Spørgsmål om "Forbrydelser" (SPOILER)
Fra : Kit

Dato : 15-05-04 22:07

Hej.

Hvilken kromosomsygdom er det, præstens foster har? Jeg mener, at det
nævnes i filmen, men kan ej huske det.

vh kit.

Fra : Kit

Dato : 15-05-04 22:48

On Sat, 15 May 2004 23:06:46 +0200, Kit <nospam@ingenmail.com> wrote:

>Hej.
>
>Hvilken kromosomsygdom er det, præstens foster har? Jeg mener, at det
>nævnes i filmen, men kan ej huske det.

ok ok, måske nævnes det ikke direkte, men bliver karyotypen ikke vist?
(altså opstillingen af fosterets kromosomer).

vh kit.

Fra : Kit

Dato : 15-05-04 23:54

Fra : Bo Warming

Dato : 16-05-04 23:28

"Kit" <nospam@ingenmail.com> wrote in message
> Hej.
>
> Hvilken kromosomsygdom er det, præstens foster har? Jeg mener, at det
> nævnes i filmen, men kan ej huske det.

Translokationsskabt mongolisme.

Far eller mor har løse kromosomdele, som ofte ikke gør skade, men i uheldige
tilfælde vil de overføres til barnet så det bliver så handicappet som ved
TRisomi21 , = den almindelige type Down Syndrom

NÅR DEN MIKROSKOPISK SYNLIGE afvigelse skaber symptomer, lever varnet meget
kort og får aldrig selv børn og bliver ofte dybt åndsvage.

Men der var stor sandsynlighed for at barnet ville blive sundt, så
rådgivningen om at vælge abort, var stærkt kritisabel. Og det er pinligt at
ingen har angrebet den dyre skatteyderfinansierede film for sin vildledning.