net forbindelse i w98-dos
Fra : Ukendt

Dato : 16-05-04 15:24

En eller anden sagde for lang tide side i denne gruppe at hvis jeg kunne får
for bindelse med i WIN98se så kunne jeg også i DOS-mode

.... tja logisk nok men det kan jeg ikke???
Jeg har søgt rundt efter en evt boot disk hvor jeg kunne lure trikket af
uden held .....

men jeg gør følgerne :
net stat (kommandoen er blevet udført)
net logon (så be den om sørvis program som jeg svare ja til)
Så kommer:
fejl 7361 IPX eller Netbios ikke instaleret mm .... men det har jeg i
Windows ?

jeg finder en IPX.COM og køre en
cut not config 8003 memenry

..... fines der ikke bare en boot disk hvor jeg kan lure trikket af ???

--
Mon der
Kai LJ Rasmussen

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 16-05-04 16:04

Kai LJ Rasmussen wrote:

> En eller anden sagde for lang tide side i denne gruppe at hvis jeg kunne får
> for bindelse med i WIN98se så kunne jeg også i DOS-mode

Det lyder ikke helt forkert. Første spørgsmål: er det fra en dosprompt
under win98se du gerne vil have forbindelse eller er det fra en DOS boot
disk?

> [...]
> Så kommer:
> fejl 7361 IPX eller Netbios ikke instaleret mm .... men det har jeg i

Under antagelse af at du vil lave en bootdisk skal du skal have
installeret en driver til netkortet under DOS.

Prøv at læs lidt på

<URL:http://www.windowsnetworking.com/j_helmig/dosclien.htm>

og se om det ikke kan hjælpe dig videre.

> jeg finder en IPX.COM og køre en
> cut not config 8003 memenry
>
> .... fines der ikke bare en boot disk hvor jeg kan lure trikket af ???

Lur mig om ikke ipx.com er specifikt for det netkort den er genereret
til. Altså skal du have fundet en IPX.COM der passer til det netkort du
har i din maskine.

Så vidt jeg husker er den "moderne" (dvs. efter 1993-94) måde at køre
IPX på, at først loades LSL, så den netkortspecifikke ODI-driver og så
IPXODI. I givet fald skal du have fundet ODI-driveren til dit netkort.

Sørme så - ved søgning på google med LSL osv. kom følgende URL op:

<URL:http://tinyurl.com/2bnts>

Men du har temmelig sikkert ikke lyst til at køre IPX, men derimod
TCP/IP. Det kan du finde om på helmig's side ovenfor.

Ellers kan du muligvis aflure noget på DOS boot-disketterne til
Unattended (et GPL deployment system til unattended installation af
windows-klienter - alternativ til RIS):

<URL:https://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=62053>

Knus
Regnar