Landskildpadder
Fra : Hanne Mikkelsen

Dato : 16-05-04 00:24

Hej
Jeg er nybagt ejer af 2 græske padder - findes her nogen der vil udveksle
erfaringer - eller kender nogle steder hvor man kan?
VH Hanne

Fra : Carsten Gall

Dato : 16-05-04 06:38

"Hanne Mikkelsen" <mikkelsen.kennedy@kabelnettet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Jeg er nybagt ejer af 2 græske padder - findes her nogen der vil udveksle
> erfaringer - eller kender nogle steder hvor man kan?

Prøv Nordisk herpetologisk forening, det er den danske forening for
krybdyr
deres hjemmeside hedder Http://www.nhf.dk

Carsten

Fra : Hanne Mikkelsen

Dato : 17-05-04 20:54

Tak for tippet Carsten
Den havde jeg nu allerede fundet - det er bare sådan at man skal være medlem
(300 kr om året) ellers får man ikke svar på spørgsmål.Jeg har ikke
liiiiiiiige det beløb i denne måned

Så jeg havde håbet på at der var nogen her der havde padde-forstand.

Fra : Michael

Dato : 18-05-04 05:18

jeg købte bogen Græskelandskildpader i den lokale bog handel, og der står
der alt hvad jeg hade brug for af vide da jeg købte min skilpade (Pelle) og
den kostet kun 199kr hvis jeg husker rigtigt.

Michael Nielsen
Viby J

Fra : Ulrik Smed

Dato : 18-05-04 16:20

Hanne Mikkelsen wrote:
> [...]
> spørgsmål.Jeg har ikke liiiiiiiige det beløb i denne måned
>
> Så jeg havde håbet på at der var nogen her der havde

Hej.

Kender du den her:
http://landskildpadder.dk/
Det er vist en af det mere seriøse steder om landskildpadder. Og der er også
en link til et forum:
http://www.krybdyrforum.dk/phpBB2/index.php
hvor man bla. kan spørge dyrlæger til råds. Beth Fledelius skriver derinde,
en af landets bedste krybdyrlæger, hvis ikke den bedste.
Star-reptiles er også en mulighed, men der er dog ikke ret meget trafik om
skildpadder, det er mere 'slange-typerne' der færdes derinde, haha! Du ved,
dem der ryger hash og har tatoveringer og hører heavyrock og er sure over at
giftslanger er forbudte, LOL! Nårhh, nu får jeg bank! ;-P

dk.fritid.dyr kan også bruges. Selvom fundatsen vist egentlig siger
skildpadder hører til her, kunne jeg forestille mig der måske var nogle
landskildpaddefolk dér, som ikke er her.

--
Ulrik Smed
Denmark, Aarhus

Fra : Hanne Mikkelsen