Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Technikdirekt.de fragpriser
Fra : Rasmus Bojsen

Dato : 16-05-04 11:14

Hvordan er det lige med fragten fra technikdirect.de, skal man betale
varebeløbet + 20 EUR og så er alt klaret, eller skal man betale
varebeløbet + 20 EUR + fragt fra fragtfirmaet ?

Jeg synes ikke helt jeg kan gennemskue deres betingelser.

mvh.
Rasmus Bojsen
Sydjylland.
bojsen@vejen-net.dk

Fra : HCS [4000]

Dato : 16-05-04 11:21

Du skal kun betale varens pris + 20?

Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*
------------------------------------

Fra : ChristianTC

Dato : 16-05-04 11:26

"Rasmus Bojsen" <bojsen@vejen-net.dk> wrote in message
> [...]
> varebeløbet + 20 EUR + fragt fra fragtfirmaet ?
>
> Jeg synes ikke helt jeg kan gennemskue deres betingelser.

Jeg synes det står meget klart inde på deres side. Det er + 20 euro, og så
klarer de resten. De 20 euro for fragt går ikke til technikdirekt, da de har
et fragtfirma der hedder DZR som så opkræver beløbet seperat. Men det går
helt automatisk. Mener nok det fremgår på samme regning.

Mvh
Christian

Sakset fra deres side

The pick up of packages within the EU

Regarding deliveries to a foreign country within the EU,we instruct the
dispatch service DZR about your order,in our Logistikzentrum. The order will
then be sent to you as normal.

The cost of dispatch is only incurred once per order, even if we have to
carry out one or more part-deliveries.

We will inform you of the exact collection time of your order in our
'Logistikzentrum' (logistics center) by e-mail once the relevant
consignement number is specified.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 16-05-04 11:56

In article <40a741bf$0$178$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, ChristianTC wrote:

> [...]
> et fragtfirma der hedder DZR som så opkræver beløbet seperat. Men det går
> helt automatisk. Mener nok det fremgår på samme regning.

Det er sandsynligvis et trick de har lavet for at forbrugeren ikke
kan få porto tilbage ved returnering af varer. Jeg mener at i andre
lande en DK (altså Tyskland) skal man vedophævelse af postordrekøb stilles
som hvis købet ikke var indgået. Dvs sælger refunderer også porto.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : Jan F.

Dato : 16-05-04 15:34

meddelelse news:slrncaei6p.rk.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

> [...]
> lande en DK (altså Tyskland) skal man vedophævelse af postordrekøb stilles
> som hvis købet ikke var indgået. Dvs sælger refunderer også porto.

Det er en godt "trick", der holder omkostningerne nede på et minimum.

--

Jan F.

Fra : Johnt

Dato : 16-05-04 21:10

> [...]

> lande en DK (altså Tyskland) skal man vedophævelse af postordrekøb stilles
> som hvis købet ikke var indgået. Dvs sælger refunderer også porto.

Hvor har du dette fra?

Jeg mener at forbrugeren har ret til at få refunderet varens pris, men ikke
fragt.

Hilsen

Johnt

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 16-05-04 22:17

In article <40a7c6e6$0$315$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Johnt wrote:

> Jeg mener at forbrugeren har ret til at få refunderet varens pris, men ikke
> fragt.

Det diskuteres ind imellem i juragruppen, om sælger skal betale porto.
Loven er ikke helt entydig formuleret, selvom praksis er entydig.
Mener at have læst at den tyske lov siger forbrugeren skal stilles
som købet ikke havde fundet sted (og dermed skal sælger betale porto).

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : Erik Aalund

Dato : 17-05-04 07:13

"We will inform you of the exact collection time of your order in our
'Logistikzentrum' (logistics center) by e-mail once the relevant
consignement number is specified."

Hvordan skal ovenstående forståes? The Exact collection time...?

Hilsen
Ërik