Hvor lang tid gemmer TDC backup-mx.post.te~
Fra : Flare

Dato : 16-05-04 10:28

Hejsa

Jeg har en mailserver som står hjemme hos mig selv. Men hvor lang tid gemmer
TDC´s backup-mx.post.tele.dk egentlig mails hvis min server ikke lige er
oppe til at hente dem?

Det er rimeligt væsntlig at vide da jeg sidder og roder med en linux løsning
hvor jeg bliver nød til at lukke min win2000 server ned.

takker på forhånd
Anders

Fra : Martin Arendtsen

Dato : 16-05-04 11:07

On 2004-05-16, Flare <nomail@sorry.dk> wrote:
> [...]
> TDC´s backup-mx.post.tele.dk egentlig mails hvis min server ikke lige er
--klip--

Jeg syntes at kan erindre at det er 5 dage.

/Martin
--
Martin Arendtsen
"Dræb ikke fluen på din vens pande med en økse."

Fra : Flare

Dato : 16-05-04 12:24

> Jeg syntes at kan erindre at det er 5 dage.

Hmm. Det er fordi jeg lukkede serven fredag og startede igen søndag. Men der
er ingen mails mellem den tid jeg lukkede og startede igen. Men det kan da
ikke passe at den allerede junker dem efter 40 timer....

Anders

Fra : Jan Bachman

Dato : 16-05-04 12:46

>Hmm. Det er fordi jeg lukkede serven fredag og startede igen søndag. Men der
>er ingen mails mellem den tid jeg lukkede og startede igen. Men det kan da
>ikke passe at den allerede junker dem efter 40 timer....

Jeg er ikke ferm til mailprotokoller, men er det dig eller TDC's
server, der skal starte forbindelsen, for at du får din post? Hvis det
er sidstnævnte, så kan du måske godt risikere, at dine mails står på
et sidespor, indtil TDC's server gider forsøge at (gen)aflvere dem. I
såfald tålmodighed

/Jan

Fra : Gunnar

Dato : 16-05-04 13:12

Hej
Når vi er på ferie, står alle vores mails der stadig efter en uge, og det
selv om vi allerede har læst dem på webmail. Så en uge gør de mindst.
Gunnar

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 16-05-04 17:58

"Gunnar" <g.grooss@oncable.dk> wrote:

>Hej
>Når vi er på ferie, står alle vores mails der stadig efter en uge, og det
>selv om vi allerede har læst dem på webmail. Så en uge gør de mindst.
>Gunnar

Hvis du kan læse dem på webmail, så står de i hvert fald ikke i kø på
backup-mx - så er de kommet frem til en postkasse.

Det er en helt anden situation - du har nok ikke egen mailserver, sådan
som Anders har.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Ivar Madsen

Dato : 16-05-04 13:42

Flare wrote:

> Hmm. Det er fordi jeg lukkede serven fredag og startede igen søndag. Men
> der er ingen mails mellem den tid jeg lukkede og startede igen. Men det
> kan da ikke passe at den allerede junker dem efter 40 timer....

Prøv at telnet til backupserveren på port 25 og lav en etrn [domæne] hvis
ikke den er slået fra, så vil det få serveren til at sende hvad den har af
mail til din server.

--
Med venlig hilsen Ivar Madsen
http://milli.dk/webupdate/ nu i version 0.3.3 nogle sider meldtes konstant

Fra : Flare

Dato : 16-05-04 19:27

> Prøv at telnet til backupserveren på port 25 og lav en etrn [domæne] hvis
> ikke den er slået fra, så vil det få serveren til at sende hvad den har af
> mail til din server.

Den kom bare med et Service unavaliable....

Anders

Fra : Niels Callesøe

Dato : 17-05-04 09:26

Flare wrote in <news:40a7b25b$0$426$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>:

> Den kom bare med et Service unavaliable....

Så prøv at give os lidt flere detaljer. Umiddelbart skulle den kun give
service unavailable såfremt der er rod i din DNS.

--
Niels Callesøe - dk pfy @work

Learn Postfix; live Postfix; love Postfix.

Fra : Morten L.

Dato : 17-05-04 10:31

> Så prøv at give os lidt flere detaljer. Umiddelbart skulle den kun give
> service unavailable såfremt der er rod i din DNS.

Af bitter erfaring lyder "Service unavaliable" til at backup ikke er
konfigureret i - og mails derfor er tabt.
Ring til deres support - de bør kunne checke den slags

Mvh
Morten

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 17-05-04 21:49

"Morten L." <m_lyckegaard@##nospam##hotmail.com> wrote:

>Af bitter erfaring lyder "Service unavaliable" til at backup ikke er
>konfigureret i

Min erfaring er at "Service unavaliable" er det som Postfix *altid*
svarer på en ETRN - medmindre den er særligt konfigureret til at
understøtte ETRN.

Det er i hvert fald det eneste svar jeg ved et lille eksperiment har
kunnet få ud af min egen Postfix.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Ivar Madsen

Dato : 18-05-04 22:56

Jesper Dybdal wrote:

> [...]
> understøtte ETRN.
> Det er i hvert fald det eneste svar jeg ved et lille eksperiment har

Jeg mener at postfix som standart opsætning er med etrn slået til.
Thivertifald på Manddrake's rpm.

Jeg forsøgte lige med min postfix

|220 milli.dk ESMTP Postfix (2.1.0-pre-20040209) (Mandrake Linux)
|etrn test.dk
|459 <test.dk>: service unavailable
|etrn milli.dk
|250 Queuing started

den er konfiguret til at kende milli.dk men ikke test.dk.

Jeg drager derfor konklutionen, at hvis postfix kendes ved domænet, så svare
den Queuing started, uanset om der er mail eller ej.
Hvis ikke den vil kendes ved domænet, så svare den service unavailabel.