gearkassen to gange (kostede kassen) - så han er

Hehe.. hvad koster (gear)kassen? Må dælme være surt at skulle skifte den 2
gange

Fra : Jonas R.

Dato : 17-05-04 09:58

Bjørn wrote:
SNIP
> Hehe.. hvad koster (gear)kassen? Må dælme være surt at skulle skifte
> den 2 gange

TJa der burde jo være garanti på bilen? Så det skulle vel ikke koste noget,
min fars har lige fået skiftet gearfordeleren... :(

/Jonas

Fra : Lars

Dato : 17-05-04 09:52

Halløj,

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> førhen Landcruiser. Efter 68.000 km i Touareg'en blev han træt af
> reperationer - bl.a. gearkassen to gange (kostede kassen) - så han er
> tilbage i en Landcruiser.

Ehh.. Skulle han selv betale for en ny gearkasse? Jeg ville eddermame også
blive tosset da....

** Lars

Fra : Henrik B.

Dato : 17-05-04 10:04

"Lars" <news41dot@landligt.dk> skrev i en meddelelse

> Ehh.. Skulle han selv betale for en ny gearkasse? Jeg ville eddermame også
> blive tosset da....

Gearkassen er ikke blevet skiftet - blot lavet. Hvad ved jeg ikke, men der
er åbenbart problemer med at håndtere det store moment.

M.v.h.

Fra : Jonas R.

Dato : 17-05-04 10:08

Henrik B. wrote:
SNIP
> Gearkassen er ikke blevet skiftet - blot lavet. Hvad ved jeg ikke,
> men der er åbenbart problemer med at håndtere det store moment.

Jeps, det er gearfordeleren som går i stykker ...

/Jonas

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-04 13:23

> Henrik B. wrote:
> SNIP
>
> Jeps, det er gearfordeleren som går i stykker ...

Vis det er korrekt, er de vel ikke forkert at konkludere, at komponenterne i
bilen ikke harmonerer sammen
Det er da dårlig konstruktionsarbejde.
--
Møller

Fra : Henrik B.

Dato : 17-05-04 13:32

"Møller" <eam_at_privat_dot_dk> skrev i en meddelelse

> Vis det er korrekt, er de vel ikke forkert at konkludere, at komponenterne
> bilen ikke harmonerer sammen
> Det er da dårlig konstruktionsarbejde.

Passer ikke Møller. Vi får jo tudet ørene fulde om at VW bygger
kvalitetsbiler.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-04 15:40

> "Møller" <eam_at_privat_dot_dk> skrev i en meddelelse

> Passer ikke Møller. Vi får jo tudet ørene fulde om at VW bygger
> kvalitetsbiler.

Det er det jeg hele tiden har sagt:

VW har en bedre PR afdeling end en konstruktionsafdeling.
Hvis egen lykke ikke slår til, er andres ulykke ikke at foragte
Tyskere kan vist ikke lide franskmænd

Var det for resten ikke under en vis maler (tapaezier) med egen
propagandaminister den første folkevogn blev konstrueret, for øvrigt af en
fremragende bilingeniør, for at kunne opbygge en oprustningsindustri under
dække af det skulle være fabrikker for en vis herres krigsindustri ;-(
Så leopardkampvogne er måske bedre end en Tuareg (ørkenbeduin fra Mali), var
det ikke i en ørken de maleren led sit første større nederlag.
Historien har der med at gentage sig selv. (ja jeg ved godt, at
leopardkampvognen var konstrueret på det tidspunkt.
--
Møller

Fra : Mark Sandberg

Dato : 17-05-04 15:14

"Henrik B." skrev i en meddelelse:

> Gearkassen er ikke blevet skiftet - blot lavet. Hvad ved jeg ikke, men der
> er åbenbart problemer med at håndtere det store moment.

VW øger ellers kræfterne i de nye modeller af Touareg V10 TDI til nu 330Hk.
og 850Nm. Det ville de vel ikke gøre, hvis der var problemer med at fordele
kræfterne ud gennem drivlinen.

/Mark

Fra : Henrik B.

Dato : 17-05-04 15:22

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
330Hk.
> og 850Nm. Det ville de vel ikke gøre, hvis der var problemer med at

Måske de har ændret/forstærket drivlinen også.

Jeg synes at der begynder at tegne sig et mønster, når de to eneste
Touareg'er jeg har været i nærheden af, begge lider af gearkasseproblemer.

M.v.h.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 17-05-04 18:43

> Jeg synes at der begynder at tegne sig et mønster, når de to eneste
> Touareg'er jeg har været i nærheden af, begge lider af
> gearkasseproblemer.

Så vidt jeg kunne forstå på Jonas, blev delen udskiftet med en mere holdbar
del, hvorfor problemet skulle være afhjælpet og den derved kan klare det
større moment.

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-04 15:44

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> wrote in message

> [...]
330Hk.
> og 850Nm. Det ville de vel ikke gøre, hvis der var problemer med at

Hvorfor ikke
Går den så går den, ellers må vi finde på noget i mellemtiden. F.eks.:
Gearkasse fra ZF og kraftfordeling fra Haldex.
havde de ikke også på et tidspunkt forkert konstruerede bremser:
--
Møller

Fra : Ole Thomsen

Dato : 17-05-04 16:53

Henrik B. wrote:

> [...]
> kørte førhen Landcruiser. Efter 68.000 km i Touareg'en blev han træt
> af reperationer - bl.a. gearkassen to gange (kostede kassen) - så han

En sælger fortalte mig at de holder på værksted med undervogns- og
gearkasseproblemer det halve af tiden da jeg luftede interesse for
bilen.

En Toyotasælger altså....

Men noget er der åbenbart om snakken.

Jeg synes blot ikke at en Landcruiser er et naturligt alternativ, Lexus
måske.

Ole Thomsen

Fra : Thomas

Dato : 17-05-04 18:32

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> wrote in message
> [...]
>
> En sælger fortalte mig at de holder på værksted med undervogns- og
> gearkasseproblemer det halve af tiden da jeg luftede interesse for

Nå, men så skal det jo nok passe. En Toyota sælger er da uden tvivl den mest
sikre kilde, hvis man vil vide noget om VW's kvalitetsniveau.

Thomas

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 17-05-04 19:07

> Nå, men så skal det jo nok passe. En Toyota sælger er da uden tvivl den
mest
> sikre kilde, hvis man vil vide noget om VW's kvalitetsniveau.

Hehe Bortset fra det, så kører sådan en ny Toyota LandCruiser VX100
faktisk ret godt. Her tænker jeg primært på komfort, for den kan hverken
styre eller bremse, men hold da helt op hvor den jamrer sig når man prøver.

MVH Klaus

Fra : Ole Thomsen

Dato : 17-05-04 19:34

Thomas wrote:
> "Ole Thomsen" <ot@networks.dk> wrote in message

> Nå, men så skal det jo nok passe. En Toyota sælger er da uden tvivl
> den mest sikre kilde, hvis man vil vide noget om VW's kvalitetsniveau.

Av for Søren, hvor din fine antydning af ironi svider.

Men du troede måske at min understregning af kilden skulle underbygge
troværdigheden?

Ole Thomsen

Fra : Thomas

Dato : 17-05-04 20:07

> Thomas wrote:
> Av for Søren, hvor din fine antydning af ironi svider.

.... du har jo selv magien i din pen.

> Men du troede måske at min understregning af kilden skulle underbygge
> troværdigheden?

Nej, men det er da lidt usædvanligt, at benytte en bilsælger som reference
til en vurdering af et andet mærke. Jeg kan dårligt komme i tanke om en
meget mere utroværdig kilde.

Dermed ikke sagt at manden ikke kan have ret.

Thomas

Fra : Henrik B.

Dato : 18-05-04 02:06

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg synes blot ikke at en Landcruiser er et naturligt alternativ, Lexus
> måske.

Som igen er en Toyota.

M.v.h.

Fra : Ted

Dato : 18-05-04 14:17

brummer nærmest bare. Kunne lige så godt have været en V8..
-----------------------------------

Hallo hør nu her.. en V10 lyder altid mærkelig, og har bare en enslydende
udstødningslyd.

En V8 Lyder altid fed. uanset om den er standart, eller ingen udstødning har
på.

Teddy
www.smallblock.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 18-05-04 15:04

"Ted" <salg@smallblock.dk> skrev i en meddelelse
> brummer nærmest bare. Kunne lige så godt have været en V8..
>
> Hallo hør nu her.. en V10 lyder altid mærkelig, og har bare en enslydende
> udstødningslyd.

Ahhh, det ved jeg nu ikke rigtigt. Jeg synes nu en Dodge Viper V10 lyder
ganske fint.

M.v.h.