850 st.car ?
Fra : Pablo

Dato : 16-05-04 09:24

Hej

En Volvo 850 Klima 2,0 GLE st.car (km. 115.000 / kr. 144.800)
Noget man skal være opmærksom på ved denn model ?
Og hvad med forsikringen ?

Pablo

Fra : Pablo

Dato : 16-05-04 09:26

Glemte lige at det er en årgang 1995 !

Fra : Mugges POWER !

Dato : 16-05-04 09:57

On Sun, 16 May 2004 10:26:02 +0200, "Pablo" <hoho@pablo.com> wrote:

>Glemte lige at det er en årgang 1995 !

Det bør ikke være med 125 eller 144 hk - motorerne er ikke kraftige
nok. Du bliver træt af det i længden...

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@ - og glad for min TT3 :)

Fra : Henrik

Dato : 16-05-04 10:27

Hej,

Mogens har ret, ikke en 125 hk, men jeg vil mene til dagligt brug kan en 144 hk
godt bruges.
Har selv haft begge uden de store problemer, dog var der lidt ved min 2,0 1995,
der var nogle problemer med at ledningerne til ABSen knækkede ved hjulene, ellers
er det nogle dejlige biler.

Hilsen
Henrik.

"Re: 850 st.car ?"

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.199.200.146)

Fra : Pablo

Dato : 16-05-04 13:49

Den har 125 hk ! Jeg tror det er nok til mig, er ikke racer typen -
mangler derimod plads til kone, tre børn + barnevogn !

Nogen sider på nettet hvor specifikationer/præstationer kan findes
på en 850 st.car ?

Fra : Mugges cubic-POWER !

Dato : 16-05-04 13:55

On Sun, 16 May 2004 14:48:39 +0200, "Pablo" <hoho@pablo.com> wrote:

>Den har 125 hk ! Jeg tror det er nok til mig, er ikke racer typen -
>mangler derimod plads til kone, tre børn + barnevogn !

Nej - du må ikke købe den. Jeg har kørt en del i een, og det går
simpelthen ikke !!

www.biltorvet.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 16-05-04 15:08
Fra : Pablo

Dato : 16-05-04 17:13

Der er lige netop ikke oplysninger på en 2,0 med 125 hk men der i mod
en 2,5 med 145 hk ! (den har da i øvrigt nogle fine præstationer !)

Kender i andre sider - måske en officiel Volvo side med historiske
data på deres modeller ?

Pablo

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 16-05-04 17:12

> Der er lige netop ikke oplysninger på en 2,0 med 125 hk men der i mod
> en 2,5 med 145 hk ! (den har da i øvrigt nogle fine præstationer !)

Det skyldes, at modellen er registreret som en 96´er. Ofte er man nødt til
at kikke både på året før og efter, hvis man vil finde opgivelserne på en
bestemt model.

Jeg har sat specs ind nedenunder..

Hvis du ikke er typen, der har behov for at overhale og at tilhøre de
hurtigste i trafikken, skulle den jo nok kunne gå, synes jeg.

--
/Jan W Nielsen

Konstruktionsland :

Oprindelig nypris :
324.999 kr.

Karrosseritype :
Sedan

Antal døre :
4

Brændstoftype :

Geartype :
Man.

Bagagevolumen bag bagsæde :
445 liter

Længde :
466 cm

Bredde :
176 cm

Højde :
142 cm

Vendediameter :
10,2 m

Egenvægt :
1325 kg

Påhængsvægt uden påløbsbremse :
500 kg

Påhængsvægt med påløbsbremse :
1600 kg

Acceleration 0-100 km/t :
11,7 s

Tophastighed :
195 km/t

Antal cylindre :
5

Slagvolumen :
1.983 ccm

Effekt :
126 HK

Drejningsmoment :
172 NM

Brændstofforbrug (gns.) :
11,7 km/l

Fra : Mugges cubic-POWER !

Dato : 16-05-04 18:37

On Sun, 16 May 2004 18:11:43 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Hvis du ikke er typen, der har behov for at overhale og at tilhøre de
>hurtigste i trafikken, skulle den jo nok kunne gå, synes jeg.

Du tager 100% fejl - jég VED det.

Jeg har kørt en del i sådan en 125 hk's, og i starten troede jeg
simpelthen, at bilen fejlede noget. Imidlertid nævnte Volvo, at sådan
VAR bilen. Den rykker ikke en meter, når du træder...

Læs endvidere hvad Fly skriver !

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 16-05-04 19:14

> Du tager 100% fejl - jég VED det.

Jamen, det kan man da ikke vide om en anden mand.

Det er umuligt.

--
/Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-05-04 19:25

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>Det er umuligt.

Såehhhh .... kvinder ved da alt .... påstår de ;)

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 16-05-04 19:27

> Såehhhh .... kvinder ved da alt .... påstår de ;)

Det påstår jeg sgu osse nogle gange - at det ikke er rigtigt, ved alle...

*LOL*

--
/Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-05-04 19:42

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>Det påstår jeg sgu osse nogle gange - at det ikke er rigtigt, ved alle...

>*LOL*

de quinder, de quinder ... Skal du se noget sjovt, så prøv følgende :

Hver gang du passerer en dør, så kig grundigt bag den - på et eller
andet tidspunkt, typisk meget hurtigt, vil den nærmeste quinde ikke
længere kunne styre sin nysgerrighed, og *må* simpelthen vide hvad der
sker.

Du svarer bare : Det siges jo der står kvinder bag alt - dukker dig,
og løber skraldgrinende væk

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 16-05-04 19:39

> Du svarer bare : Det siges jo der står kvinder bag alt - dukker dig,
> og løber skraldgrinende væk

He-he..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Mugges cubic-POWER !

Dato : 16-05-04 19:53

On Sun, 16 May 2004 20:14:18 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Jamen, det kan man da ikke vide om en anden mand.
>Det er umuligt.

Hvorfor skriver du det så selv?

Det nærmeste man kan komme en vurdering, er vel dels stemninger
herinde samt dels egen oplevelser. Nu tænker de fleste nok, at jeg
måler ift. de biler, jeg ellers kører i. Det gør jeg ikke - en 125
hk's Volvo V70/850 er stendød at køre i.

Dette forhold vil have en effekt på brugtvognsprisen. Særligt om nogle
år, hvor de større modeller jo naturligt prisudlignes ift. mindre. Som
Mr. Brugtvogn (direktør for Bilbasen mm.) sagde i pressen: "Køb den
brugte bil med den "store" motor - dét lønner sig bedst..."

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 16-05-04 21:56

> Hvorfor skriver du det så selv?

Fordi jeg ikke gav et absolut svar..

> [...]
> Mr. Brugtvogn (direktør for Bilbasen mm.) sagde i pressen: "Køb den
> brugte bil med den "store" motor - dét lønner sig bedst..."

Det er jeg nu ikke så sikker på, jeg vil holde med ham i.... hvis han ikke
har indlagt nogle forbehold - eller på anden måde undladt økonomiske
faktorer, der kan have indflydelse på den samlede økonomi...

--
/Jan W Nielsen

Fra : Fly Christensen

Dato : 16-05-04 17:27

On Sun, 16 May 2004 14:48:39 +0200, "Pablo" <hoho@pablo.com> wrote:

>Den har 125 hk ! Jeg tror det er nok til mig, er ikke racer typen -
>mangler derimod plads til kone, tre børn + barnevogn !

Det har ikke noget med "racer"-typen at gøre. Det har mere med "jeg
gider ikke skubbe min bil"-typen at gøre. Bilen i sig selv er ingen
letvægter og, når du så skal have hele den pukkelryggede med, så du
altså selv til at skubbe den, hvis den skal kunne bevæge sig.

Hvis du kun vil have 125 hk men stadig plads til konen og ungerne, så se
dig om efter fx en Mondeo fra 1997--2000. Den har rent faktisk mere
plads end 850'eren. Jeg har sammenlignet Mondeo 2.5 og 850 2.5
nedenunder. (Data er fra www.biltorvet.dk)
Som du kan se har Mondeo en del mere plads til bagagen, når I skal på
familieudflugt.

         850      Mondeo
Karrosse      StCar      StCar
Geartype      Manuel      Manuel
Bagage m.BS liter   420      540
Bagage u. BS liter   1580      1610
Længde cm      471      467
Bredde cm      176      175
Højde cm      143      139
Vendedia      10,2      10,9
Egenvægt      1400      1325
Acc 0-100      9,5      8,6
Vmax         212      215
Cylindre         5      6
Motoropbyg      række      V
Slagvolumen      2434      2542
Effekt HK      170      170
Moment         220      220
Forbrug km/l      11,0      10,3

Fly

Fra : Pablo

Dato : 16-05-04 20:29

Har kigget lidt på Citroen Xantia st.car årg. 99-2000 - kommentar til den ?
(kan lige så godt sige det som det er, Ford er æ li ma !
Det skulle da lige være en ældre Capri 2,8 i sort !

Fra : Fly Christensen

Dato : 16-05-04 20:39

On Sun, 16 May 2004 21:29:02 +0200, "Pablo" <hoho@pablo.com> wrote:

>Har kigget lidt på Citroen Xantia st.car årg. 99-2000 - kommentar til den ?

Det skulle være en meget fin bil. Den bedste som Citroen har lavet
indtil nu, hvad angår rust og holdbarhed. C-Modellerne, skal stadig
vise, hvad de dur til.
Med hensyn til motorvalg, så se om du kan finde en 2.0 med 132 HK. Den
bruger ikke ret meget mere end 1.8 men giver 20 ekstra HK.

>(kan lige så godt sige det som det er, Ford er æ li ma !

Hver sin smag. .-]

Fly

Fra : Pablo

Dato : 16-05-04 21:00

Så er der også Peugeot 406, Mitsubishi Galant, Renault Laguna,
Skoda Octavia, Passat, alle sammen st.car og årg 98-2000.

Kom bare med dit bud på det bedste køb hvis vi forudsætter at
prisen er nogenlunde den samme. Citroen Xantia og Volvo 850 er
selvfølgelig med i budet !

Fra : Fly Christensen

Dato : 16-05-04 21:47

On Sun, 16 May 2004 21:59:43 +0200, "Pablo" <hoho@pablo.com> wrote:

> [...]
>
>Kom bare med dit bud på det bedste køb hvis vi forudsætter at
>prisen er nogenlunde den samme. Citroen Xantia og Volvo 850 er

Så er du nødt til at opstille et prioriteringkatalog, hvorefter du giver
bilerne point i de forskellige katagorier. Til sidst tager du de tre
biler med flest point, og vælger derefter med hjertet. Så er du ret
sikker på at få en bil, du bliver glad for.

Peugeot 406 ville jeg personligt ikke købe - der skulle være for meget
bøvl med dem.
Galanten skulle være et godt køb. Meget bil for få penge. Til gengæld
får du ikke meget plads bagi: 420 liter.
Laguna er lid midt imellem - hverken god eller dårlig, men afhængig af,
hvilket eksemplar du får fat i.
Octavia er en forlænget Golf, med alt ,hvad der dertil hører. Du får 528
liter plads bag bagsædet. Meget bil til få penge. Kunne jeg godt finde
på at købe. Specielt 1.8T
Passat skulle have nogle kvalitetsproblemer mellem 1994 og 2000. Desuden
er den for dyr i forhold til for eksempel Octavia. Ikke mit valg.
Xantia skulle være en god bil, med nogle enkelte svagheder, som man skal
være opmærksom på ved købet. God plads. Sikket mit næste valg.
850/V70 kan du sikkert fælde træer med. Til gengæld har du ikke ret
meget plads til dem. Har jeg fravalgt på grund af størrelsen.

Af de biler, du har nævnt her, ville jeg vælge Xantia eller Octavia.

Fly

PS: Gider du skrive under det, du svarer på? Det letter læsningen.

Fra : polle

Dato : 17-05-04 07:31

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> wrote in message

> [...]
> biler med flest point, og vælger derefter med hjertet. Så er du ret
> sikker på at få en bil, du bliver glad for.

Jamen prisen ca. 100-150.000 kr.
Skal være en st.car. Helst en del udstyr mht. el
og gerne airc. helst klima. Træk nødvendigt. Plads til
kone barnevogn og 3 børn. skal køre ca. 120.000 km
de næste 5 år og derefter udkiftes. Gerne med et godt design !

> Peugeot 406 ville jeg personligt ikke købe - der skulle være for meget
> bøvl med dem.

Men der er god plads i en Peugeot 406. Designmæssigt er den dog lidt kedelig
!

> Galanten skulle være et godt køb. Meget bil for få penge. Til gengæld
> får du ikke meget plads bagi: 420 liter.

Er helt vild med Galanten især designet. Venter på at Mitsubishi kommer med
afløseren - det får formentlig brugtpriserne til at falde. Men kan ikke
vente længere
end til efteråret - bliver far til november for 3 gang.

> Laguna er lid midt imellem - hverken god eller dårlig, men afhængig af,
> hvilket eksemplar du får fat i.

Kender en person der har en Laguna og den har vedkommende bestemt ikke
været tilfreds med. Designet ikke lige mig !

> Octavia er en forlænget Golf, med alt ,hvad der dertil hører. Du får 528
> liter plads bag bagsædet. Meget bil til få penge. Kunne jeg godt finde
> på at købe. Specielt 1.8T

Octavia'en er en fin bil, vel nærmest en Golf. Kunde godt være et emne for
mig.

> Passat skulle have nogle kvalitetsproblemer mellem 1994 og 2000. Desuden
> er den for dyr i forhold til for eksempel Octavia. Ikke mit valg.

Her spiller prisen måske en rolle. Og hvad med værkstedspriserne ?

> Xantia skulle være en god bil, med nogle enkelte svagheder, som man skal
> være opmærksom på ved købet. God plads. Sikket mit næste valg.

Absolut en lækker bil. God kørekomfort og masser af udstyr. Det der med
hydraulik-
problemerne tror jeg er meget overdrevet ! Xantia bliver måske min næste bil
!

> 850/V70 kan du sikkert fælde træer med. Til gengæld har du ikke ret
> meget plads til dem. Har jeg fravalgt på grund af størrelsen.

Volvo har altid haft en plads et eller andet sted i mit hjerte. Men
selvfølgelig ikke
for en hver pris.

Fra : polle

Dato : 17-05-04 07:33

> [...]
>
> Fly
>
> PS: Gider du skrive under det, du svarer på? Det letter læsningen.

Vi mangler vel også lige Toyota Avensis ?

Pablo

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 17-05-04 16:33

On Mon, 17 May 2004 08:32:37 +0200, "polle" <1@1.se> wrote:

>Vi mangler vel også lige Toyota Avensis ?

Tja' - Henrik B må ha' overset din posting...

Fra : Peter G C

Dato : 17-05-04 17:29

> Tja' - Henrik B må ha' overset din posting...

ROFL

/Peter

Fra : Henrik B.

Dato : 18-05-04 02:22

> Tja' - Henrik B må ha' overset din posting...

Baaaaaaaaaa......bare fordi jeg véd at den er galvaniseret...... ;-p

M.v.h.

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 17-05-04 18:27

> dig om efter fx en Mondeo fra 1997--2000. Den har rent faktisk mere
> plads end 850'eren. Jeg har sammenlignet Mondeo 2.5 og 850 2.5

Jeg har et maretidt af en mandagsbil: En Mondeo 2,5 - se tråden om samme...

"FORD = Fejl Og Rep Dagligt".

Mvh. NKJensen

--
DYT ikke ved E-mail

Fra : Niels Bengaard

Dato : 16-05-04 17:58

> [...]
>
> En Volvo 850 Klima 2,0 GLE st.car (km. 115.000 / kr. 144.800)
> Noget man skal være opmærksom på ved denn model ?

Tjek at klimeanlægget virker ordentligt, giv den fuld kulde og se hvor kold
luft den kan lave. Slår kompressoren fra og til hele tiden er det fordi der
ikke er så meget gas på og det indikerer utætheder. Hvis det er fordamperen
i instrumentbrættet koster det ca. 8000 at få den skiftet. Den kan fejle på
visse modeller og konstruktionen er senere lavet om.
Tjek at olietætningen på krumtapakslen ved gearkassen er skiftet. Den kan
blive defekt efter 100.000 km på ældre modeller og det koster 5-8.000 at få
den skiftet, da gearkassen skal afmonteres. Normalt skifter man også kobling
samtidig.
Tandremmen skal være skiftet for nylig, maks 8 år eller 120.000 km.

Fuld service fra et Volvo værksted, sikrer mod overraskelser.

Der ligger denne oversigt over 850 modellerne fra Volvo i Sverige på nettet.
http://www.volvocars.se/NR/rdonlyres/416CB041-8AA3-43DD-9D0A-A807B1DF4852/0/Beg850.pdf
Udstyr på danske modeller kan variere i forhold til Sverige, derovre havde
man vist heller ikke en 2.0 model.

Niels