må man køre med én nummerplade?
Fra : Randi Skindbjerg Kri~

Dato : 16-05-04 10:15

Jeg har fået stjålet min ene nummerplade i nattens mulm og mørke... æææv.

må jeg køre med kun den ene - intil mandag hvor jeg kan komme på
motorkontoret?

Randi

Fra : bme

Dato : 16-05-04 10:37

> Jeg har fået stjålet min ene nummerplade i nattens mulm og mørke... æææv.

svineri, de skulle have en på tampen.

> må jeg køre med kun den ene - intil mandag hvor jeg kan komme på
> motorkontoret?

kør ned til den lokale politistation og meld den stjålet, så mener jeg at du
får et bevis (seddel) på at du mangler en nummerplade. Beviset er gyldigt i
en måned.

/bo

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 16-05-04 10:45

Hej!

bme wrote:

> kør ned til den lokale politistation og meld den stjålet, så mener jeg at du
> får et bevis (seddel) på at du mangler en nummerplade. Beviset er gyldigt i
> en måned.

Er det ikke lidt meget at gøre ud af det? Han kan da bare køre på motorkontoret
mandag og bestille en ny plade. De vil så udskrive en kvittering, man kan vise
til færdselspolitiet hvis de stopper een.

Jeg fik iøvrigt stjålet min nummerplade sidste år og jeg gjorde ovenstående.
Blev dog aldrig stoppet :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-04 10:55

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
vise
> til færdselspolitiet hvis de stopper een.
>
> Jeg fik iøvrigt stjålet min nummerplade sidste år og jeg gjorde

Det var nok fordi du ikke var ude at køre

der kan være min 500.- kr. til forskel
--
Møller

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 16-05-04 10:59

Hej!

"Møller" wrote:

> Det var nok fordi du ikke var ude at køre

Næh nej, der blev trillet lystigt :)

> der kan være min 500.- kr. til forskel

I praksis tror jeg sjældent politiet udsteder bøder pga. manglende nummerplader.
Der er jo folk der går amok med motorsave derude

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Tigerdyr77

Dato : 16-05-04 11:08

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
nummerplader.
> Der er jo folk der går amok med motorsave derude

Jeg kørte rundt 6 mdr uden nr. plade foran og fik aldrig en bøde for det,
men tror det var mere held end forstand.... Men de stoppede mig temmelig tit
pga. det og bare det var sq træls nok.... Men tror det er anderledes
idag, for syntes det har været meget oppe i medierne at folk evt. vil tage
den ene nr. plade af o.s.v. for at f.eks. undgå automatiske fotofælder... Så
jeg ville bide i det sure æble, og smutte derop hvor der lugter af skidt og
melde den nuppet...

Heh desuden kunne jeg aldrig tanke når jeg var i kbh uden nr. plade foran,
for de troede at jeg ikke ville betale... Så hvergang skulle jeg ind i
biksen for at forudbetale

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-05-04 12:29

> [...]
nummerplader.
> Der er jo folk der går amok med motorsave derude

Færdselspolitiets opgave er at holde ro og orden i færdselen, ikke at fange
motorsavsmordere.

Det er der kriminalpolitiet til. Det er så næppe dem som stopper dig at køre
for stærkt.

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : bme

Dato : 16-05-04 11:01

> [...]
vise
> til færdselspolitiet hvis de stopper een.

tjoe, men hvis hun skal køre langt idag, så kunne det jo være en god ting
med et bevis på at man havde meldt den stjålet. Har man ikke sådan et bevis
vil du få en bøde når/hvis du bliver stoppet, stjålet eller ej.

> Jeg fik iøvrigt stjålet min nummerplade sidste år og jeg gjorde
ovenstående.
> Blev dog aldrig stoppet :)

Jeg mistede en nummerplade efter en påkørsel af en hjort, det skete en
fredag hvor jeg ikke kunne nå på motorkontoret. Lørdag formiddag blev jeg
spottet af politiet da jeg var nede og handle ind, men da de kunne se at jeg
havde meldt den savnet, slap jeg for en bøde.

Så det er spørgsmålet om besværet med at melde den stjålet er 500,- værd

/bo

Fra : ///JJ

Dato : 17-05-04 10:59

Kim Voss Schrader wrote:
> [...]
> motorkontoret mandag og bestille en ny plade. De vil så udskrive en
> kvittering, man kan vise til færdselspolitiet hvis de stopper een.

Hvis du melder den stjålet, standser politiet dig ikk (hvis de da ellers
gider checke det i deres system via den anden nummerplade), så du kan spare
dig selv for lidt besvær med det....

///JJ - der også har prøve at mangle en plade :(

Fra : Jens

Dato : 17-05-04 19:17

///JJ <nospam@tdcadsl.dk> wrote:

> Hvis du melder den stjålet, standser politiet dig ikk (hvis de da ellers
> gider checke det i deres system via den anden nummerplade), så du kan spare
> dig selv for lidt besvær med det....

Gad vide om de kan se, hvilken af de to nummerplader (den stjålne el.
den tilbageværende) der sidder på bilen?

Hvis de ikke stopper nogle af de biler der har plader der matcher de
stjålne, så finder de dem næppe nogensinde.
--

/ Jens

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 17-05-04 19:26

On Mon, 17 May 2004 20:17:19 +0200, spam@finds.dk (Jens) wrote:

> [...]
>Hvis de ikke stopper nogle af de biler der har plader der matcher de
>stjålne, så finder de dem næppe nogensinde.

Jeg har lige læst denne 5 gange igennem og må konkludere, at jeg ikke
umiddelbart kan decifrere teksten. Men måske mener du, om polisen kan
se sammenhæng mellem plade og bilmodel. Dét kan de....

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@ - og glad for min TT3 :)

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-04 19:45

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> Jeg har lige læst denne 5 gange igennem og må konkludere, at jeg ikke
> umiddelbart kan decifrere teksten. Men måske mener du, om polisen kan
> se sammenhæng mellem plade og bilmodel. Dét kan de....

Jeg ku' heller ikke finde hoved eller hale på ///JJ <nospam@tdcadsl.dk>
mail

Ja da det er da det første de gør:
Opkald til centralregisteret: nr., vogn, ejer, bemærkninger, så når de
banker på ruden: "må jeg se førerbeviset", er de fuldt ud underrettet, om
vognen og dens historie, og er der to forskellige plader på: kræver det vist
en god forklaring, jeg kan ikke lige komme på en.
Måske: "hvad? har værkstedt ikke flyttet nummerpladen over da de skiftede
kofanger"
--
Møller

Fra : Jens

Dato : 17-05-04 21:51

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

> Jeg har lige læst denne 5 gange igennem og må konkludere, at jeg ikke
> umiddelbart kan decifrere teksten.

Jeg undskylder ydmygst.

Min pointe var, at da de to plader (hvoraf den ene var stjålet) er ens -
kan det være ganske vanskeligt at se, hvilken én af dem man er rendt på
ude i byen.

> Men måske mener du, om polisen kan
> se sammenhæng mellem plade og bilmodel. Dét kan de....

Så skal man huske at negle pladerne fra en bil, der ligner ens egen
(Hvis man tror på, at politiet ikke stopper biler med kun én nummerplade
- når bare den er meldt stjålet).
--

/ Jens

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-04 10:53

"Randi Skindbjerg Kristensen" <randi.skindbjerg.kristensen@skolekom.dk>
wrote in message news:40a730e1$0$226$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jeg har fået stjålet min ene nummerplade i nattens mulm og mørke... æææv.
>
> må jeg køre med kun den ene - intil mandag hvor jeg kan komme på
> motorkontoret?
>
> Randi

Ring flux til nærmeste politistation og meld dem stjælet, motorkontoret kan
kun hjælpe dig med at få en ny plade.

Nu får du nok en henvendelse fra politiet for at være kørt fra en
benzinregning.
eller en fartbøde for at køre for stærkt.

Hvis du har meldt den stjålet tror jeg ikke at det sker noget, men man ved
aldrig, så sørg for at det komme i døgnrapporten på stationen og få navnet
på modtageren af anmeldelsen, så skulle der ikke være problemer, og der går
vist op til 3 uger før du kan få en magen til, den skal jo først produceres.
Og husk så, at de ikke skal sidde i de fandes plastholdere, men skrues fast
med selvløsende møtriker inde i bagagerumeller motorrum,eller popnit dem
fast, det har jeg gjort.

Det kander jeg flere eksempler på fra Brixtoftes paradis.
Jeg har indtil nu fundet 3 plader i skoven eller i Fiskebækken, de havde
hver gang været brugt til at stjæle benzin ved Q8 i Farum
Den ene var en Golf på Skodaplader, men de er jo også i familie
--
Møller

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 16-05-04 14:44

"Møller" <eam_at_privat_dot_dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hver gang været brugt til at stjæle benzin ved Q8 i Farum
> Den ene var en Golf på Skodaplader, men de er jo også i familie

Derudover vil politiet gerne have en melding hvis nogen har "lånt" en
nummerplade, det kan i mange situationer hjælpe i forbindelse
medefterforskning.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-04 19:31

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> wrote in message

> [...]
>
> Derudover vil politiet gerne have en melding hvis nogen har "lånt" en
> nummerplade, det kan i mange situationer hjælpe i forbindelse

Hver gang har ordensmagten troligt stillet på min bopæl af afhentet
pågældende effekt.
Nok fordi, da de første gang sagde: kan du ikke komme ud på stationen med
dem, var mil stille og forsagte svar:" hvis det ikke har interesse, så
lægger jeg den hvor ´den hvor jeg har fundet den, I kan få UTM-koordinater,
eller almindelige koordinater efter WGS 84 efter eget valg.
Jeg er nok i deres kartotek for ud over pladerne jeg har fundet 2 skrællede
pengeskabe i hhv. Mølleåen af Nørreskoven, samt en attachetaske med pas og
smykker forsøgt afbrændt ude på isen på Furesø, en saboteret 1000 liter
fyringsoliebeholder under Fiskebækbroen, hvor olie løb ud i Fiskebækken, jeg
har aldrig set Falck komme så hurtig og lægge flydespærringer ud, at de så
kom til at ødelægge et bundkar på en 4-hjulstrækker, da de kørte over et for
højt brønddæksel er en anden sag, men set var de ikke så glade for.

Jo der er vist livligt ude i Farum om natten
De har jo alternativ økonomi derude.
--
Møller

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 16-05-04 20:10

> [...]
for
> højt brønddæksel er en anden sag, men set var de ikke så glade for.

Jeg tænkte nu også mest på tilfældet hvor man selv har "mistet" sin
nummerplade.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-04 15:46

> "Møller" <eam_at_privat_dot_dk> skrev i en meddelelse
> Jeg tænkte nu også mest på tilfældet hvor man selv har "mistet" sin
> nummerplade.

OK
--
Møller

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 16-05-04 16:02

"Møller" <eam_at_privat_dot_dk> skrev i en meddelelse

> men skrues fast
> med selvløsende møtriker inde i bagagerumeller motorrum,

Det er da første gang, jeg har hørt om selvløsende møtriker.
Jeg har set dem i funktion, men vidste ikke de direkte kunne købes med den
funktion

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-05-04 16:17

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :

>Det er da første gang, jeg har hørt om selvløsende møtriker.

Så har du aldrig kørt på en Triumph MC - den er fuld af dem - overalt

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 16-05-04 16:44

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Så har du aldrig kørt på en Triumph MC - den er fuld af dem - overalt

Er de så også købt som selvløsende?

og nej, jeg har aldrig kørt noget MC væsen, har ikke pappet til den slags
:-/
(får det heller aldrig, med den finansminister der styrer her

Må vist også skynde mig at sige, at jeg heller ikke savner det.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-04 19:41

<jan@stevns.net> wrote in message

> Så har du aldrig kørt på en Triumph MC - den er fuld af dem - overalt

Jeg havde da også nogle på en Mascot, og på en mc-Rolls-Royce: Velocette!
Gængerne fik så lidt Locktite, indtil selvlåsende møtrikker med nylock kom.
Hvor der bliver varmt, bruger jeg samme type som på jetmotorer;.)
De er dog det problem, at gevinstigningen er ret lav, så både skrue og
møtrik skal skiftes.

Jeg fik en del skruer og selvlåsende møtrikker til jetmotorer da jeg var med
til at overhale dem for en del år siden, de der var demonteret måtte vi få,
da der skulle bruges nye hver gang.
Disse selvlåsende møtrikker er tilspidsede og opslidsede i 6 fløje, med
aflastningsudboring for enden af slidsen, da den ikke skulle kunne udvikle
sig til en revne, sådan en helo-motor går ret højt op i omdrejninger.
Og så ønsker jeg mig et tastatur der kan stave.
--
Møller