Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Kingston Elite Pro Hi-Speed versus standar~
Fra : Maj

Dato : 16-05-04 02:40

Har med succes investeret i et SD Kingston Elite Pro Hi-Speed kort der
understøtter 4 bit data overførsel og kan overføre op til 10Mbps - 5 gange
hurtigere end standard SD kort. Jf. edbpriser
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=73709 koster 256 MB kr. 522,-,
hvilket er noget billigere end et tilsvarende 256 MB SD Sandisk Ultra II.
Der er i forhold til et standardkort mærkbar forskel ved lagring af
videooptagelse og kontinuerlig optagelse. Uden at have målt tidsforskellen
nøjagtigt er Hi-Speed kortet skønsmæssigt 2-4 gange så hurtigt.

Venligst

Fra : ;o\)-max-

Dato : 16-05-04 02:42

"Maj" <maj@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> videooptagelse og kontinuerlig optagelse. Uden at have målt tidsforskellen
> nøjagtigt er Hi-Speed kortet skønsmæssigt 2-4 gange så hurtigt.

Tillykke ) Plonk! -max-

Fra : Henning

Dato : 16-05-04 03:02

> Tillykke ) Plonk! -max-

hvorfor?

mvh Henning

Fra : Maj

Dato : 16-05-04 03:23

> Tillykke ) Plonk! -max-

Egentlig var det til min datters kamera, men pointen var nu mest, at i
forhold til et (Kingston) standard SD kort der er baseret på multi-level
celler er Ultra Hi-Speed kort baseret på single-level celler, (sustained)
skrivehastighed er øget fra 1,5 til 5,0 MB/s og (sustained) læsehastighed er
øget fra 2 til 10 MB/s, bl.a. jf.
http://www.kingston.com/literature/mkf_561SecureDigital.pdf
- og hvis man IKKE kendte til denne øget performance for en relativ beskeden
merudgift, så kunne man måske have glæde af at vide det.....

Venligst