Foto
IBM760 5420
Teil 3020
EXIF kopiering
Fra : Sparre

Dato : 16-05-04 10:10

Hejsa

Lige et hurtigt ?

Nogen der kender et program (helst gratis) som nemt kan kopiere alle eller
enkelte EXIF informationer fra et billede til et andet...

Når jeg har haft et billede igennem f.eks. PS smutter alle EXIF
informationerne jo, vil gerne være istand til at kopiere informationer om
kamere/lukketid/blænde osv. over i det nye klippede/redigerede billede.

--
Sparre

Fra : ;o\)-max-

Dato : 16-05-04 10:26

"Sparre"
> [...]
> informationerne jo, vil gerne være istand til at kopiere informationer om
> kamere/lukketid/blænde osv. over i det nye klippede/redigerede billede.

Exif info forsvinder ikke i ps, hvis du "gemmer som".. Men ellers
kan man jo lave meget andet sjov med at flytte rundt på exif info,
Det er taget med et spix til 350kr.. )-----max-

Fra : Thomas Corell

Dato : 16-05-04 10:29

Sparre wrote:
> Hejsa
>
> Lige et hurtigt ?
>
> Nogen der kender et program (helst gratis) som nemt kan kopiere alle eller
> enkelte EXIF informationer fra et billede til et andet...

http://www.sentex.net/~mwandel/jhead/

Det kan også andre ting, som at fjerne det indlejrede thumbbillede
(sparer dermed ~10KB).

Vær opmærksom på at det er et commandline tool, altså ingen fine
grafiske peg-og-klik vinduer.

--
Don't waste space

Fra : Peter Rongsted

Dato : 16-05-04 15:14

"Sparre" <christian@NOSPAMsparre.it> wrote:

> [...]
>informationerne jo, vil gerne være istand til at kopiere informationer om
>kamere/lukketid/blænde osv. over i det nye klippede/redigerede billede.

Prøv med Exifier http://www.exifer.friedemann.info/
Jeg har brugt det til netop det formål du har. Det har ikke være
opdateret det sidste par år, men det virker fint her.

Peter

Fra : Tommy Jensen

Dato : 16-05-04 15:29

On Sun, 16 May 2004 11:10:04 +0200, "Sparre"
> [...]

>informationerne jo, vil gerne være istand til at kopiere informationer om
>kamere/lukketid/blænde osv. over i det nye klippede/redigerede billede.

Det er da noget du selv bestemmer. EXIF findes fint i mine billeder
efter jeg har behandlet dem i PS CS. EXIF informationerne fjernes
først i det jeg uploader dem til mit website - de lægges i den process
så ind i galleriets database.

MVH Tommy

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 16-05-04 17:46

In article <ohuea0hhbd79sml9tu8c1jsajkm121cgt0@4ax.com>, Tommy Jensen wrote:

> [...]
> efter jeg har behandlet dem i PS CS. EXIF informationerne fjernes
> først i det jeg uploader dem til mit website - de lægges i den process

Save for Web i Phtoshop CS forsøger at optimere billederne til
mindst mulig størrelse, og klipper derfor EXIF ud. Man kan i stedet
bare gemme som JPEG.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260