MS Windows
briani 27239
Logitech-mus
Fra : Riverwind

Dato : 15-05-04 17:57

Hejsa

Jeg er ved at være så arrig over min Logitech Cordless Optical mus. Jævnligt
sker der det at cursonen fiser ud i et af hjørnerne, og lige så jævnligt
mister base-stationen usb-forbindelsen, som om man havde pillet kablet af og
på igen. Ikke så heldigt når man er midt i en onslaught bane i UT2004.
Er der nogen der har en løsning på dette problem inden jeg smider musen ad
helvede til?

/Riverwind

---

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 15-05-04 18:25

On Sat, 15 May 2004 18:57:10 +0200, Riverwind wrote:

> Jeg er ved at være så arrig over min Logitech Cordless Optical mus. Jævnligt
> sker der det at cursonen fiser ud i et af hjørnerne,

Det er måske underlagets skyld? Nogle optiske mus kan ikke lide blanke
overflade. Billeders skiftende farver kan også genere.
Prøv en ganske almindelig ensfarvet skum/stof mussemåtte.

> og lige så jævnligt
> mister base-stationen usb-forbindelsen, som om man havde pillet kablet af og
> på igen.

Få installeret alle de nyeste drivere/opdateringer. Både til mus, OS og
bundkort. Driller andet USB-udstyr?

> Er der nogen der har en løsning på dette problem inden jeg smider musen ad
> helvede til?

Jeg har før kæmpet med Logitech produkter. Efter min mening er deres
software det svage punkt.

--
Mvh. Lars

Fra : Villy Jensen

Dato : 15-05-04 18:29

> [...]
> på igen. Ikke så heldigt når man er midt i en onslaught bane i UT2004.
> Er der nogen der har en løsning på dette problem inden jeg smider musen ad

hmm... Det er et typisk fænomen med en optisk mus...
Der er lidt mystik og religion forbundet med funktionen af optiske mus!

1) Jeg oplever sjældent fænomenet efter at have kass'et min musemåtte og
bare kører musen rundt på mit stavlimede bøgetræsbord.

2) Min broder foretrækker 'blankt papir underlag' og siger at "linieret
papir (eller kvadreret parir)" giver mest irriterende 'musse-flugte'

Prøv med forskellige underlag, et stykke kaos-struktureret linoleum eller
kartonplade burde være godt!

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

PS: Hvis du (op)finder et godt underlag, så lad høre i NG!

Fra : John

Dato : 15-05-04 20:19

"Villy Jensen" <diy4wd@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Mvh Villy
> http://hjem.get2net.dk/villy
>
> PS: Hvis du (op)finder et godt underlag, så lad høre i NG!

Hehe... jeg kører også Logitech optisk mus, men helt uden problemer. Måtten
er billigste skum-type med blåt stof, til en flad ti'er i A-Z. Har prøvet
forskellige, men denne kører som en drøm. Mvh John

---

Fra : Peter Loumann

Dato : 15-05-04 22:15

"John" <nogen@tdcspace.dk> skrev:

>Hehe... jeg kører også Logitech optisk mus, men helt uden problemer.

Samme her.

>Måtten er billigste skum-type med blåt stof

Her er det det almindelige skrivebordsunderlag, blå vinyl med
skumbagside.

http://pedalo.dk/thailand/