Båd-batteri til Scorpio
Fra : LarsS

Dato : 16-05-04 10:54

Nu har Aldi igen batterier til 399,- (75Ah/20 640A)

De kalder det 'marinebatteri' og 'specialbatteri som er yders velegnet til
vores klimaforhold'.

Nu er det svært at finde et batteri til en Scorpio 2,9 V6 (92) til dén pris.

Så spørgsmålet er: er et marinebatteri ikke nøjagtig det samme som et
bilbatteri? I modsat
fald, hvad er forskellen?

Scorpio'en lader med 70Ah, og lige nu er der monteret et 71Ah. Er der noget
om, at hvis
man sætter et større batteri i, så bliver det aldrig fuldt opladet?

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-04 10:59

"LarsS" <LarsSc2003@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
pris.

> Så spørgsmålet er: er et marinebatteri ikke nøjagtig det samme som et

oftes er marine batterier meget dyrere, da det selges gennen marine
butikker, der har en højere avance.

> Scorpio'en lader med 70Ah, og lige nu er der monteret et 71Ah. Er der
noget
> om, at hvis
> man sætter et større batteri i, så bliver det aldrig fuldt opladet?

Nej. hvis din generator leverere mere, end bilen bormalt bruge bliver det
opladt, det tager måske et par km længere, nen ellers er det kun e
--
Møllern fordel

Fra : Morten Juel

Dato : 16-05-04 11:23

> Nu har Aldi igen batterier til 399,- (75Ah/20 640A)

hvor står det ?? og hvad er målene på de batterier.. skal bruge et til min
325i...

Mvh
Morten

Fra : LarsS

Dato : 16-05-04 11:36

Det står i den seneste tilbudsavis (16/5) her i Brøndby.

Det er jo ikke sikkert, det er landsdækkende.

Morten Juel <kongen[mon ikke her skal være et @]StarChild.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:40a7410c$0$5934$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

Fra : LarsS

Dato : 16-05-04 11:40

Glemte målene:

Bredde: 26,0
Dybde: 16,3
Højde: 22,5 (på midten ved håndtaget)

Pluspol til højre

Fra : LarsS

Dato : 16-05-04 11:48

FEJL: pluspolen sidder til venstre.

Sorry

LarsS <LarsSc2003@yahoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:c87gda$1et3$2@news.cybercity.dk...

Fra : Brian Sørup

Dato : 16-05-04 11:39

"LarsS" <LarsSc2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
til
> vores klimaforhold'.
>
> Nu er det svært at finde et batteri til en Scorpio 2,9 V6 (92) til dén

Det er det godt nok, men så passer det sikkert heller ikke i hullet.....
Jeg købte et *almindeligt* 70Ah batteri til min, men ak - det var for
højt til at kunne være i hullet, så smuttede jeg i Biltema og fik et
72Ah (80-572182) med flade poler til 498,- og det passer i hullet og
monteringsbøjlen.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-04 11:49

"Brian Sørup" <brian.sorupXXX@privat.dk> wrote in message

> [...]
> højt til at kunne være i hullet, så smuttede jeg i Biltema og fik et
> 72Ah (80-572182) med flade poler til 498,- og det passer i hullet og

Nu går jeg som en selvfølge ud fra, at "folk" har styr på den slags
selvfølgeligheder som de fysiske mål, før de farer ud at købe et nyt batteri
en minimum af tankevirksomhed kan man vel for forvente af
kørekortsindehavere.
Det er jo heller ikke ligegyldig om man køber A, AA, eller AAA baterier til
Walkmanen
--
Møller

Fra : LarsS

Dato : 16-05-04 11:54

Tak for tippet.

Det er klart at foretrække, fremfor at skulle til at fuske.

Desværre har Biltema endnu ikke oprettet filial i Københavns-området...

Brian Sørup <brian.sorupXXX@privat.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:2goumcF50mqcU1@uni-berlin.de...

Fra : Henning

Dato : 16-05-04 11:54

>Så spørgsmålet er: er et marinebatteri ikke nøjagtig det samme som et
>bilbatteri? I modsat
>fald, hvad er forskellen?

Der findes både start-batterier og forbrugsbatterier. Førstnævnte kan
give en meget høj strøm i kort tid, det andet er beregnet til at
afgive lav strøm i lang tid.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : LarsS

Dato : 16-05-04 11:57

Det fremgår ikke, om det pågældende batteri er den ene eller anden type.

Batteriet kan afgive 640 A, så mon ikke det er ok?

Henning <nomail@all.invalid> skrev i en
nyhedsmeddelelse:00iea0h7m0b0i6coaus0kmf5d08n4gknod@4ax.com...

Fra : GiWeo

Dato : 16-05-04 13:45

Hesja

Et marina batteri er typpist et "forbrugsbatteri" der er produceret
til at yde lav spænding i _lang_ tid.

Og et bil/start batteri er produceret til at yde en meget høj spænding
på kort tid (til starteren)

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-05-04 13:58

GiWeo <giweoFJERN@hotmail.com> skrev :

>Et marina batteri er typpist et "forbrugsbatteri" der er produceret
>til at yde lav spænding i _lang_ tid.

>Og et bil/start batteri er produceret til at yde en meget høj spænding
>på kort tid (til starteren)

Du fik vist kludret i begreberne spænding og strøm

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Uffe Ravn

Dato : 16-05-04 22:09

> Scorpio'en lader med 70Ah, og lige nu er der monteret et 71Ah. Er der
noget
> om, at hvis
> man sætter et større batteri i, så bliver det aldrig fuldt opladet?

Din Scorpio lader ikke med 70Ah men din generator kan sikkert levere 70A.

At sammenligen Amperetimer med Ampere, er som at sammeligne Km. med Km/t.

Din sammenligninge er lige så absurd som at sige din Scorpio kun kan køre
170Km.
Og der er vel flere her i gruppen der kan bevidne at en Scorpio kan runde
200.000Km.?

Dette ikke sagt for at latterliggøre dig, men for at gøre det mere
forståeligt.

Og ja, dit batteri vil blive opladt helt, hvis du ikke har et extremt
forbrug.
Det ville det nu også hvis du kørte rundt med en 40A. generator.

Mvh.

Fra : Brian Sørup

Dato : 17-05-04 11:53

> [...]
til
> vores klimaforhold'.
>
> Nu er det svært at finde et batteri til en Scorpio 2,9 V6 (92) til dén

Jeg har lige været i Aldi, og jeg så de batterier du snakker om.
Der er ikke en *snebolds chance i helvede* for at du får det til at
passe i Scorpio'en - det_er_alt_for_højt
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : bme

Dato : 17-05-04 12:17

> Jeg har lige været i Aldi, og jeg så de batterier du snakker om.
> Der er ikke en *snebolds chance i helvede* for at du får det til at
> passe i Scorpio'en - det_er_alt_for_højt
> --

om i bagagerummet med det, og så en tur ned i fakta efter nogle billige
startkabler til forlængelse af ledningsnettet

/bo