Ah - gensyn med "Ghost"
Fra : Ruth Nielsen

Dato : 16-05-04 10:51

Det var i den 11. time, jeg pludselig opdagede, at filmen
"Ghost" blev vist på TV Danmark i aftes.

Et jublende gensyn, hvor spiller de dog godt, de tre
hovedrolleindehavere, Patrick Swayze, Whoopi Goldberg
og Demi Moore.

Er der nogen der kan sige mig, hvilke priser fik filmen og de
enkelte skuespillere, da filmen i sin tid kom frem?

Ruth

Fra : Carl Drud

Dato : 16-05-04 10:50

On Sun, 16 May 2004 11:50:58 +0200, Ruth Nielsen wrote:

> Er der nogen der kan sige mig, hvilke priser fik filmen og de
> enkelte skuespillere, da filmen i sin tid kom frem?

http://us.imdb.com/title/tt0099653/awards

Carl

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 16-05-04 16:19

"Carl Drud" skrev i en meddelelse

> http://us.imdb.com/title/tt0099653/awards

Tusind tak skal du have! Det var da en utrolig masse svar den
hjemmeside rummer om lige netop det jeg spurgte om.
Virkelig alle tiders.

Hilsen Ruth

Fra : David Rasmussen

Dato : 16-05-04 17:41

Ruth Nielsen wrote:

> Tusind tak skal du have! Det var da en utrolig masse svar den
> hjemmeside rummer om lige netop det jeg spurgte om.
> Virkelig alle tiders.

Ja, IMDB er en god side at kende, hvis man vil have svar på spørgsmål om
film.

/David

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 18-05-04 16:52

"David Rasmussen" skrev i en meddelelse

> Ja, IMDB er en god side at kende, hvis man vil have svar på

Det skal jeg lige love for. Nu har jeg lige set, at både Whoopi
Goldberg, Patrick Swayze og Demi Moore fik "Golden Globe".
Den pris har jeg ikke rigtig lagt mærke til før. Men i det hele taget,
de fik da åbenbart alle tre flere priser for deres medvirken i
"Ghost".

Det er fint med sådan en oversigt over det altsammen.

Ruth

Fra : Carl Drud

Dato : 18-05-04 17:28

On Tue, 18 May 2004 17:51:34 +0200, Ruth Nielsen wrote:

> Det skal jeg lige love for. Nu har jeg lige set, at både Whoopi
> Goldberg, Patrick Swayze og Demi Moore fik "Golden Globe".

Ikke helt. Whoopi Goldberg vandt en Golden Globe. Patrick Swayze og Demi
Moore var nomineret, men vandt ikke.

Carl

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 18-05-04 19:04

> Ikke helt. Whoopi Goldberg vandt en Golden Globe. Patrick Swayze og >Demi
> Moore var nomineret, men vandt ikke.

Mmm nå - det må jeg jo have læst forkert, fordi de så i de samme
felter lige over hinanden, eller hvordan det nu var, jeg må se på det
igen.

Whoopi Goldbergs rolle var selvfølgelig også MEGET krævende.
Og den var to helt forskellige roller i een. Ustyrlig morsom var hun
oppe i banken, og måske endnu mere da hun stod og havde givet
nonnen checken og alligevel blev ved at holde fast i den. ha ...

Ruth