/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Lidt ? om G-lader
Fra : Holten


Dato : 16-05-04 17:33

Hvorledes kan man se om den G-lader, som sidder i bilen er den org. eller
det er en ombytter ?
Hvorledes passer man bedst på sin motor med G-lader ?
Ved hvilken olietemp. må man begynde at give den noget pedal ?
Hvor høj må olietemp. blive ?

MVH

Holten



 
 
Jørgen M. Rasmussen (16-05-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 16-05-04 18:02


"Holten" <Virkerikke@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:40a79742$0$184$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hvorledes kan man se om den G-lader, som sidder i bilen er den org. eller
> det er en ombytter ?
> Hvorledes passer man bedst på sin motor med G-lader ?
> Ved hvilken olietemp. må man begynde at give den noget pedal ?
> Hvor høj må olietemp. blive ?
>
G-lader- det er noget med VW ??. Jeg mener at olien højest må blive
120-130°C., ellers "branker" den. Må jeg henvise til www.vagcars.dk ???.



Rasmus (16-05-2004)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 16-05-04 18:31


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> wrote in message
news:40a79e86$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Holten" <Virkerikke@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:40a79742$0$184$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > Hvorledes kan man se om den G-lader, som sidder i bilen er den org.
eller
> > det er en ombytter ?
> > Hvorledes passer man bedst på sin motor med G-lader ?
> > Ved hvilken olietemp. må man begynde at give den noget pedal ?
> > Hvor høj må olietemp. blive ?
> >
> G-lader- det er noget med VW ??. Jeg mener at olien højest må blive
> 120-130°C., ellers "branker" den. Må jeg henvise til www.vagcars.dk ???.

140-145°C burde ikke været noget problem for en motorolie...

mvh
Rasmus



Jørgen M. Rasmussen (17-05-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 17-05-04 01:55


"Rasmus" <SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse
>
> 140-145°C burde ikke været noget problem for en motorolie...
>
Så skal det være spec. racerolie, alm 0-10W40 cracker hvis det bliver så
varmt, det er ikk fritureolie ). På vagcars siger de 130°C. som MAX. .



Rasmus (17-05-2004)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 17-05-04 21:51


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> wrote in message
news:40a80d7e$0$174$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Rasmus" <SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> >
> > 140-145°C burde ikke været noget problem for en motorolie...
> >
> Så skal det være spec. racerolie, alm 0-10W40 cracker hvis det bliver så
> varmt, det er ikk fritureolie ). På vagcars siger de 130°C. som MAX. .

.....sidste jeg kiggede i et datablad på en almindelig fuldsyntetisk olie
stod der 145°C

mvh
Rasmus



Ukendt (18-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-05-04 05:33


"Rasmus" <SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> ....sidste jeg kiggede i et datablad på en almindelig fuldsyntetisk olie
> stod der 145°C
>
HVILKEN?!?, Data for Mobil1 somnoker en af de bedste olie på markedet: HTHS
Viscosity, mPa·s @ 150ºC ASTM D 4683 3.6


3,6 ved 150°C. vil jeg betegne som MEGET utilstrækkeligt, og den er ikke
retmegetbedre v. 145°C. Så jeg vil stadig sige at gutterne på VAGcars har
ret, 130°C. er MAX.. Og hvis du endda får olien der op, så er du ikke rask i
roen, og bruger bilen til noget som den ikke magter .



Holten (18-05-2004)
Kommentar
Fra : Holten


Dato : 18-05-04 16:12


"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:40a991c7$0$174$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Rasmus" <SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse
>
> > ....sidste jeg kiggede i et datablad på en almindelig fuldsyntetisk olie
> > stod der 145°C
> >
> HVILKEN?!?, Data for Mobil1 somnoker en af de bedste olie på markedet:
HTHS
> Viscosity, mPa·s @ 150ºC ASTM D 4683 3.6
>
>
> 3,6 ved 150°C. vil jeg betegne som MEGET utilstrækkeligt, og den er ikke
> retmegetbedre v. 145°C. Så jeg vil stadig sige at gutterne på VAGcars har
> ret, 130°C. er MAX.. Og hvis du endda får olien der op, så er du ikke rask
i
> roen, og bruger bilen til noget som den ikke magter .

Jeg har haft den oppe på 110 grader.
Er det ok, eller skal man så allerede der passe på ?
Hvad er max. efter din vurdering ?
Olien er en 10W40 delsyntetisk.

MVH

Holten




Jørgen M. Rasmussen (18-05-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 18-05-04 19:34


"Holten" <Virkerikke@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg har haft den oppe på 110 grader.
> Er det ok, eller skal man så allerede der passe på ?
> Hvad er max. efter din vurdering ?
> Olien er en 10W40 delsyntetisk.
>
Nu er delsynt olie, og mineralsk m.mindre det er til en veteranbil, ikke
"min kop te" :(. Men 110 kan sagtens forsvares, ISÆR hvis den er frisk,
hellere bruge NoName-olier, som overholder spec., og så skifte OFTE. Selv
bruger jeg fuldsynt 5W40 API SJ/CF, "Billigstmuligt", tilgengæld køre jeg
MAX. 8 kkm. på et skift, hvis den hurtig "sværtes" af bykørsel,koldstarter
etc., er det nærmere 5 kkm. .



Jan Vennike (19-05-2004)
Kommentar
Fra : Jan Vennike


Dato : 19-05-04 04:57



"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse
news:40aa5707$0$184$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Holten" <Virkerikke@mail.dk> skrev i en meddelelse
> >
> > Jeg har haft den oppe på 110 grader.
> > Er det ok, eller skal man så allerede der passe på ?
> > Hvad er max. efter din vurdering ?
> > Olien er en 10W40 delsyntetisk.
> >
> Nu er delsynt olie, og mineralsk m.mindre det er til en veteranbil, ikke
> "min kop te" :(. Men 110 kan sagtens forsvares, ISÆR hvis den er frisk,
> hellere bruge NoName-olier, som overholder spec., og så skifte OFTE. Selv
> bruger jeg fuldsynt 5W40 API SJ/CF, "Billigstmuligt", tilgengæld køre jeg
> MAX. 8 kkm. på et skift, hvis den hurtig "sværtes" af bykørsel,koldstarter
> etc., er det nærmere 5 kkm. .
>
I min gamle VW Caravelle fra '82 bruger jeg "billigmulig" 15W40 og skifter
kun for hver 10 kkm.

Men da den æder en liter for hver 5-600 km, når den jo næsten også at blive
skiftet ud 2 gange mellem "hoved " skiftene

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me



Holten (16-05-2004)
Kommentar
Fra : Holten


Dato : 16-05-04 19:00


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse
news:40a79e86$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Holten" <Virkerikke@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:40a79742$0$184$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > Hvorledes kan man se om den G-lader, som sidder i bilen er den org.
eller
> > det er en ombytter ?
> > Hvorledes passer man bedst på sin motor med G-lader ?
> > Ved hvilken olietemp. må man begynde at give den noget pedal ?
> > Hvor høj må olietemp. blive ?
> >
> G-lader- det er noget med VW ??.

Jo må hellere tilføje, at det er en VW 1,8 G60.

MVH

Holten



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408672
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste