Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Resize billeder?
Fra : Frenjon

Dato : 16-05-04 09:58

Kender i til et program (gerne freeware), som kan resize en lang række
billeder på én gang?

De programmer jeg har kan kun enten lave thumbnails af en række billeder,
eller kun resize et ad gangen

-Frenjon

Fra : Simon Nielsen

Dato : 16-05-04 10:13

"Frenjon" <Ingen@spam.tak> wrote in message
> Kender i til et program (gerne freeware), som kan resize en lang række
> billeder på én gang?
>
> De programmer jeg har kan kun enten lave thumbnails af en række billeder,
> eller kun resize et ad gangen

Jeg har et der kan beskære en lang række billeder men at få dem resized på
engang er lidt sværere jeg bruger faktisk winXP til det. Man skal markere
allesammen og så sende dem som en mail så spørger den om den skal gøre dem
mindre, så kan man jo bare tage og gemme billederne ned igen, det virker
fint bortset fra at den komprimere billederne lidt men ikke så meget at det
gør det helt store. Dog hvis man er kræsen skal man nok ikke bruge de
funktion

MVh
Simon

Fra : Jens B

Dato : 16-05-04 10:53

"Simon Nielsen" <news@REMOVETHISsiho.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> allesammen og så sende dem som en mail så spørger den om den skal gøre dem
> mindre, så kan man jo bare tage og gemme billederne ned igen,

Det er langt nemmere at installere dette
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp gratis
powertoy fra Microsoft. Så markerer man bare alle billederne, højreklikker,
og vælger at resize.

Jens

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-04 10:44

"Frenjon" <Ingen@spam.tak> skrev i en meddelelse
> [...]
> billeder på én gang?
>
> De programmer jeg har kan kun enten lave thumbnails af en række billeder,

Prøv denne:
http://www.axiomx.com/picsizer.htm
/Carsten

Fra : Casper Bang

Dato : 16-05-04 11:06

> Kender i til et program (gerne freeware), som kan resize en lang række
> billeder på én gang?

Microsoft har lavet et plugin til windows XP:
http://download.microsoft.com/download/whistler/Install/2/WXP/EN-US/ImageResizerPowertoySetup.exe
med det kan du markere så mange billeder du vil, og resize dem.

Er det sådan noget du mener?

Fra : Thomas A. Jørgensen

Dato : 16-05-04 11:29

"Frenjon" <Ingen@spam.tak> skrev i en meddelelse
> Kender i til et program (gerne freeware), som kan resize en lang række
> billeder på én gang?

Prøv at kigge på www.tucows.dk. Der findes mange programmer. Jeg har med
held, fundet et, som hedder auto resizer, (sjovt nok) og det virker faktisk
rigtigt godt.

Thomas A. Jørgensen
www.Freelance-Foto.dk

For at sende mig en mail, så fjern det indlysende i min mail adresse.

Fra : Rasmus Vestergaard H~

Dato : 16-05-04 12:35

Frenjon wrote:
> Kender i til et program (gerne freeware), som kan resize en lang række
> billeder på én gang?
>
> De programmer jeg har kan kun enten lave thumbnails af en række billeder,
> eller kun resize et ad gangen

Irfanview er fint til det (File -> Batch Conversion)
www.irfanview.com
Er i øvrigt også en fremragende viewer.

Rasmus Hansen
http://dualmono.com

Fra : Frenjon

Dato : 17-05-04 09:39

Tak til med et forslag, er ved at hente de forskellige programmer nu :)

-Frenjon