Rush
Fra : Morten Guldager

Dato : 16-05-04 11:02

Hejsa,

Jeg sidder netop og lytter til "Rush in Rio" 3-CD live udgivelsen.

Jeg undrer mig over om det virkelig kun er de 3 Rush medlemmer der
spiller samtlige instrumenter, eller om der mon er hyrede hænder der
hjælper med her og der.

Jeg kender ikke alverden til Rush, men mit indtryk er at der er 3 medlemmer
som spiller på henholdsvis trommer, guitar og bas/keyboards.

/Morten

Fra : Thomas Larsen

Dato : 16-05-04 15:47

"Morten Guldager" <spamtrap@mogul.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg undrer mig over om det virkelig kun er de 3 Rush medlemmer der
> spiller samtlige instrumenter, eller om der mon er hyrede hænder der
SNIP

Hej Morten

Jeg formoder det er CDen du lytter til... Hvis du havde DVDen ville du se,
at de kun er tre mand på scenen, Alex Lifeson der primært spiller guitar,
Geddy Lee der synger (hvis man kan holde hans stemme ud), spiller bas og
diverse keyboards samt Neal Peart der spiller trommer/percussion. Både Geddy
Lee og Neal Peart har diverse pedaler der kan aktivere samplede lyde/MIDI,
der afspilles så det lyder som om der er flere med på scenen, ligesom en del
af de mere simple basssekvenser spilles af Geddy via pedaler samtidig med at
han spiller diverse synths med hænderne. Jeg ved ikke om Lifesom også
trigger forskellige lyde. Iøvrigt en super fed koncert selom lyden ikke er
verdens bedste. De fans i Rio gik virkelig til den som det fremgår af DVDen.

Thomas
-der glæder sig til at se RUSH for første gang live i Hamburg den 27.
september

Fra : Dag Stinus

Dato : 16-05-04 22:19

"Thomas Larsen" <thomas.h.larsen@Remove_this.privat.dk> wrote in message

> [...]
DVDen.

> Thomas
> -der glæder sig til at se RUSH for første gang live i Hamburg den 27.

Både Lee og Lifeson kan aktivere en masse udstyr via pedaler, både
afspilning af lyde/MIDI og decideret tangentspil. Således spiller Lifeson
faktisk "fod-keyboard" i visse numre (f.eks. Spirit of Radio hvilket kan ses
på A Show of Hands) mens Lee koncentrerer sig om bassen og publikum.

www.rush.com er der annonceret et nyt område "gear" hvor der senere
kommer en masse info om deres "maskineri".

Og så husk lige den ny CD med titlen "Feedback" der udkommer 29. juni hvor
Rush spiller covernumre!

Hilsen
Dag
- der skal se Rush første gang nogensinde 8. og 9. september i Wembley
Arena.