Vedr. Shiba og indhegning
Fra : Allan

Dato : 15-05-04 16:44

Hej

Har læst en masse om Shiba'en og har kun et enkelt spørgsmål her
nyhedsgruppen. Der stod, at Shiba'en er i stand til at springe ret højt, og
man skulle sørge for, at hegnet er højt.
Spørgsmålet går bare på, hvor højt et sådan hegn skal være?

/Allan

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 15-05-04 18:16

Når jeg har indhegnet haver til mine basenji (der er en spidshund som en
shiba) har højden været 180 - det burde den ikke kunne springe/klatre over -
kan den det, bør den have mere motion for så keder den sig jo ....

hilsen Pia

Fra : Allan

Dato : 15-05-04 22:17

180 cm.! Det var ikke så lidt. Problemet er, at jeg bor i et stort rækkehus,
så jeg er ikke helt sikker på, at 180 cm vil falde i god jord i den
andelsforening, jeg bor i.
Håbede at ca. 120 cm var nok. Øv.
Men tak for svaret. Bedre at være på forkant end "bagkant".

/Allan

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 16-05-04 10:09

Hejsa

Køb 1.6 og grav de 40 cm i jorden, de går også den vej.
Sæt evt noget farvet bånd rundt for oven.
Har haft shiba i mange år og de har aldrig sprunget.
De har gravet huller og forsøgt at bide sig ud, hvis de har set en fasan.
V H Gitte

Fra : Allan

Dato : 16-05-04 15:11

Ok, super. Det vil jeg huske.