Harddisk størrelse
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-05-04 12:27

Hej

Jeg er pludselig kommet i tvivl, men er det ikke stadig sådan, at fx. en
B&W G3 El Capitan og G4 Sawtooth selv med OS X 10.3 har 128gb
begrænsningen i HD str. uanset processorens hastighed?

mvh. Erik Richard
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Per Rønne

Dato : 16-05-04 13:31

> Jeg er pludselig kommet i tvivl, men er det ikke stadig sådan, at fx. en
> B&W G3 El Capitan og G4 Sawtooth selv med OS X 10.3 har 128gb
> begrænsningen i HD str. uanset processorens hastighed?

Lyder rigtigt. I hvert fald har min G4/867 denne begrænsing - det kræver
en ny ATA-controller at kunne gøre brug af hele min 160 G interne
harddisk. Og den ATA-controller der fulgte med var desværre ikke
kompatibel med Mac.
--
Per Erik Rønne

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 16-05-04 21:12

In article <1gdvuwf.8skie7gfrbfzN%spam@husumtoften.invalid>, Per Rønne wrote:

> [...]
> en ny ATA-controller at kunne gøre brug af hele min 160 G interne
> harddisk. Og den ATA-controller der fulgte med var desværre ikke

Jo da - ihvertfald hvis det er PCI. Så er det bare et spørgsmål om
at finde en driver, evt fra FreeBSD og prøve at compile den op.

Har endnu ikke prøvet et lege med custom kernels på OS X.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : Per Rønne

Dato : 17-05-04 01:55

Povl H. Pedersen <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

> Jo da - ihvertfald hvis det er PCI.

Det var en PCI-controller, og der stod direkte på pakken [Maxtor] at den
ikke var Mac-kompatibel.

> Så er det bare et spørgsmål om at finde en driver, evt fra FreeBSD og
> prøve at compile den op.

Så burde Apple vel også kunne lave en driver i forbindelse med en
opgradering af MacOS X. System profiler kan i øvrigt slet ikke se at den
pågældende ATA-controller er sat på.

> Har endnu ikke prøvet et lege med custom kernels på OS X.

I øvrigt ville en ATA-controller til Mac der kunne klare mere end 128 G
koste en tusse - hvilket ikke kunne betale sig.
--
Per Erik Rønne

Fra : Thomas Hansen

Dato : 17-05-04 00:30

> [...]
> B&W G3 El Capitan og G4 Sawtooth selv med OS X 10.3 har 128gb
> begrænsningen i HD str. uanset processorens hastighed?
Jow! Det har intet med processorhastigheden at gøre, men afhænger af
IDE-controlleren.
/Thomas
--
All hail the black kitty!

Reply to thomash-at-skydebanen.net
iChat: thoomz

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-05-04 02:41

Hej Thomas m.fl.

Ud fra svarene, så kan jeg regne ud, at min hukommelse ikke er gået helt
i hi endnu...-) - så jeg takker...
mvh. Erik Richard